Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-03, 22:12
  #1
Medlem
526s avatar
Fattar inte. När skärmen vaknar från viloläge så syns uppdateringssymbolen ett kort ögonblick. Dvs svart bakgrund med äpplet och uppladdningslinjen. Den är på ca 40%.

Har kört macClean och nollställt NVRAM and PRAM. Men fortfarande kvar. Inga uppdateringar finns i appstore. OS 10.13.6
Citera
2018-08-04, 17:23
  #2
Medlem
Händer mig också. Vet inte riktigt varför.

Det sägs att det kan vara vanligare med filecrypt igång.
Citera
2018-08-05, 02:29
  #3
Medlem
systems avatar
Det är inte någon installationsprocess som visas. Det är en helt normal uppvakningsprocess. Jag ser den dagligen på mina FileVault-krypterade maskiner då de väcks.
Citera
2018-08-05, 15:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Det är inte någon installationsprocess som visas. Det är en helt normal uppvakningsprocess. Jag ser den dagligen på mina FileVault-krypterade maskiner då de väcks.

Filevault heter ja, sry.

Jag ser det ibland utan filevault också
Citera
2018-08-05, 16:17
  #5
Medlem
526s avatar
Ok, men innehåller uppvakningsgrafiken verkligen en linje för uppstart. Dvs en download/upload (kommer inte ihåg vad det heter). Samma som syns när man kör starta om eller ny uppstart?
Citera
2018-08-06, 11:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ok, men innehåller uppvakningsgrafiken verkligen en linje för uppstart. Dvs en download/upload (kommer inte ihåg vad det heter). Samma som syns när man kör starta om eller ny uppstart?

Progress bar?
Citera
2018-08-06, 14:32
  #7
Medlem
iSvempas avatar
Uppdateringsfunktionen meddelar när det finns uppdateringar att hämta. När man klickar på "Uppgradera nu" då skall man inte avbryta uppgraderingen utan låta den uppdatera färdigt och det ser man på förloppsindikatorn när den försvunnit.
Att du ser uppdateringsfunktionen när du väcker din dator är ett bevis på att den inte hann uppdatera färdigt innan den gick i vila.

Testa med att sätta Strömspararen på "Aldrig" som hindrar datorn eller skärmen att gå i vila under tiden du uppgraderar.
Citera
2018-08-06, 15:56
  #8
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davest
Progress bar?
Jaa . .så heter det såklart

Citat:
Ursprungligen postat av iSvempa
Uppdateringsfunktionen meddelar när det finns uppdateringar att hämta. När man klickar på "Uppgradera nu" då skall man inte avbryta uppgraderingen utan låta den uppdatera färdigt och det ser man på förloppsindikatorn när den försvunnit.
Att du ser uppdateringsfunktionen när du väcker din dator är ett bevis på att den inte hann uppdatera färdigt innan den gick i vila.

Testa med att sätta Strömspararen på "Aldrig" som hindrar datorn eller skärmen att gå i vila under tiden du uppgraderar.
"Förloppsindikatorn" låter också bra. Lite akademiskt men korrekt.

Ok, men den säger att det inte finns någon mer uppdatering.
Menar du att senaste uppdateringen inte gick igenom och att det är därför den flaxar till?
Kan man kolla någonstans om uppdateringen verkligen är slutförd? Eller uppdatera igen, så det verkligen tar?
Citera
2018-08-06, 16:36
  #9
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jaa . .så heter det såklart


"Förloppsindikatorn" låter också bra. Lite akademiskt men korrekt.

Ok, men den säger att det inte finns någon mer uppdatering.
Menar du att senaste uppdateringen inte gick igenom och att det är därför den flaxar till?
Kan man kolla någonstans om uppdateringen verkligen är slutförd? Eller uppdatera igen, så det verkligen tar?


Gå in i AppStore och klicka på "Uppdatera" där ser du om du har uppgraderingar att hämta eller avbrutna/pausade. Står det Inga tillgängliga uppgraderingar då har du uppgraderat allt datorn bett dig göra och du borde inte få några uppgraderingsfönster när du väcker datorn efter vila.

Testa världens bästa funktion Säker omstart med Shift nertryckt den har löst många problem genom åren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback