2020-09-17, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tja EU skickade observatörer till valen 2016 och 2018. Så att det skulle vara något problem i år tror jag inte.

Här har du deras rapport för 2016:
https://www.osce.org/files/f/documents/d/9/294196.pdf

2018 orkade jag inte leta reda på, men här är källa jag hitta detta på:
https://theconversation.com/international-election-observers-evaluating-us-midterm-elections-will-face-limitations-105631

Tack för infon. Det har ju blivit väldigt infekterat i år så jag hoppas verkligen att man släpper stoltheten från båda sidor och försöker få det rättvist. Annars tvivlar i alla fall jag på demokratin. Här behövs ett internationellt kontrollorgan.
2020-09-17, 23:23
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Tack för infon. Det har ju blivit väldigt infekterat i år så jag hoppas verkligen att man släpper stoltheten från båda sidor och försöker få det rättvist. Annars tvivlar i alla fall jag på demokratin. Här behövs ett internationellt kontrollorgan.

Hoppas oxså att de slutar med den retoriken om riggat val.
2020-09-17, 23:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Demokraterna lyckades inte få fram sina egna resultat i Primaries på veckor/månader.. fiasko kan man säga. Släng in poströster upp till 80miljoner stycken så kan du gissa hur det går. Just ja du vill inte ha något resultat..

Antalet röstande. Hur skall antalet röster öka för att man sänder ut en röstblankett menar du ? Du måste ju registrera dig för att den skall vara giltig. Du väljer därefter om du sänder in din röst eller går till röstlokalen. Både Republikaner och Demokrater kommer nu för säkerhets skull göra både och. Kalaside i en vänsterhjärna jag förstår, men kvalitativt valresultat med snabb hastighet knappast.
Inga demokrater räknar röster punkt.

DU kan sluta låtsas då vi redan vet varför man gör det man gör med posten och är minska röstandet.
På samma sätt vi alla visste Kaney var endast till frö ta svart röster, och det bevisades sen av vita huset som sen hjälpte Kaney med registreringarna och fuskandet med namnunderskrifter.

Och hur du undviker bevisar för oss alla att du redan är medveten om allt detta.
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tja EU skickade observatörer till valen 2016 och 2018. Så att det skulle vara något problem i år tror jag inte.

Här har du deras rapport för 2016:
https://www.osce.org/files/f/documents/d/9/294196.pdf

2018 orkade jag inte leta reda på, men här är källa jag hitta detta på:
https://theconversation.com/international-election-observers-evaluating-us-midterm-elections-will-face-limitations-105631
Är det inte lite kotym att skicka andra nationer och övervaka val så de går rätt till?

Med tanke på trumpens historia, så är det nog rätt troligt att det komerm uppstå saker som komemr var tveksamma.
Men vi får ju se vad det är om/när de upptäckts.
2020-09-18, 00:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Rasmussen gissade bäst i valet 2016. Var inte långt ifrån popular vote.
Rasmussen har fått nya ägare sedan valet 2016, och grundläggaren finns inte längre med i selskapet. Rasmussen har blivit lite väl onyanserade efter att de nya ägarna kom in.
2020-09-18, 00:17
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Rent rättsligt är det väl inte så smart av den amerikanska presidenten att uppmana till olagligheter genom att pusha väljarna att både poströsta och rösta i vallokal (vilket är olagligt i många delstater).

Sedan är det naturligtvis en smart taktik på flera vis.

Jag tycker inte att en demokrati beskrivs bäst av att man ska vinna val genom olagligheter och smarta drag som inte har med själva politiken att göra. Det kommer bergis mint ett smutskastande avslöjande eller en bok varje dag fram till valdagen.

Varför är det ens möjligt att kunna avlägga en poströst och en röst i en vallokal och få båda räknade?
Det verkar ju rena Ankeborg!
2020-09-18, 01:03
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Rent rättsligt är det väl inte så smart av den amerikanska presidenten att uppmana till olagligheter genom att pusha väljarna att både poströsta och rösta i vallokal (vilket är olagligt i många delstater).

Jag tycker inte att en demokrati beskrivs bäst av att man ska vinna val genom olagligheter och smarta drag som inte har med själva politiken att göra. Det kommer bergis mint ett smutskastande avslöjande eller en bok varje dag fram till valdagen.

Varför är det ens möjligt att kunna avlägga en poströst och en röst i en vallokal och få båda räknade?

Mycket trist utveckling och direkt sabotage mot valsystemet i USA som redan innan gör allt det kan för att få så få som möjligt går till valurnorna dessutom.
2020-09-18, 06:37
Medlem
Kafka_Gods avatar
Olivia Troye som tidigare arbetade som rådgivare till Mike Pence säger idag att hon kommer att rösta på Joe Biden. Hon jobbade tidigt med hanteringen av COVID19 och för Donald Trump handlade det bara om en sak, det var dåligt för att det är valår. På ett annat möte sa han att det här med Corona det är inte så dåligt eftersom att han slipper skaka hand med sina äckliga anhängare.

Citat:
A former adviser to Mike Pence and the White House coronavirus taskforce will vote for Joe Biden because of Donald Trump’s “flat out disregard for human life” during the pandemic.

Olivia Troye, who left the Trump administration in August, told The Washington Post that the president’s main concern was the economy and reelection, and that she wouldn’t trust a Covid-19 vaccine that launches before the November vote.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election/pence-aide-olivia-troye-joe-biden-2020-election-b472601.html

Den demenssjuka presidenten vet givetvis inte vem hon är. Hade hon varit 12-13 år gammal hade det varit en annan femma.

https://www.youtube.com/watch?v=BBYS92yLRqc
2020-09-18, 07:05
Medlem
Citat:

Det är bara möjligt om poströsten inte är registrerad, vilket var vad Trump påpekade. Poängen var ju att visa problemet med eventuellt fusk med poströster, att dubbelröstning blir ett eventuellt problem. Trump är ju emot poströstning bevisligen, så då motsätter han ju sig dubbelröstning i praktiken.
2020-09-18, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Olivia Troye som tidigare arbetade som rådgivare till Mike Pence säger idag att hon kommer att rösta på Joe Biden. Hon jobbade tidigt med hanteringen av COVID19 och för Donald Trump handlade det bara om en sak, det var dåligt för att det är valår. På ett annat möte sa han att det här med Corona det är inte så dåligt eftersom att han slipper skaka hand med sina äckliga anhängare.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election/pence-aide-olivia-troye-joe-biden-2020-election-b472601.html

Den demenssjuka presidenten vet givetvis inte vem hon är. Hade hon varit 12-13 år gammal hade det varit en annan femma.

https://www.youtube.com/watch?v=BBYS92yLRqc

Hur många Trump-väljare kommer byta till Biden pga denna uppenbart påhittade historien tror du? Ingen?
2020-09-18, 07:31
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Han har ej uppmanat att rösta två ggr. Han har sagt att om du röstar med poströst, var noggrann med att besöka vallokalen för att där kontrollera att rösten registrerats, har den ej registrerats rösta i lokalen.

Du spelar ofta rollen att du läser på och kan en del inom frågan du debatterar, dock oftast vänstervinklad och med fel slutsats men ändock. Hur har dessa uttalanden kommit dig förbi ? Trist att se att du inte kan hålla dig till sanningen.

Finns ett otal exempel på när Trump uttalar sig i denna ytterst viktiga fråga bla här North Carolina:
https://youtu.be/n1quAJ8nIAc
2020-09-18, 07:36
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det är bara möjligt om poströsten inte är registrerad, vilket var vad Trump påpekade. Poängen var ju att visa problemet med eventuellt fusk med poströster, att dubbelröstning blir ett eventuellt problem. Trump är ju emot poströstning bevisligen, så då motsätter han ju sig dubbelröstning i praktiken.

Exakt. Vänstermänniskor som uppmanar att röster skall kunna registreras (och selekteras) på två sätt anklagar Presidenten för det de föreslår. Tror dock att många är smarta nog att förstå marxisternas plan.
2020-09-18, 08:03
Medlem
Pungsvings avatar
Trumps senaste reklamvideo om sjuka Biden.

https://www.youtube.com/watch?v=MdvOwlVvPUA

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in