2018-08-26, 15:58
Medlem
Från SVT Text: "Strax före midnatt rånade två beväpnade män en restaurang i centrala Örebro.... Gärningsmännen lyckades få med sig kontanter från kassan och försvann på platsen på en moped". Jan-Åke Sjöström, vakthavande befäl vid polisregion Bergslagen:
.
Som vi förstår det har två svartklädda individer maskerade med mc-hjälmar hotat personalen. Den ena gärningsmannen hade ett pistolliknande föremål och den andra en kniv.... Vi lyckades spåra dem en bit med hund men det mynnade ut i intet så vi har inte anträffat någon gärningsman och det finns ingen misstänkt i nuläget
Vilken pizzeria rör det sig om? Det finns ju ett par
Citera
2018-08-26, 16:10
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Från SVT Text

Vilken pizzeria rör det sig om? Det finns ju ett par

Det var Paloma på norr.
Citera
2018-08-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Det var Paloma på norr.

Okej.
Citera
2018-08-26, 18:04
Medlem
Bor där i närheten och var där igår och i idag och har pratat med 3 st som var där.
Killarna uppskattas vara 20/28 år av allt jag fått höra.
Dock bröt dom så svenska men pratade bra svenska.
Så garanterat några som bott här ett tag eller är födda här men inte lärt sig prata rent.
Vapnet som jag uppfattade det är ej en revolver utan en pistol med magasin.
Då dom gjorde mantel rörelse så är revolver uteslutet.
Efter mantelrörelse så flög ingen hylsa ut som borde ha skett om vapnet varit laddat när dom kom in.
Kan dock ha laddat för att skrämma. Återkommer med mer info om något mer kommer fram. Är själv stammis där och är där dagligen.
Citera
2018-08-29, 11:22
Medlem
Jag förstår varför det lönar sig att vara kriminell.
Ja det jag kommer skriva är sant.
Ägaren visade videon på brottet för polisen dirr efter rånet så dom skulle veta vad dom letade efter.
Dock tog ingen polis eller likande med en kopia av rånet utan dom skulle återkomma dagen efter.. Idag är det onsdag alltså lördag till onsdag ingen har hämtat filmen en.
Varpå ägaren till paloma gick in till polishuset i måndags för att lämna in filmen med brottet och allt, men får inte lämna in det utan ett brottmålsnummer och en massa annat skit som än inte hunnit kommit fram till ägaren.
Vilken förbannade skämt
Grattis till rånarna som klarar sig undan polisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in