2022-08-08, 17:58
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
Stopp och hepp. Kanske det är jag som blandar ihop bidragsbegreppen. Det hon ska få när hon blir 19 är något som man får om man, pga av sjukdom/funktionsnedsättning inte blir klar med grundskola/gymnasium inom utsatt tid. Hon kommer alltså att få det för att hon går i skolan.

Vad är det för bidrag och på hur mycket?
Min son fick gå om ett år. Var inte på tal om några bidrag. Det enda var Att han fick gå om.
Sedan då att jag som förälder har försörjningsplikt tills dess han är 21 och fortf går gymnasial inriktning.
Har dom speciella bidrag andra inte har.. Som Acevixen skriver. Hon får CSN. Hon får väl ta lån då,
Citera
2022-08-08, 18:21
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Hittade.
Ok då är det detta då
https://www.forsakringskassan.se/privatperson/funktionsnedsattning/aktivitetsersattning-och-sjukersattning/aktivitetsersattning-vid-forlangd-skolgang

Edit
Va bra. Då klarar dom sig. 👍
Senast redigerad av Tarmstuvning 2022-08-08 kl. 18:26.
Citera
2022-08-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Hittade.
Ok då är det detta då
https://www.forsakringskassan.se/privatperson/funktionsnedsattning/aktivitetsersattning-och-sjukersattning/aktivitetsersattning-vid-forlangd-skolgang

Edit
Va bra. Då klarar dom sig. 👍
Under förutsättningen att hon klarar av att gå i skolan. Jag är nästan säker på att hon kommer att hoppa av under första året. Tyvärr.
Citera
2022-08-08, 20:18
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
Under förutsättningen att hon klarar av att gå i skolan. Jag är nästan säker på att hon kommer att hoppa av under första året. Tyvärr.

Mm.. Jag hoppa av även jag. Ville börja jobba ist. Ja vi får följa dom och se vad som händer
Citera
2022-08-08, 20:28
Medlem
Hayworthians avatar
Issy tokpackad på liven idag. Artonårspresent tycker Jewels. Är det bra föräldraskap tycker hon att låta dottern vara skitfull och sända live för att visa alla hur pinsamt det är?
Citera
2022-08-08, 20:45
Medlem
Hahaha! Ni måste fan se slutet på senaste livestreamen. Skynda innan den försvinner 😂😂😂😂😂
Citera
2022-08-08, 20:45
Medlem
Acevixens avatar
Nu tycker satkärringen att det är okej att man har våldtagit något bara han ångrat sig och man är domnande om man inte skulle förlåta/inte umgås med honom för han våldtagit. Sen blev hon sur och sprang iväg och säger ”vi ska sluta med hela kanalen” gör det din sjuka jävel nu gick du för långt hoppas du läser detta. Och ursäkten ”jag har också blivit våldtagen” alltså stfu det är väl också en lögn
Citera
2022-08-08, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acevixen
Nu tycker satkärringen att det är okej att man har våldtagit något bara han ångrat sig och man är domnande om man inte skulle förlåta/inte umgås med honom för han våldtagit. Sen blev hon sur och sprang iväg och säger ”vi ska sluta med hela kanalen” gör det din sjuka jävel nu gick du för långt hoppas du läser detta. Och ursäkten ”jag har också blivit våldtagen” alltså stfu det är väl också en lögn

Offerkofftan satt åt hårt 😂 snacka om att inte kunna ta kritik! Tyckte inte chatten attackerade henne ens 😂
Citera
2022-08-08, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasMaflame
Hahaha! Ni måste fan se slutet på senaste livestreamen. Skynda innan den försvinner 😂😂😂😂😂

Missade slutet!!! 😰 Och nu är videon borttagen. Nån som sitter på inspelning?
Citera
2022-08-08, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CornyMe
Missade slutet!!! 😰 Och nu är videon borttagen. Nån som sitter på inspelning?

Fan också! Var väl ändå typ 100 personer inne så vi får hoppas på det!
Citera
2022-08-08, 20:53
Medlem
Oj nu blev det aningens stel live. Jewels blev skitsur och ska "lägga ner hela jävla kanalen".

De började diskutera huruvida man ska fortsätta va ihop med en kille som döms för våldtäkt. Issy sa hell no, aldrig i livet. Och Jewels sa att hon skulle fortsätta om han ångrar sig, eller om våldtäkten var "ett misstag". För all förtjänar en andra chans. Och bara man ångrar sig gör det inget. Jewels fick relevanta och sansade motargument av sina mest inbitna fans och reste sig upp och gick.

Jewels berättade tidigare i liven om ett traumatiskt brott Issy varit med om under hvb-tiden. Issy hade varit på rymmen flera dagar, ringt åt Jewels och sagt att hon är hos en kille. När Jewels fick tag på henne var issy "helt söndertrasad i kropp och själ."

Under våldtäktsdiskussionen idag sa Issy
"Jag tror man tänker annorlunda om det här om man blivit våldtagen. Då vet man att det förstör ens liv..."
Jewels: "dont you think i know that?"

Issy har alltså blivit våldtagen och Jewels menar att man ska förlåta, för att killen kanske ångrar sig, eller våldtog av misstag.

Folk reagerade riktigt kraftigt I liven.
Senast redigerad av Kaffekropp 2022-08-08 kl. 20:55.
Citera
2022-08-08, 20:56
Medlem
Skulle inte bli förvånad om hon tog bort hela kanalen nu för att hon blev såååå attackerad 😂 istället för att vara ödmjuk och be om ursäkt och förklara hur fan hon menade.

För er som missade så sa hon alltså att hon inte kunde döma en våldtäktsdömd för han är ju ändå människa och kanske har ångrat sig. Chatten reagerade såklart och skrev att det var problematiskt sagt men hon börja sura och tyckte att alla var emot henne.
Direkt vände hon det såklart till att hon alltid gör fel och allt hon säger är fel 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in