Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-08, 15:49
  #1
Medlem
Krusensnorres avatar
Har tidigare skrivit ett inlägg om detta i buggtråden men efter flera månader utan svar gör jag en egen tråd, radera om ni vill men tycker det är ett för stort problem för att ignorera. Går som sagt inte att söka med mobilversionen, står bara "inga träffar" även om jag söker på saker som jag vet borde ge träffar (t.ex "hund"). Fler som upplever samma problem?
Citera
2018-08-08, 17:08
  #2
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Har tidigare skrivit ett inlägg om detta i buggtråden men efter flera månader utan svar gör jag en egen tråd, radera om ni vill men tycker det är ett för stort problem för att ignorera. Går som sagt inte att söka med mobilversionen, står bara "inga träffar" även om jag söker på saker som jag vet borde ge träffar (t.ex "hund"). Fler som upplever samma problem?

Vad har du för telefon?

Fb söker i den nivån du står i, så söker du på denna sida får du enbart svar från denna tråd.
Citera
2018-08-08, 17:13
  #3
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Vad har du för telefon?

Fb söker i den nivån du står i, så söker du på denna sida får du enbart svar från denna tråd.
En S7a. Jo det vet jag, förövrigt en ganska jobbig funktion. Asså ibland funkar det om jag öppnar en ny flik, som att den slutar funka efter ett tag.
Citera
2018-08-08, 17:41
  #4
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Har tidigare skrivit ett inlägg om detta i buggtråden men efter flera månader utan svar gör jag en egen tråd, radera om ni vill men tycker det är ett för stort problem för att ignorera. Går som sagt inte att söka med mobilversionen, står bara "inga träffar" även om jag söker på saker som jag vet borde ge träffar (t.ex "hund"). Fler som upplever samma problem?

Öppna Flashb.

Klicka på ordet "Flashb" högst upp.

Klicka på meny (längst upp till vänster)

Skriv vad du söker.

Alternativ, om du vet i vilken forumdel tråden finns i så kan du söka i den.

Klicka på t.ex Aktuella brott och kriminalfall.

Skriv t.ex "Örebro" dock utan " tecken.

Fungerar utmärkt.
Citera
2018-08-08, 17:43
  #5
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Öppna Flashb.

Klicka på ordet "Flashb" högst upp.

Klicka på meny (längst upp till vänster)

Skriv vad du söker.

Alternativ, om du vet i vilken forumdel tråden finns i så kan du söka i den.

Klicka på t.ex Aktuella brott och kriminalfall.

Skriv t.ex "Örebro" dock utan " tecken.

Fungerar utmärkt.
Bra att det fungerar för dig, fungerar dock sämre för mig. Efter tredje försöket med det du beskrev så fungerade sökningen, så det brukar vara.
Citera
2018-08-08, 17:53
  #6
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Bra att det fungerar för dig, fungerar dock sämre för mig. Efter tredje försöket med det du beskrev så fungerade sökningen, så det brukar vara.



Kan det vara att du har för många flikar öppna?

Prova att stänga alla flikar, både i webbläsaren som du använder men även i "samsung Internet".

I inställningarna på mobilen finns enhetshanteraren där man kan rensa lite också.

Om det inte fungerar så skriv igen så kommer det säkert någon som vet hur man gör.
Citera
2018-08-08, 20:36
  #7
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Bra att det fungerar för dig, fungerar dock sämre för mig. Efter tredje försöket med det du beskrev så fungerade sökningen, så det brukar vara.
Testa med en annan webbläsare, förslagsvis Microsoft Edge.
Citera
2021-08-20, 05:57
  #8
Avstängd
MrMadoffs avatar
Nu händer detta mig också. Får följande meddelande när jag söker i forumet "Tyvärr - inga träffar.
Tips: Testa att välja inlägg som söktyp för att söka i inlägg och inte enbart ämnesrubriker"

Jag har rensat all historik. Stängt alla flikar. Jag söker på standard saker jag sökt på hundra gånger förut och fått massa träffar så det är inte handhavande fel.

Någon med idéer?
Citera
2021-08-20, 06:36
  #9
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Nu händer detta mig också. Får följande meddelande när jag söker i forumet "Tyvärr - inga träffar.
Tips: Testa att välja inlägg som söktyp för att söka i inlägg och inte enbart ämnesrubriker"

Jag har rensat all historik. Stängt alla flikar. Jag söker på standard saker jag sökt på hundra gånger förut och fått massa träffar så det är inte handhavande fel.

Någon med idéer?

Felet ligger inte hos dig.

(FB) Sökfunktionen fungerar inte
Citera
2021-08-20, 07:44
  #10
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Felet ligger inte hos dig.

(FB) Sökfunktionen fungerar inte

Tackar ödmjukast
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback