Tjena
Jag har ett jobb, som jag sagt upp mig ifrån. Har lite mer än en veckas uppsägningstid kvar.
Det här var inte jobbet för mig, helt enkelt. Jag vill tillochmed sträcka mig till att säga att jag är lite orolig för min hälsa relaterat till detta. Jag har dragits med utmattning tillbaks i tiden, och gör fortfarande i viss mån. Jag vill inte riskera att slita ut mig och behöva sjukskriva mig long term.
Grejen är som sådan, att jag just varit sjukskriven för sjukdom, och inte har några fler sjukdagar att ta ut.
Har annat jobb på gång efteråt.
Vad händer typ om jag sjukskriver mig de sista dagarna, eller några av de sista dagarna, utan att ha nåt sjukintyg? Händer något mer än att jag inte får ut några pengar, alt blir återbetalningsskyldig för dessa dagar? Det borde det väl egentligen inte kunna göra?
Eller får/kan jag masa mig till sjukvårdscentralen och typ, förklara läget och försöka bli sjukskriven för de sista dagarna på jobbet, typ, på grund av psykiskt mående/utmattning?
Inte helt fantastisk situation på alla sätt kanske, men får tänka smart nu känner jag, göra det som blir bäst utifrån givet läge, typ, helt enkelt.
Tack för svar och hjälp
Mvh