2018-08-30, 12:53
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
nope, inte rört den alls förens jag såg att den inte rörde på sig. Så man ska alltså inte röra den moturs?
Nåja får reklamera den då...

Nej, bara medurs. Kan också vara så att sekundvisaren hoppat av drivpinnen under frakten men det borde du rimligen kunna se. Reklamera eller knata in på en urmakare (som troligen inte lär vilja ta i denna med tång då det kostar urmakaren mer om han tabbar sig än han lär kunna få betalt av dig för att fixa den).
Citera
2018-08-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Nej, bara medurs. Kan också vara så att sekundvisaren hoppat av drivpinnen under frakten men det borde du rimligen kunna se. Reklamera eller knata in på en urmakare (som troligen inte lär vilja ta i denna med tång då det kostar urmakaren mer om han tabbar sig än han lär kunna få betalt av dig för att fixa den).

tack för hjälpen!
Får leta vidare på en liknande klocka eller få en ny likadan.
Citera
2018-08-30, 13:02
Medlem
AX64s avatar
Citat:
tack för hjälpen!
Får leta vidare på en liknande klocka eller få en ny likadan.

Tycker du bör välja en annan när du ändå är i farten. Du kan få en klocka med bättre kvalitet för samma peng, dock utan påklistrad mode-logga.
Citera
2018-08-30, 13:09
Medlem
Citat:
Tycker du bör välja en annan när du ändå är i farten. Du kan få en klocka med bättre kvalitet för samma peng, dock utan påklistrad mode-logga.

ska kika om jag hittar en likvärdig. Svart, stilren, diameter 42-43mm. Budget 2K+-.
Citera
2018-08-30, 13:16
Medlem
Dofternas avatar
Varför inte prova byta batteri? Om du nu gillar klockan.
Citera
2018-08-30, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

För att jag inte tänker hålla på att öppna o åka runt och leta efter batterier när jag precis köpt en ny klocka. Dessutom inga garantier på att det är batteriet...

Mindre arbete att bara skicka in den.
Citera
2018-08-30, 13:25
Medlem
AX64s avatar
Citat:

Rullar minut- och timvisaren så lär det ju inte vara batteriet heller.
Citera
2018-08-30, 13:27
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
För att jag inte tänker hålla på att öppna o åka runt och leta efter batterier när jag precis köpt en ny klocka. Dessutom inga garantier på att det är batteriet...

Mindre arbete att bara skicka in den.

Kostar typ 100 spänn att få batteriet bytt. Men det är bara intressant om du gillar klockan, såg nämligen att den var slut på Zalando.

PS,
Köp ett ur med historia och värdighet på Tradera istället.
Citera
2018-08-30, 13:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Åhå! Missade det, trodde den stod helt stilla. Då är det bara att returnera skiten.
Citera
2018-08-30, 13:32
Medlem
2560ps avatar
Citat:

Citat:
Åhå! Missade det, trodde den stod helt stilla. Då är det bara att returnera skiten.

Som jag förstod det så rör sig bara minut- och timvisaren när han drar runt dem manuellt - så den biten funkar precis som den ska. Sekundvisaren kan man inte ställa in.

Om den kommer långväga ifrån kan det kanske ligga en plastbit under batteriet, för att förhindra att det drar ur under lagring/transport. Kolla om något sticker ut från boetten. Bör isf stå i manualen.
Citera
2018-08-30, 13:39
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Som jag förstod det så rör sig bara minut- och timvisaren när han drar runt dem manuellt - så den biten funkar precis som den ska. Sekundvisaren kan man inte ställa in.

Om den kommer långväga ifrån kan det kanske ligga en plastbit under batteriet, för att förhindra att det drar ur under lagring/transport. Kolla om något sticker ut från boetten. Bör isf stå i manualen.

Vanligtvis kan man inte vrida/ställa sekundvisare. Inte på någon av mina fem analoga ur i varje fall.
Citera
2018-08-30, 13:41
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Vanligtvis kan man inte vrida/ställa sekundvisare. Inte på någon av mina fem analoga ur i varje fall.

Precis, det var så jag menade. Läste om mitt inlägg och insåg att det var extremt otydligt, ber om ursäkt. Kontentan var alltså att rent mekaniskt verkar klockan vara ok, så nåt på elsidan har lagt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in