2026-09-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellerina
Bra gjort hon inte rösta.
Ja, varför ta ansvar och försöka påverka samhället i en positiv riktning när man kan tigga!?
Citera
2026-09-15, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuggeBigge12
Ja, varför ta ansvar och försöka påverka samhället i en positiv riktning när man kan tigga!?
Kan man undra. Politiker lurar folk hjärntvättas oss i alla tider.
Citera
2026-09-15, 17:29
Medlem
AnalDelReys avatar
Citat:
Kan man undra. Politiker lurar folk hjärntvättas oss i alla tider.

Till skillnad från religion då, som nästan aldrig har hjärntvättat någon...
Citera
2026-09-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalDelRey
Till skillnad från religion då, som nästan aldrig har hjärntvättat någon...
vet jag väl det gör har jag sagt nåt annat ??!! ...
Citera
2026-09-15, 17:49
Medlem
Citat:
vet jag väl det gör har jag sagt nåt annat ??!! ...

Vad betyder ens den meningen?
Citera
2026-09-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattenmusen10tusn
Vad betyder ens den meningen?
som det står.
Citera
2026-09-15, 17:59
Medlem
Citat:
Det du säger till andra – både i form av kritik, beröm, irritation eller uppmuntran – fungerar ofta som en spegel av din egen insida, dina värderingar och dina obearbetade känslor. Detta kallas inom psykologin ofta för projektion eller spegling. När vi reagerar starkt på andras beteenden eller känner ett behov av att döma dem, handlar det i själva verket sällan om den andra personen, utan om vad deras agerande väcker i oss själva.

Du har redan påtalat det tidigare. Detta fenomen existerar, det är dock inte applicerbart i alla situationer. Och det används ofta som en undanflykt och ett försvar för dåligt beteende - "jag gör inte fel, det är du som projicerar dina problem på mig". Oftast av folk som saknar självinsikt eller som gärna skyller allt på alla andra.

Utnyttjar man andra så kommer folk att döma en, det har inget med projicering att göra. Det är liksom en del av samhällskontraktet - beter du dig illa så kommer det att få konsekvenser.
Säger du att du betalt hyran ena dagen, för att nästa dag tigga pengar till samma hyra - då kommer du att få kritik. Pga ditt eget beteende, inte pga att alla andra har problem.
Citera
2026-09-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Errrror
Du har redan påtalat det tidigare. Detta fenomen existerar, det är dock inte applicerbart i alla situationer. Och det används ofta som en undanflykt och ett försvar för dåligt beteende - "jag gör inte fel, det är du som projicerar dina problem på mig". Oftast av folk som saknar självinsikt eller som gärna skyller allt på alla andra.

Utnyttjar man andra så kommer folk att döma en, det har inget med projicering att göra. Det är liksom en del av samhällskontraktet - beter du dig illa så kommer det att få konsekvenser.
Säger du att du betalt hyran ena dagen, för att nästa dag tigga pengar till samma hyra - då kommer du att få kritik. Pga ditt eget beteende, inte pga att alla andra har problem.
Du har inte förstått vad jag skrivit.
Citera
2026-09-15, 18:08
Medlem
Citat:
Du har inte förstått vad jag skrivit.

Nu projicerar du din egen brist på läsförståelse på mig.

OnT, hon fick skjuts till sjukan och den personen köpte mat till sig själv, men inte till henne. Känns ändå lite off, om det nu stämmer.
Citera
2026-09-15, 18:13
Medlem
Citat:
Nu projicerar du din egen brist på läsförståelse på mig.

OnT, hon fick skjuts till sjukan och den personen köpte mat till sig själv, men inte till henne. Känns ändå lite off, om det nu stämmer.
Du skriver ju konstigt. NI kan inte ändra på henne så varför hålla på såhär som ni gör?. Då är det ju nåt annat som man håller på med som sagt. Det har jag skrivit om här ovan.
Citera
2026-09-15, 18:18
Medlem
Citat:
Du skriver ju konstigt. NI kan inte ändra på henne så varför hålla på såhär som ni gör?. Då är det ju nåt annat som man håller på med som sagt. Det har jag skrivit om här ovan.

För att inte fler ska bli lurade, exempelvis.
Personligen så hade jag gärna sett att samhället steppade upp och gjorde något åt det här, men soc verkar ju inte bry sig.

Du kanske tycker att hon ska få hålla på, och det får du ju tycka.
Men att påstå att det endast handlar om att vi som skriver projicerar våra egna problem på henne, det stämmer helt enkelt inte.
Citera
2026-09-15, 18:29
Medlem
Citat:
För att inte fler ska bli lurade, exempelvis.
Personligen så hade jag gärna sett att samhället steppade upp och gjorde något åt det här, men soc verkar ju inte bry sig.

Du kanske tycker att hon ska få hålla på, och det får du ju tycka.
Men att påstå att det endast handlar om att vi som skriver projicerar våra egna problem på henne, det stämmer helt enkelt inte.
Vi tycker inte samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in