2020-11-03, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Mycket? Han gick till val på att han skulle bygga 2000 miles mur, sedan ändrade han sig två gånger och han har hittills byggt 15 miles, sedan tillkommer reparationer och liknande.

Han har byggt över 400 miles...
2020-11-03, 14:55
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Jag syftade mer på att ni Trump-humpers driver en till att bli något man egentligen inte uppfattar sig själv som.

Det är ofta så man känner när verkligheten rinner ifatt. Jag har också känt så om mig själv när jag börjat förstå att så som jag brukade tycka och tänka faktiskt var fel.
2020-11-03, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Biden är med andra ord fortfarande storfavorit att vinna Presidentvalet!

Var det det du ville ha sagt?

#Evictionnotic2020
#byebyeneveragain

Jag ville ha sagt två saker:

1. Avståndet krymper.
2. Du tror inte, på riktigt, att Biden vinner. Gjorde du det skulle du ha satsat pengar på honom. Det har du inte gjort. Du är med andra ord bara en i raden av skitsnackare på Flashback som ägnar sig åt nåt slags LAJV snarare än uttrycker vad ni egentligen tycker, tänker och tror.
2020-11-03, 14:56
Medlem
Zingo2s avatar
Hoppas nu IDIOTEN gjort sitt som president!!!!
Medlem
Ni som har comhem, kolla om ni har cnn. Kanal 120. Visste inte att jag hade den. Så jävla proffsiga. Sjukt bra bevakning, rekommenderar!
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Muren har blivit 20-30 km längre eller något sådant sedan Trump tillträde och Mexiko har inte betalt för dessa futtiga kilometrar.

Däremot finns det en "administrativ mur" för asylsökande som måste vänta på den Mexikanska sidan av gränsen. Detta stoppar inte den illegala invandringen.

The wall is coming up!
2020-11-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Jag har aldrig varit med om så många människor som inte kan skilja på sitt hat för en politiker, och verklighet. "Trump skapade inte en bra ekonomi, han ärvde den från Obama". "Trump vann inte valet 2016, det var Ryssland som manipulerade det till hans fördel". "Trump har inte skapat fred mellan länder, han har bara splittrat folk med sin extrema rasism". "Trump är inte omtyckt av någon, det är bara en massa ryssar som får betalt för att gå till hans rallyn". "De som gillar Trump gillar egentligen inte honom, de är med i hans sekt där de blir hjärntvättade till att tycka om honom".

Herregud alltså. Är det inte jobbigt att hålla på och förneka verkligheten hela tiden. Det är så patetiskt att inte kunna ge cred till honom för en enda sak. Om du inte gillar hans politik, fine. Men att hålla på och förneka verkligheten är bara pinsamt.
Ja, Obama tog över George W. Bush sub prime-recession som höll på att välta världsekonomin och vände till en högkonjunktur. Trump tog över Obamas högkonjunktur och har nu kört den i botten. Inte så svårt att förstå. Det är faktiskt imponerande att Trump lyckats bygga så mycket statsskuld trots att det varit högkonjunktur fram tills i år men nu känns det nog att han kissat i brallan i ett par år för att hålla sig varm. En andra våg av Corona nu under Trump kommer drabba landet stenhårt.
2020-11-03, 14:58
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Byggs så det knakar!
Nej, det är 20 - 30 km mur mot Mexiko som byggts sedan Trump tillträdde.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Sverige har fler dödsfall per capita än USA.

Hur som helst, det har redan bevisats att minst 97% av alla "Corona-dödsfall" orsakades av andra anledningar än just Corona.

Sedan måste du även förstå att även om 200 tusen låter mycket, så är det väldigt lite utslaget på en befolkning på över 300 miljoner. Sjukhusen får dessutom betalt för att skriva att en patient har dött av Covid.

Det är också intressant att nästan ingen har dött av vanliga influensan i år, eller av "åldersrelaterade sjukdomar". I slutändan har det inte dött fler i år än det gjorde förra året.

Vakna ur dimman nu.

Kan du länka till denna fantastiska beviskälla?

Över 230,000 döda är väldigt mycket och dödsfallen bara fortsätter att öka, och smittspridningen skenar. Innan året är slut har man förmodligen nått 300,000. Man har inte gjort någonting för att ens försöka förhindra det vi nu ser. Och nej, sjukhusen får inte betalt för det, trots att det är vad den store ledaren försöker ingjuta hos folk. Det är inget annat än en skymf mot de över 1000 vårdanställda som själva dött i viruset.

Den "vanliga" influensasäsongen har inte ens kommit igång än, så det vore ju konstigt om någon hade dött av den än så länge.

Du får gärna länka till statistiken som säger att "nästan ingen har dött av åldersrelaterade sjukdomar" och att "minst 97% av alla corona-dödsfall orsakas av andra anledningar än just corona". Du inser att du skjuter dig själv i foten ganska rejält med dessa två påståenden, va?
Medlem
Bidens första åtgärd sägs bli att riva upp Trumps framgångsrika skattereformer - skatterna ska chockhöjas alltmedan världsekonomin har en covid-kris. Helt avgörande för ekonomin att Trump faktiskt vinner.

Situationen i Mellanöstern, handelskriget mot Kina och problembarnet Kim Jong Un kräver också fortsatt tydlighet. Världen är en såpass instabil plats att presidentskifte i min mening vore förödande.

Dessutom - vem vill ge makt till Kamala Harris? Hon som menade att man skulle frukta BLM, och som medvetet spädde på våldet som drabbade främst vita under sommaren. Skrämmande.
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du verkar ha kastat om personerna?

Vinner Biden i Florida så är det över för Trump.
Men vinner Trump i Florida så finns det en massa andra möjligheter till vinst för Biden. Jag tror att Trump tar Florida men att Biden tar hem hela spektaklet med ganska god marginal.
Nix. Vinner Trump FL så är det risigt ut för Biden, Trump behöver då bara 1-2 swing states för att avgöra valet.
2020-11-03, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nej, det är 20 - 30 km mur mot Mexiko som byggts sedan Trump tillträdde.

Jo men det vet man ju hur det är, man kan aldrig lita på att hantverkare ska hålla tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in