2020-10-22, 22:59
Medlem
Jirens avatar
Klipp som visar folkmassor av väntande Trump-väljare utanför flygplats i Arizona. Filmat från passagerarfönstret på Air Force One.

https://www.liveleak.com/view?t=5v4s_1603228399

En viss skillnad jämfört med Bidens folkma.. skaror!

Trump 2020!
2020-10-22, 23:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Klipp som visar folkmassor av väntande Trump-väljare utanför flygplats i Arizona. Filmat från passagerarfönstret på Air Force One.

https://www.liveleak.com/view?t=5v4s_1603228399

En viss skillnad jämfört med Bidens folkma.. skaror!

Trump 2020!

Skillnaden är absolut, och det hänger ihop med att Biden vill att folk ska ha ansiktsmask och stå minst 2 meter ifrån varandra ovanpå att det inte ska vara för många människor på plats.

Speciellt inte efter Trump vart smittad.
2020-10-22, 23:06
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Skillnaden är absolut, och det hänger ihop med att Biden vill att folk ska ha ansiktsmask och stå minst 2 meter ifrån varandra ovanpå att det inte ska vara för många människor på plats.

Speciellt inte efter Trump vart smittad.
Du tror alltså att större delen av Bidens väljarbas är såpass lyhörda och lydiga? Till den grad att endast folkskaror mindre än 50 pers söker sig till hans öppna framträdanden?

Jag tror mer på bristande engagemang bland Bidens väljare, tillsammans med viss brist på väljare som verkligen gillar honom. Räcker det ändå för att sänka Trump?
Senast redigerad av Jiren 2020-10-22 kl. 23:17.
2020-10-22, 23:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du tror alltså att större delen av Biden-väljarbas är såpass lyhörda och lydiga? Till den grad att endast folkskaror mindre än 50 pers söker sig till hans öppna framträdanden?

Jag tror mer på bristande engagemang bland Bidens väljare, tillsammans med viss brist på väljare som verkligen gillar honom. Räcker det ändå för att sänka Trump?

Jag tror att majoriteten av USAs befolkning redan har bestämt sig och att Trump enbart använder sig av rallys för att han älskar att ha folk som ropar hans namn och hyllar honom.

Jag tror även att demokrater är mer lyhörda överlag när det kommer till forskarnas råd, se bara på en av Trumps attacker mot Biden där Trump varnar om att Biden kommer att lyssna på forskarna.
2020-10-22, 23:12
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror att majoriteten av USAs befolkning redan har bestämt sig och att Trump enbart använder sig av rallys för att han älskar att ha folk som ropar hans namn och hyllar honom.

Jag tror även att demokrater är mer lyhörda överlag när det kommer till forskarnas råd, se bara på en av Trumps attacker mot Biden där Trump varnar om att Biden kommer att lyssna på forskarna.
Mmh. Så kan det faktiskt vara.

Det kan nog vara hur som helst egentligen. Om några veckor vet vi.

Jag håller på Trump men har egentligen tappat gnistan för hela presidentjippot. Det kommer bli kaos i vilket fall som helst. Kaos verkar helt enkelt vara en ofrånkomlig del av människans natur.
2020-10-22, 23:12
Medlem
Nixters avatar

Hunter biz partner confirms email, details Joe Biden’s push to make millions from China

https://nypost.com/2020/10/22/hunter-biz-partner-confirms-e-mail-details-joe-bidens-push-to-make-millions-from-china/
2020-10-22, 23:14
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Wisconsin update:

Vi nyttjar här den sk "Trump vs Clinton County-metoden" eftersom ingen registrering av partitillhörighet finns i WI.

Totalt antal inkomna röster: 1130 940 personer

Trump counties: 669.785 (59,2%)
Clinton counties: 461.155 (40,8%)

Glöm inte källa!

Hur som helst. Vad är suburban women?
Chevrolet Suburban?
2020-10-22, 23:16
Medlem
zaphiros avatar
Citat:
Du tror alltså att större delen av Biden-väljarbas är såpass lyhörda och lydiga? Till den grad att endast folkskaror mindre än 50 pers söker sig till hans öppna framträdanden?

Samt många av Bidens väljare är för rädda för att gå och rösta. Gissar på att det kommer att vara färre röster denna gång än förra mot Hillary. Många mailar ju in sina röster, sen är det ganska stort angagemang att bara registrera sig för att rösta och sedan skita i att gå dit.
2020-10-22, 23:31
Medlem
Nixters avatar
Florida Update

In Person Early Vote
Republikaner +135.000

Då är vi +48.000 röster.... på 9 timmar!
Senast redigerad av Nixter 2020-10-22 kl. 23:33.
2020-10-22, 23:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Florida Update

In Person Early Vote
Republikaner +135.000

Då är vi +48.000 röster.... på 9 timmar!

Republikaner röstar sällan i förtid jämfört med Dems. Men visst kan pandemin ha gjort sitt i den frågan.
2020-10-22, 23:38
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Republikaner röstar sällan i förtid jämfört med Dems. Men visst kan pandemin ha gjort sitt i den frågan.

Demokraterna behöver snart nå 800.000 rösters försprång inför valdagen med denna siffra.. Biden måste slå Obama med hästlängder för att klara detta, med färre (i %) antal Demokratiska registrerade röster (Fler Republikaner i Florida 2020)
2020-10-22, 23:43
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Nate Silver är en grym twittrare. Kika in honom om ni inte redan har gjort det. Denna tweet föll mig särskilt på läppen:

Citat:
Based on an update we'll be releasing later today, we're now projecting total turnout in the presidential race to be 154 million, with an 80th percentile range between 144 million and 165 million. In 2016, turnout was 137 million, by comparison.

https://twitter.com/NateSilver538/status/1319358871731830785

Den som tror att Trumps bas har ökat med ~20 miljoner på 4 år måste gå på tunga droger, eller heta Nixter. Jag har förövrigt inte uteslutit att Trump flyr landet...folk är liksom beredda på att stå i kö upp till 10 timmar på vissa ställen bara för att få lägga sin röst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in