2018-08-14, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Jag tycker invandrarna redan gjort Sverige till ett mångt mycket roligare och mera bubblande Sverige att bo i, det är en internationell touch i Stockholm nu som jag älskar. Möjligt jag är annorlunda men jag älskar bubblande multinationella städer som exempelvis Stockholm, New York, London, Paris, San Francisco, Los Angeles.

Appråpå touch, så är du helt out of touch. Med verkligheten det vill säga. Om man tar tredje världen till Tynnered, så får man inte fullt av koreanska stjärnkockar och HBTQ-certifierade parfymörer som är fd konsthandlare i New York. Nej, man får Bagdhad.

Fast om du med exemplen Paris och Los Angeles menar gängkriminalitet och personer med Adidas och AK47, så är du mer rätt ute.
Citera
2018-08-14, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Enhetlig klädsel, det effektiva sättet att röra sig på, ett gruppbefäl som styr de övriga i gruppen genom olika gester, lugnt, metodiskt och målinriktat brännande. Sättet de marscherar. Användet av kommunikationsutrustning, agerande efter bestämda klockslag och på flera olika geografiska platser samtidigt.

Du får det att låta som att exceptionella proffs var i farten. Ta en titt på den här videon och förklara för mig på vilket sätt detta verkar vara extremt koordinerat med gruppbefäl och så vidare: https://www.facebook.com/10000495520...00004955202846
Citera
2018-08-14, 15:39
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Det ska inte behövas medgorgargarden polisen och rättsväsende samt politiker skall göra sitt jobb eller så är samhällskontraktet brutit och skottpengar skall ges för varje landsförrädare. Sen i just dessa områden bor väl inga Svenska män det är väl mest invandrare? så varför är de inte och klappar ihjäl dessa glin då?

Nu när de tydligt attackerar vanliga medborgare så blir det extra tydligt hur lite man är beredd att stå upp mot angrepp.

Med 30 000 poliser för lite så finns det inga alternativ förutom medborgargarden. Givetvis outtalade sådana.
Citera
2018-08-14, 15:41
Medlem
McCreepys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eq6B
Video: https://www.facebook.com/100004955202846/videos/921069064734925/?story_fbid=921069321401566&id=100004955202846

Man kan tydligt höra, särskilt framåt slutet av videon, att de ropar till varandra med MENA-brytning.

Att folk här och även medieprofiler som Anders Lindberg (som dock alltid avger en lätt paranoid/schizoid framtoning) och den där V-politikern insinuerar att det skulle vara extremhöger, är helt enkelt inte seriöst. Liknar närmast Trumps eller Rysslands taktiker att polarisera verklighetsskildringen genom att förneka den så mycket att gemene man blir förvrirrad, så man kan hävda att frågan är "splittrad" eller "finns olika sidor" etc.

Jag har sparat videon, ifall den skulle försvinna från Facebook.

Till sist så ser man ju om man har kommit i kontakt med MENA, det är den typen av kroppspråk på full display här. Får känslan av att det är den formidabla somaliska siluetten som framträder i augustiskymningen.

Man hör tydligt i klippet runt 1,15-1.20 precis efter ena smällen hur den ena säger "jalla jalla"
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Polisen tror på mer bus:

Det understryker vilka de tagit in: Kaos.
AFA/NMR hade aldrig gett sig på en tvådagare, risken för avslöjande är på tok för stor.
Så nytt Husby alså.. bara bänka sig och upp med chipsen (jag parkerar inomhus och undviker gå ut ikväll..)
Citera
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Kaos blattar som fått sitt knark beslagtaget av staten/polisen/tullen och nu skall de visa svenska samhället att ge fan i vårt knark, för så här går det om ni petar i vårt hörn av landet och vi är stora och organiserade.
En teori jag tror mer på.

Givetvis är det på grund av detta bränderna hände. All snack om politiska motiv att det skulle vara SD, NMR, AfS eller AFA är bara bullshit.
Citera
Bannlyst
Det här är inte babbar, jag tror det är ryska troll.
Citera
2018-08-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apartheid
För jävla mycket skitsnack här så orkar inte läsa igenom allt.

Nägon som kan sammanfatta var det brunnit? Har sett bilarna på baksidan av torget och vid Norra dragspel, men har även skrivits om Tynnered. Bor i Tynnered så hade gärna vetat var då jag inte sett något. Ska tydligen ha brunnit på 4 ställen i Frölunda
/Tynnered enligt en mycket fåordig polis jag pratade med.

Det brann någonstans längs Smaragdgatan. Polisbilar stod vid infarten från Skattegårdsvägen och några blåljusbilar drog med mycket hög fart och sirener på och försvann ur min åsyn där Smaragdgatan böjer av.
Citera
2018-08-14, 15:44
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Kaos blattar som fått sitt knark beslagtaget av staten/polisen/tullen och nu skall de visa svenska samhället att ge fan i vårt knark, för så här går det om ni petar i vårt hörn av landet och vi är stora och organiserade.
En teori jag tror mer på.

Manifestationerna följer dessutom deras rutt väl.

En legalisering av droger tillsammans med att möta våld med MER våld skulle slå ut dessa talanglösa parasiter på nolltid. De är för dumma för att vara del av den nya lukrativa kriminaliteten.

Gör det klart för medborgarna att man inte anstränger sig i mordutredningar där offret är enligt ovanstående. Bara för Svensson att panga på från fönstret nästa gång det sker.
Citera
2018-08-14, 15:45
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skammskatt
Så du går genom en av stadens no-go zoner på kvällen på väg till en butik som stänger 22:00, du påstår dej se ett antal individer som demaskerar sej efter att du hört knallskott och ser eld o rök o noterar då inte att ett bilnummer, bättre signalement eller i vilken riktning dom försvann skulle underlätta? Vänligen lilla vänsterskadadetroll kryp tillbaka under din sten.

Ha ha haaa, no go zon - Frölunda torg?? Kan du inte informera alla invånare från Önnered, Askim och andra höginkomstområden att deras favvoköpcenter är en "no-go zon"?
Inga av dom här platserna det bränts på i Frölunda är något problemområde, jag hade fan barnen på öppna förskolan precis bakom Dragspelsgatan, det är ett helt vanligt område med blandat folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/larm-om-flera-bilbr%C3%A4nder-i-i-g%C3%B6teborg-1.7655820

Flera bilbränder i Frölunda och Hjällbo, enligt uppgift även flera explosioner i Frölunda.

Är någon på plats och sett något, kan detta vara en samordnad aktion? Frölunda och Hjällbo ligger ganska långt från varandra.
False flag såklart, förortsblattar maskerar sig inte.
Enda gången det hände var när den mördade nazistblatten bechir eller vad han hette, försökte sig på samma grej för att misskreditera förorten (som att det ens behövs).

Nä, detta är uppenbart på uppdrag av någon...

Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Är det bara jag som asgarvar åt hela den här situationen? Detta är ju så perfekt för SD som det bara kan bli, timingen, uppmärksamheten, allt är som upplagt för att ösa röster till partier.

Den paniken hela vänstern är fylld av är hysterisk, detta har man väntat på i snart fyra år och om bara en månad kommer det vara total kalabalik 😁
Och ni får sväljer hela illusionen med hull och hår, trots att det är så uppenbart orkestrerat...
Senast redigerad av Blalotus 2018-08-14 kl. 15:48.
Citera
Medlem
Gaupes avatar
Nu har ju polisen tydligen gripit några, det var överraskande.
Blir det fler bränder nu?
Det måste ju vara hemskt kränkande att ha sina polare i häktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in