2018-08-24, 23:51
Medlem
Har haft eget taxiföretag under 11 år och gick pga dålig omsättning tillbaka till vanlig anställning. Kan känna nu efter 1,5 år att det känns mycket tryggare och att man slipper allt pappersarbete och jobbiga kunder samt ibland 13-timmars arbetsdagar men kan känna saknaden efter friheten att vara egen dvs styra arbetstider och veta att det är jag som styr skutan. Vad säger ni folks..till den stora frågan?..vilket är mest viktigt i ens liv. Vanligt jobb som anställd löneslav eller som frihetstörstande slav åt skatteverket.
Citera
2018-08-25, 00:16
Medlem
Löneslav?
Har du övervägt tanken att du kanske inte är en så bra företagare? Inget illa menat, alla är inte företagare. Det är ingen skam i lönearbete men jag kan förstå bitterheten. Tryggheten i en anställning är trevlig.
Se det inte som en förlust utan en möjlighet till utveckling. Du kanske måste begrunda dig själv vännen.
Kör hårt!
Citera
2018-08-25, 00:23
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Har haft eget taxiföretag under 11 år och gick pga dålig omsättning tillbaka till vanlig anställning. Kan känna nu efter 1,5 år att det känns mycket tryggare och att man slipper allt pappersarbete och jobbiga kunder samt ibland 13-timmars arbetsdagar men kan känna saknaden efter friheten att vara egen dvs styra arbetstider och veta att det är jag som styr skutan. Vad säger ni folks..till den stora frågan?..vilket är mest viktigt i ens liv. Vanligt jobb som anställd löneslav eller som frihetstörstande slav åt skatteverket.

Lycka för mig är att alltid ha arbete att göra. ATT jobba 8 timmar och sedan bli tvingad att sluta och gå hem, det är något som skrämmer mig. Har man inte intresset att utveckla och tävla så förstår jag att man hellre blir anställd. Fast lön och semester har ju en säkerhet som många strävar efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in