2018-08-31, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Tror att det blir skitkastning på andra partier nu sista veckan. S torde ha spelat ut hela sitt register med besynnerliga löften
Annars är väl en kokt med bröd i korvkiosken någon som Svetsarn skulle kunna spinna vidare på ?

Det tror jag också. Kommer att bli mycket av den varan. Ev. kan det komma ytterligare något mer valfläsk som de slänger ur sej i ren desperation under nästa vecka?
Citera
2018-08-31, 15:27
Medlem
JBernards avatar
Höjd A-kassa, man får automatiskt 110% utan karensdagar i A-kassa f r o m 2019.

Höjt barnbidrag, 8 000 kr i månaden per barn (plus flerbarnstillägg).

Slopa kravet på TUT/PUT mm om man garanterar att man röstar på Socialdemokraterna i riksdagsvalet.

Skattefria pensioner.

Subventionerat boende för alla under 37 år.
Citera
2018-09-02, 18:22
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Intressant att de valde Hultqvist som avsändare, med tanke på att han solkats ner av affären där S köpte ut hans pressekreterare och lobbyist för en årslön och sen hävdade att hon sa upp sig själv.

Men å andra sidan har ju ingen ledande socialdemokrat särskilt stort förtroende så man taget vad man haver.

Detta har knappt nämnts av media. Högst 5-10% av befolkningen vet detta.
Citera
2018-09-02, 18:28
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freshboy
En extra semestervecka för barnfamiljer är nog bara början.

Jag tror starkt på att mot slutet av nästa vecka kommer ett allt mer nervöst socialdemokratiskt parti att lova alla barnfamiljer en gratis helt ny Volvo V90!

Den som är duktig på grafik får gärna göra en "kampanjbild" från S och börja sprida den på sociala medier! Rätt kul satir tycker jag.

Vad tror du blir nästa ohållbara löfte från S?

Veckotemat fick mycket uppmärksamhet, de kör nog vidare på det.

Kanske en extra semestervecka för alla runt högtiden Eid?

Eller en vecka om året då alla kyrkor kör böneutrop istället.

En vecka koranskola för alla elever istället för vanliga ämnen.

En vecka om året då alla bockar istället för att skaka hand.

Skulle nog gå hem hos deras kärnväljare.
Citera
2018-09-02, 18:31
Medlem
poxers avatar
TVÅ!! kokta med brö till alla!
Citera
2018-09-02, 18:45
Medlem
Nestor Xs avatar
Vet inte om någon har skrivit om detta innan. Exempel på ofta använd floskel från medietränade sossar just nu: att få ihop livspusslet
Citera
2018-09-07, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Veckotemat fick mycket uppmärksamhet, de kör nog vidare på det.

Kanske en extra semestervecka för alla runt högtiden Eid?

Eller en vecka om året då alla kyrkor kör böneutrop istället.

En vecka koranskola för alla elever istället för vanliga ämnen.

En vecka om året då alla bockar istället för att skaka hand.

Skulle nog gå hem hos deras kärnväljare.

Ja deras kärnväljare skulle nog uppskatta dessa förslag.
Sossarna kunde ju även erbjuda alla "flyktingar" betald semesterresa till deras hemländer så de inte förlorar kontakten med sin fina kultur.

Kvotering av invandrare på höga poster i samhället skulle säkert uppskattas.

Att de självutnämnda poliserna i de olika förorterna får betalt för att se till att befolkningen inte försvenskas.

Bjuda in hatpredikanter från mellanöstern så de kan stå i moskeerna och tala om hur man ska utföra terrordåd i sverige.

annars kan de ju köra med de säkra korten, högre barnbidrag, högre bostadsbidrag, högre föreningsbidrag, högre socialbidrag, de kanske kan lura alla pensionärer i landet igen och lova dom 500:- mer/år i pension.
Citera
2018-09-07, 08:22
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Vet inte om någon har skrivit om detta innan. Exempel på ofta använd floskel från medietränade sossar just nu: att få ihop livspusslet

Dom ändrade approach från "Butler i tunnelbanan" till "Extra semestervecka till föräldrar".
Citera
2018-09-07, 08:36
Avstängd
Paris24s avatar
"Lag mot tiggeri" var given på min lista för ett halvår sedan. Men nu har tiggarna försvunnit överallt tom här i Lund, svenskarna har väl till slut slutat ge dem pengar, så där finns inte längre någon boost-effekt med det förslaget. Given valvinnare bara för 1 år sedan.

Jag mår nästan illa bara jag tänker på S förslag om en gratis-vecka hemma med varenda barn. di.se räknade ut att den motsvarar 1% av Sveriges BNP.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in