Citat:
Ursprungligen postat av
CashisKing.
Härlig resa du lyckas med! Ser mer upp till såna som du! Som tjänar riktigt bra med pengar och verkligen har lyckats. Förstår mig inte på dem som som bara blir avundsjuka och tycker folk skryter osv och vill att det ska vara lika för alla.
Tyvärr så vet jag inte gällande utbildning osv då jag lite känner mig som ett retard.. Alltid fått höra att man inte varit speciellt bra på skolämnen av både elever som lärare samt så har jag väl gått i lite "särklasser" för att få mer hjälp.. Men Köp och sälj har varit min grej sen jag började 7:an
Tex: så tjänade jag ca hälften av det lärarna gjorde när vi gick i sjuan på det så kunde stila med lite dyra kläder telefoner/ Datorer osv men det gav mig inget efter något år och började då lägga på hög
Skenet kan ju bedra.

Ibland kan barn prestera sämst i de ämnen de är mest begåvade i, då deras motivation är dålig pga den låga nivån relativt. Jag gick också i särklass i matematik, sedan visade det jag att jag hade väldigt lätt för det när nivån höjdes.
Kul att höra du är köp-och-sälj i hjärtat, det krävs en speciell skalle för det. Som jag själv saknar!

Men det finns även andra utbildningar som skulle kunna passa dig. "b2b-utbildningar", alltså business-to-business. Säljutbildningar som riktar sig till större kunder. Det var bara ett av många exempel, men jag kan säga att säljarjobbar på större företag är riktigt trivsamt då jag jobbar nära med våra egna. Extremt fritt, i princip alltid förmånsbil av årets modell. Fria uteluncher vid besök och väldigt mycket förmåner. Skapar även gyllene utrymme att sköta en sido-business.
Hursomhelst, min poäng är nog att satsa inte på "knegaryrken" resten av livet med många timmar, och snöbolleffekt på börsen. Börsen kan du satsa på oavsett vad du gör, men arbetsmässigt ska du hitta din talang (som du nästan verkar ha hittat redan!

). Alla har en talang, man ska bara hitta den.
Citat:
Ursprungligen postat av
mannamagryn
Kul att det går bra för dig!
Du säger att du inte behöver skatta om man tjänar 50k per halvår. Menar du fribeloppet som man har när man pluggar eller hur ska man gå tillväga annars? "I Sverige behöver man inte betala skatt på inkomst under 19 247 kronor per år."
Jaha, se där! Tack för korrektionen. Jag kan nästan svära på att "på min tid", alltså för ca 10 år sedan, så var beloppet 55k per halvår. Men det låter ju väldigt högt nu när jag tänker på det så jag kanske minns fel.