• 1
  • 2
2018-08-21, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Kan inte helt förstå var pojken sköts i låren. Granne på Altfiolvägen hörde skotten, säger sig bo nära. En bild på en p-plats, där polisbilar och en husvagn syns, ser ut att vara tagen på p-platsen vid Altfiolsvägen, nära pizzerian/minilivs vid Flöjtens förskola. Och Gitarrvägen nämns... Vet du var skjutningen skedde?

OK, du tror - jag VET att det finns föräldrar som valt att sätta sina barn i skola i Sunnersta även om de har närmare till Gottsundaskolan (trots att den också, vad jag förstått, har bra rykte och får bra resultat).
Ok du vet, när jag gick i musiklådan så var det så och den skolan har alltid vart en bra skola , kan Bero på att östra Gottsunda alltid varit väldigt mkt lugnare . Det står ju att skjutningen skedde på gitarrvägen , vad är oklart ?
Citera
2018-08-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukowskisghost
Ok du vet, när jag gick i musiklådan så var det så och den skolan har alltid vart en bra skola , kan Bero på att östra Gottsunda alltid varit väldigt mkt lugnare . Det står ju att skjutningen skedde på gitarrvägen , vad är oklart ?

Enligt uppgifter från polisen inkom vid 16.30-tiden ett larm om skottlossning på Gitarrvägen. När polisen kom till platsen hittade de en skottskadad 18-årig man. Han uppges ha blivit skjuten med flera skott.
Citera
2018-08-21, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukowskisghost

Hörs skottlossning från Gitarrvägen till Altfiolsvägen?
Citera
2018-08-21, 16:52
Medlem
Citat:
Hörs skottlossning från Gitarrvägen till Altfiolsvägen?
Hur många hundra meter?
Det beror på omständigheterna. Vapen, vindstyrka och -riktning, övriga ljud, byggnader, träd etc etc.
Citera
2018-08-21, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Hur många hundra meter?
Det beror på omständigheterna. Vapen, vindstyrka och -riktning, övriga ljud, byggnader, träd etc etc.

Från närmsta hus på Altfiolsvägen till gitarrvägen kan det inte vara mer än 200-300 m . Relativt öppet emellan , lite träd kommer innan gitarrvägen men det beror helt på var skjutningen skedde. Orkestervägen går på utsidan av altfiolsvägen och gitarrvägen lite längre bort.
Citera
2018-08-21, 22:07
Medlem
Fick ett PM från en användare som inte ville posta själv här, namnet på han som blev skjuten skall vara Oussama Arfan och vara född i början av 2000.

Fick användaren fram mer skulle han återkomma.
Citera
2018-08-21, 22:38
Medlem
När någon skjuter en mitt på ljusa dagen så känns det som att några verkligen har väntat på att få syn på den här killen (BO) och tagit chansen just där och då. Oplanerat och ostrukturerat.... och det där med att dom sköt i benen för att markera kan lika gärna bero på usel skytt.
Senast redigerad av MSPadvizor 2018-08-21 kl. 22:41.
Citera
2018-08-21, 23:13
Medlem
Ziarros avatar
Citat:
Visst, en lugn del av stan. Lokalradion intervjuade en man som bott där i tio år - ingenting kriminellt har han märkt tidigare. Förhoppningsvis dröjer det minst tio år innan något mera händer där. Läste om kulhål i två "lägenheter" !? Nära gång-cykelstigen för skolbarn från Gottsunda som går i skolan i Sunnersta (upp till Åk 5).

Jag bodde på gitarrvägen i närmare tjugo år. Dom första 15 var det lugnt, som resten av samhället, men dom sista fem åren gick det utför. Araber började flytta in och tog med sig problem. Cyklar stals ur låsta cykelförråd, bilar eldades(min trogna Peugeot 405 mötte sitt öde på parkeringen där), bildäck skars sönder osv. Men jag flyttade därifrån för drygt 8 år sedan och mina föräldrar drog för 4 år sedan ungefär. Närheten till sämre delar av Gottsunda samt till viss del folket som flyttat dit gör att det nog inte är så idealiskt som när jag växte upp där.
Citera
2018-08-21, 23:22
Medlem
Tror inte brottsoffer bor på gitarrvägen. Kanske blev han jagad? finns ett riktigt sunkigt trashområde på cellovägen inte långt ifrån.
Citera
2018-08-22, 13:03
Medlem
De tre som satt anhållna är nu på fri fot.
Citat:
De tre personer som suttit häktade misstänkta för skjutningen i Gottsunda har släpps på fri fot uppger åklagaren i ärendet.

Anledningen är att bevisningen inte håller för att hålla dem frihetsberövade.

– De nekar till brott, säger kammaråklagare Johan Strömbäck.

Varför är de släppta?

– Jag bedömde att jag inte har tillräckligt på dem.

[...]

– 18-åringen själv har inte sagt så mycket till oss, säger Strömbäck.

De tidigare anhållna männen är inte avförda från utredningen än.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...ta-fran-haktet

Personen som blev skjuten är alltså inte så pratglad... Inte förvånande alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in