2020-03-28, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Man kan säga vad man vill om AIK-publiken, men de tre mördarna blev uthängda med namn, och uppmanade att göra mänskligheten en tjänst och skjuta sig.

Man kan säga att det är tur att vi har utbildade åklagare istället för AIK-publiken som fattar beslut i rättsväsendet.
Citera
2020-03-28, 05:17
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
Jag skrev att man kan inte vara en mördare om man inte är dömd för mord .

Förstår du inte skillnaden på ditt och mitt resonemang är det ingen idé att försöka förklara .

En kvalificerad gissning är att du tillhör begåvningsreserven .

Så, Olof Palme blev alltså inte mördad?
Citera
2020-03-28, 14:48
Medlem
UT64s avatar
Noterar att äreräddningen för de tre poliserna som mejade ner den handikappade grabben inte går något vidare.. Mest jämmer över hur synd det är om dem, och hur diverse användare anser det ena eller det andra.

Det rätta vore att ta vapnen från dessa tre kretiner så de inte skjuter fler oskyldiga människor.
Citera
2020-04-07, 19:44
Medlem
elbels avatar
Vad kallas den "sociala folkgrupp" eric tillhörde och hur är de så osynliga i samhället?

Några skolar har en särklass men jag ser aldrig dem i vuxenlivet?

Var tar de vägen? Samhall? Daglig verksamhet?
Citera
2020-04-08, 01:16
Medlem
nemesis67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSmithFB
Du verkar vara en riktig paragrafryttare, inser du ironin i att du själv begår brott i just denna tråd när du förtalar Eric och hans familj? Över 4000 inlägg och du skriver personangrepp mot brottsoffer, skulle vilja se vilket äckligt litet ansikte som gömmer sig bakom tangentbordet så att du kan ställas till svar din tönt.

Du är inget annat än en mentalt degenererad individ som försöker rättfärdiga detta grova tjänstefel för att verifiera din neurodegenerativa, desillusionerade världsbild. Du verkar besitta ett orubbligt förtroende för polisen i tron om att rättväsandet skall vara någon slags gudomlig, övermänsklig makt. Du är snabb med att hetsa mot inlägg som innehåller minsta misstro mot polisen. Är det för att du är ensam och försvarslös som du känner ett behov att ursäkta din enda, bristfälliga, beskyddare? Rädd för att din världsbild skall falla samman?

News flash pissgubbe, svenska folkets förtroende för statsinstitutioner är lägre än någonsin. Folk köper privata sjukförsäkringar för att vården är i fritt fall, familjer flyttar till gated communities för att polisen har tappat kontrollen över kriminaliteten. Du är antagligen så svagbevågad att du inte besitter förmågan att självreflektera kring varför du känner ett så starkt behov av att rentvå dessa mördare i över 2 år och 30 inlägg i tråden med verklighetsfrånvänd dynga.

Polisen verkar ivriga med att anordna kameraövervakning i människors levnadsmiljöer, men mindre intresserade av att hållas till svar för sina handlingar genom kroppskameror? Hycklare.

Föräldrarna är självklart så hjärtekrossade att de inte kan lägga skulden på den yrkesgrupp som Eric idoliserade. Ju mer tiden går, desto mer kommer minnet av denna händelse tyna bort i media. Men vi är många som aldrig kommer att glömma detta mord. Vila i frid, Eric Torell.

Bara en kort fråga beroende på okunskap..
Vilka "Gated communities" hittar man här i sverige? Verkar inte finnas särskilt många..
Citera
2020-06-01, 18:42
Medlem
Jack.Elams avatar
Den här tråden har varit lugn nu ett tag så jag väljer att kasta in en brandfackla.

https://twitter.com/LindstromSofia/status/1267317922688630787
Citat:
När man pratar om polisbrutalitet i USA kan man komma ihåg att svenska polisen sköt Erik Torell, autistisk och med downs syndrom, till döds och kom undan med det.
Citera
2020-06-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSmithFB
familjer flyttar till gated communities för att polisen har tappat kontrollen över kriminaliteten

Det är inte polisen som tappat kontrollen över kriminaliteten din episka jävla fiskmåsnöt, det är samhället i stort. I huvudsak på grund av en helt vansinnigt efterbliven massinvandring som en majoritet av folket av någon besynnerlig jävla anledning bara accepterat.

Ett återkommande irritationsmoment hos undertecknad är ju folk som verkar tro att polisen i en västerländsk demokrati utför sina uppgifter utifrån samma premisser som en maktfullkomlig sheriff i Vilda Västern.

Polisen på gatan är styrd av polisledningen. Polisen är en statlig förvaltningsmyndighet. Rikspolischefen utses av regeringen. Ska det vara så jävla svårt att förstå detta?
Citera
2020-06-10, 00:55
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard

Jo, Olof Palme blev mördad. Men det är fel att kalla Christer Petterson för Palmemördare då han blivit frikänd. Men Palme riktade inget vapen mot den som sköt honom, så din liknelse är lite efterbliven.
Citera
2020-06-10, 00:59
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Den här tråden har varit lugn nu ett tag så jag väljer att kasta in en brandfackla.

https://twitter.com/LindstromSofia/status/1267317922688630787

Kan du vara så vänlig att visa lagen som säger att om du har autism eller downs så är det inte tillåtet för polisen att skjuta dig om du riktar ett vapen mot polisen?
Citera
2020-06-10, 18:37
Bannlyst
Citat:

Vem har påstått det?

Du kanske skulle lära dig skillnaden på dödad och mördad?

Båda begreppen överlappar varandra förvisso en hel del, blir man mördad så blir man samtidigt också dödad eftersom följden blir att man just dör.

Men att bli dödad betyder nödvändigtvis inte att man blivit mördad eftersom det då krävs att någon begått ett mord, kanske också ett dråp som är en form av impulsivare form av mord.

Att bli dödad, behöver inte ens betyda att där är fråga om någon form utav brott. Om jag skulle vara så jävla korkad att jag riktade vapen mot polis, och polis skjuter ihjäl mig, då har jag dödats, men polisen har inte ens begått ett brott eftersom dom agerat i självförsvar. Däremot har jag begått ett brott som riktat vapen mot polisen, dvs grovt olaga hot. Likväl är det jag som dör.

Förstår du lite bättre nu?
Citera
2020-06-10, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Jo, Olof Palme blev mördad. Men det är fel att kalla Christer Petterson för Palmemördare då han blivit frikänd. Men Palme riktade inget vapen mot den som sköt honom, så din liknelse är lite efterbliven.

Helt rätt!

Ränner man runt på stan som en jävla idiot och pekar på folk med vapen och underlåter att följa polisens order så har man fan i mig gjort sig förtjänt av att skjutas. Oavsett hur utvecklingsstörd man är

Vårdnadshavarna , i detta fallet pappan , är den som bär ansvaret. Hade han sett till att hålla dåren kopplad hade detta aldrig hänt.
Citera
2020-06-11, 12:48
Avstängd
ElIzzards avatar
Kan man inte vara en mördare om man mördat men inte blivit dömd? Ett komplett idiotresonemang!

Det finns massor av mördare som inte blivit dömda, pucko!

Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
Jag skrev att man kan inte vara en mördare om man inte är dömd för mord .

Förstår du inte skillnaden på ditt och mitt resonemang är det ingen idé att försöka förklara .

Citat:

Enligt det ovan citerade så kan ju Palme inte ha blivit mördad eftersom det inte finns någon dömd mördare, finns det ingen mördare kan det rimligtvis inte heller finnas någon mördad.

Citat:
Ursprungligen postat av FornarRuniR
Vem har påstått det?

Du kanske skulle lära dig skillnaden på dödad och mördad?

Båda begreppen överlappar varandra förvisso en hel del, blir man mördad så blir man samtidigt också dödad eftersom följden blir att man just dör.

Men att bli dödad betyder nödvändigtvis inte att man blivit mördad eftersom det då krävs att någon begått ett mord, kanske också ett dråp som är en form av impulsivare form av mord.

Att bli dödad, behöver inte ens betyda att där är fråga om någon form utav brott. Om jag skulle vara så jävla korkad att jag riktade vapen mot polis, och polis skjuter ihjäl mig, då har jag dödats, men polisen har inte ens begått ett brott eftersom dom agerat i självförsvar. Däremot har jag begått ett brott som riktat vapen mot polisen, dvs grovt olaga hot. Likväl är det jag som dör.

Förstår du lite bättre nu?

Du kunde ju ha citerat det jag kommenterat istället för att i onödan bygga halmgubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in