Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-28, 20:41
  #13
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag tycker det är lika roligt som att titta på när målarfärg torkar!

Yrkeskaptener får väl denna information på annat sätt!? De kan väl sända den på VHF-radion som de flesta större båtar har? En kompis "hittade" en VHF-radio i hamnen när vi var 13-14 år o vi kopplade in den i vårt komradio-system o började lattja på kanal 16, då vi plötsligt fick svar från Stockholms Radio eller nått...
Citera
2018-08-28, 22:56
  #14
Medlem
Studsbolls avatar
Lyssnar jag alltid på när jag seglar. Väsentlig och korrekt information.
Citera
2018-08-28, 23:09
  #15
Medlem
KnockeSmockes avatar
Sjöväderrapporten är faktiskt det enda inom public service som jag gärna betalar för. Viktig information (för folk på sjön) som har lågt kommersiellt värde. Jag har inget intresse av att betala statlig media för undermåliga försök till underhållning (betalar hellre avgiften till HBO eller Netflix i så fall), och resten är ju bara politiskt färgade instruktioner i hur man bör tolka samtiden. Sjöväderrapporten är exakt sådant som statlig media borde ägna sig åt. Dessutom får man nog ganska många år av sjörapport för pengen som t ex varje schlagerfestival kostar att producera.
Citera
2018-08-28, 23:14
  #16
Medlem
Saltkatts avatar
Jag älskar att lyssna på den. Rogivande och behaglig, även om det är information jag inte har "nytta" av. Inget jävla skrik och ståhej, inga som pratar i mun på varandra, ingen klatschig signatur eller bakgrundsmusik eller jingel. Dessutom ett av få program som finns kvar från min barndoms radio (tillsammans med Dagens dikt, söndagsgudstjänsten och Obs Kulturkvarten, som jag också gärna lyssnar på). Plus att jag är något av en väderleksnörd.
Citera
2018-08-29, 17:13
  #17
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Tack för responsen i tråden! Ska börja njuta fullt ut av denna äktsvenska kulturinstutition i fortsättningen!

Men jag saknar uppläsningen av aktiekurserna!
Citera
2018-12-01, 13:51
  #18
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jag älskar att lyssna på den. Rogivande och behaglig, även om det är information jag inte har "nytta" av. Inget jävla skrik och ståhej, inga som pratar i mun på varandra, ingen klatschig signatur eller bakgrundsmusik eller jingel. Dessutom ett av få program som finns kvar från min barndoms radio (tillsammans med Dagens dikt, söndagsgudstjänsten och Obs Kulturkvarten, som jag också gärna lyssnar på). Plus att jag är något av en väderleksnörd.

Instämmer instämmande i föregående. Dessutom tycker jag att vindstyrka och riktning är betydligt mer intressant (även som landkrabba) än temperaturerna i vanliga väderprognoser. Skit samma om det är -20 eller +20, det är oftast blåsten och nederbörden som påverkar vad man kan göra.
Citera
2023-07-15, 22:03
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Tack för responsen i tråden! Ska börja njuta fullt ut av denna äktsvenska kulturinstutition i fortsättningen!

Men jag saknar uppläsningen av aktiekurserna!

Sjörapporten är en stor och stabil fura i en snårig slyskog av svensk skitradio. Må den aldrig upphöra!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback