2018-12-02, 12:37
Medlem
Lite lustigt att i samma videossekvens där Steen knuffar Pettersson in i sargen ser man en djurgårdspelares hämndaktion där han knuffar Steen bakifrån mot sargen ca en meter ifrån. Hade ju vart kul att se hur disciplinnämnden ser på den situationen som är väldigt likartad även om den sker efter avblåsning... Eller dom kanske klippt videon precis så man inte ser efterspelet.

Har dock inget att invända mot Steens avstängning, det var jävligt onödigt gjort.
Citera
2018-12-02, 12:38
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Vilka jävla muppar. Är dom helt jävla blinda eftersom dom inte ser att Albin har ögonen på pucken hela vägen och inte tittar en enda sekund mot Blomqvist? Fyfan. Vidriga jävla hockeymördare.
Fast nu spelar det ju ingen roll. Han träffar honom klockrent i huvudet och är ansvarig för sin kropp. Korrekt.

Leon Bristedt fortsätter filma ser man, trillar som en gran utanför ljungby januari 2005. Men tydligen trevligt att ha i sitt lag enligt vissa Röglefans. Pinsamt enligt mig.
Citera
2018-12-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Har FBK satt det i system att skada spelare blindside/bakifrån eller? Lite väl mycket fega tilltag från den klubben på kort tid.

Steens knuff var ju ganska lätt och kraschen i sargen var ju för att han tappa balansen.. Inte ok men var ju knappast något avsiktligt att han skulle dundra in i sargen så...
Du är väl fortfarande sur för Rynos krock antar jag. Två spelare som krockar, disciplinnämnden agerar väldigt konstigt där, antingen bedömer man den som en avsiktlig tackling och då borde Ryno fått 5 matcher eller så bedömer man det som en olycklig krock och då ska det inte vara någon avstängning. Nu kunde man ju inte avgöra så man gjorde någon slags kompromiss på 2 matcher vilket är lite konstigt, antingen är det ett fult tilltag eller så är det inte.
Citera
2018-12-02, 13:56
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Vilka jävla muppar. Är dom helt jävla blinda eftersom dom inte ser att Albin har ögonen på pucken hela vägen och inte tittar en enda sekund mot Blomqvist? Fyfan. Vidriga jävla hockeymördare.
Du hade givetvis argumenterat likadant om det var en Brynäs-spelare som utfört tacklingen, förmodar jag?
Citera
2018-12-02, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Steens knuff var ju ganska lätt och kraschen i sargen var ju för att han tappa balansen.. Inte ok men var ju knappast något avsiktligt att han skulle dundra in i sargen så...
Du är väl fortfarande sur för Rynos krock antar jag. Två spelare som krockar, disciplinnämnden agerar väldigt konstigt där, antingen bedömer man den som en avsiktlig tackling och då borde Ryno fått 5 matcher eller så bedömer man det som en olycklig krock och då ska det inte vara någon avstängning. Nu kunde man ju inte avgöra så man gjorde någon slags kompromiss på 2 matcher vilket är lite konstigt, antingen är det ett fult tilltag eller så är det inte.

Jag är inte sur. Jag konstaterar bara faktum att FBK senaste matcherna satt motspelare ur spel där endast FBKspelare ser hela situationen och agerar från blindside på spelare som inte är puckförare. Motspelaren inte har någon somhelst chans att försvara sig. Om det är brist på respekt för spelares säkerhet/avsaknad av skill/eller medvetet låter jag vara osagt. Men snyggt är det inte!
Senast redigerad av MitchRapp 2018-12-02 kl. 14:22.
Citera
2018-12-02, 15:03
Medlem
Ferross avatar
Jag tycker att disciplinnämnden gjort ganska så bra bedömningar, Steen hade gott kunnat få någon match till utan att jag klagat men annars är det fullt rimliga straff.

Däremot är det mycket märkligt att Williamsson klarar sig undan med sin slew foot på Harju, hade den varit för några år sedan, när det var en himla jakt på just slew foot, så hade han garanterat fått 3-5 matcher. Bristedt klarar sig dessutom undan med sin filmning, vilket jag tycker är rätt märkligt när han precis blivit fälld för just filmning för bara någon omgång sen. Där tycker jag att man borde gått in och markerat hårt, men som jag förstår det så har ingen av de två ovannämnda situationerna ens blivit anmälda och att de därför klarat sig undan.
Citera
2018-12-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Jag är inte sur. Jag konstaterar bara faktum att FBK senaste matcherna satt motspelare ur spel där endast FBKspelare ser hela situationen och agerar från blindside på spelare som inte är puckförare. Motspelaren inte har någon somhelst chans att försvara sig. Om det är brist på respekt för spelares säkerhet/avsaknad av skill/eller medvetet låter jag vara osagt. Men snyggt är det inte!
Finnjäveln satte sig själv ur spel då han skadade sig själv vid ditt jävla filmande!
Citera
2018-12-03, 09:02
Medlem
Leksingens avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/rL7q5K/man-ar-ingen-riktig-dif-supporter-da

Hur ska självutnämnda bästa fansen försvara sig mot detta? Grattis Luleå bästa fansen i sverige!
Citera
2018-12-03, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/rL7q5K/man-ar-ingen-riktig-dif-supporter-da

Hur ska självutnämnda bästa fansen försvara sig mot detta? Grattis Luleå bästa fansen i sverige!
Varför ens försvara sig? Idiotiskt uttalande. Majoriteten av hockeyintresserade DIFsupportrar vill inte gå på en nerskalad variant av herrhockey, de är inte mindre supportrar för det. Majoriteten går inte heller och tittar när DIF spelar bowling eller boxas heller. Tom Basketen har skaffat sig ett ganska fint publiksnitt, så det är inte supporterskapet det är fel på, utan idrotten damhockey som uppenbarligen inte är tillräckligt intressant för att locka supportrar i Stockholmsområdet.
Citera
2018-12-03, 15:57
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Fast nu spelar det ju ingen roll. Han träffar honom klockrent i huvudet och är ansvarig för sin kropp. Korrekt.
Vad fan är det för jävla dumheter? Lägg ner.
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Du hade givetvis argumenterat likadant om det var en Brynäs-spelare som utfört tacklingen, förmodar jag?
Absolut. Jag har ingenting emot Brynäs. Om det varit en Växjö eller Björklövenspelare däremot. Men om en Brynässpelare hade haft ögonen på pucken hela vägen så hade jag 100% varit emot nåt straff.

Tyvärr så straffas spelare för resultat istället för uppsåt.
Citera
2018-12-03, 17:37
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Varför ens försvara sig? Idiotiskt uttalande. Majoriteten av hockeyintresserade DIFsupportrar vill inte gå på en nerskalad variant av herrhockey, de är inte mindre supportrar för det. Majoriteten går inte heller och tittar när DIF spelar bowling eller boxas heller. Tom Basketen har skaffat sig ett ganska fint publiksnitt, så det är inte supporterskapet det är fel på, utan idrotten damhockey som uppenbarligen inte är tillräckligt intressant för att locka supportrar i Stockholmsområdet.

Ja, alltså... insikten att de flesta kanske tycker damhockey är skittråkigt verkar inte finnas.
Har ju ingenting med supporterskapet att göra.
Citera
2018-12-03, 19:36
Medlem
Internetroverts avatar
När ska Frölunda sluta fjäska för att försöka få hem Viktor Stålberg? Sebastian Stålberg måste vara Sveriges sämsta spelare i SHL.

2+2 såhär långt och speltid tillsammans med Hjalmarsson och Patrik Carlsson. Tycker verkligen synd om Stålbergs (ofrivilliga?) kedjekamrater som tvingas ha en svagbegåvad på kanten.

Eller Tim Söderlund, Frölundas kanske sämsta värvning de senaste åtta åren.

Och mitt i allt detta ger Rönnberg give away-guden Jonathan Sigalet ett A på bröstet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in