2018-08-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-javlar-i-det
Mattias hälsar: Varför kommer du inte och gör jobbet själv din fega djävel?

Men erkänn att det vore en sådan ödets ironi att denna familj som engagerat sig för flyktingar tvingas till att bli internflyktingar själva.

Helst med skyddade identiteter så de måste bryta kontakt med alla vänner och släktingar.

Tänk, de hade blivit mer flyktingar på riktigt än alla afghaner och zigenare i Sverige.
Citera
2018-08-07, 20:01
Medlem
Grandiosos avatar
Den gode herr Liedholm har blivit prövad, han har fått genomgå ett test i och med det inträffade.

Med anletet rejält ommöblerat, käke och tinning i tillknycklat skick, har han väl tvingats ställa
sig frågan om han är fortsatt övertygad om förträffligheten med mångkulturalismen eller har
han rubbats något i sin tilltro till det hela, och utåt kommer svaret givetvis att bli att ingenting
förändrats; mångfald är värt lika mycket som tidigare att kämpa för, det är lajbans att vara god
och gilla olika, utan invandrare stannar Sverige och en arab, afghan eller afrikan har lika stor
rätt till Sverige som den etniske svensken själv med mera floskler, ty ett annat svar skulle ju
inte vara bra för den politiska karriären, inkomsterna och anseendet.

Gänget ifråga som levde rövare med honom och sönerna hade nog bara en dålig dag, kanske
den intensiva värmeböljans fel att det urartade som det gjorde, vem vet.
Man kan ha varit utsatt för extra mycket "strukturell rasism" den dagen och var ledsna och
och arga för den sakens skull och så är det lätt hänt att man förivrar sig med saker och ting
och nåt knogjärn åker fram och det går illa.
Jo, ju mer man begrundar det hela, särskilt biten med den hemska "strukturella rasismen"
som genomsyrar det svenska samhället fortfarande trots alla ansträngningar att bli kvitt den,
desto mer benägen blir man nog att känna förståelse för de som man hamnade i konflikt med
den där gången.

Utåt kommer det alltså säkert att låta så där nånting om det nu överhuvudtaget kommer att
låta nånting efter det skedda.

Skulle man vara sann mot sig själv och svara ärligt vad man nu egentligen tycker vilket man
bör undvika i ett dårhus till land som detta är sedan länge där förljugenhet och hyckleri
premieras, blev det nog nånting om att det inte alls upplevs som så jävla lajbans längre att
vara god och gilla olika. Rentav tillåta sig tänka den oerhörda tanken att det var bättre förr
innan man bestämde sig för att ta hit den tredje världen. Lugnare och tryggare liksom.
Det blev nog ändå ett alltför högt pris att betala för att man tvunget skulle göra sig till
den där humanitära stormakten, Svea Rike alltså.
Såna tankar kan det mycket väl tänkas finnas i det ömma huvudet på en viss moderat i
dessa dagar.
Men aldrig i livet får de mer än tänkas. Yppas öppet är det inte tal om. Gud förbjude!

På tal om "test", här nedan ett sevärt reportage på lite mer än tre kvart där en rysk kvinnlig
journalist gör ett återbesök i Sverige i år. Hon var här 2016 och återkommer nu alltså
för att se hur det står till med landet, med mångkulturen och massinvandringen.
Vore kanske nåt för herr moderaten att ta och titta på medan han återhämtar sig.

"Testing tolerance"
https://www.youtube.com/watch?v=dU8SoW_dTRo&t=126s
Senast redigerad av Grandioso 2018-08-07 kl. 20:08.
Citera
2018-08-07, 20:27
Medlem
”Tankar i det ömma huvudet...” Bortsett från allt raljerande - ML kan mycket väl ha fått bestående skador efter att ha fått ett slag mot tinnngen av ett knogjärn. Skador som inte ger symptom omedelbart.
Oavsett om han är klok och snäll alltigenom, en klippa, eller en fifflande självgod goddagspilt ska varken han eller någon annan som säger ifrån, behöva bli behandlad på detta vis.
Snorungen med knogjärn ska inte tillbaka till Sverige!
Citera
2018-08-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsieur Arshloch
Igår.

//A
Såg honom igår kväll
Citera
2018-08-07, 21:17
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Såg honom igår kväll

Ungefär var såg du honom? En vän såg någon som ska likna honom gå förbi hans hus på Lindesnäs. Ett gäng som antagligen varit och badat.
Citera
2018-08-07, 22:28
Medlem
Kanske dags för lite riktig fakta?

Har läst den här extremt långa tråden som egentligen bara är en tråd för högerextrema att gotta sig i. Knappast mycket information om den faktiska händelsen.
Blir ärligt talat mörkrädd när jag läser dessa inlägg. Om ni inte ens kan försvara en svensk som blivit nedslagen bara för att han råkar vara moderat. Vilka är det då ni försvarar? Om ni får makten och ni ska skicka hem/döda alla som står till vänster om SD, hur många finns det kvar i Sverige då? Snacka om dubbelmoral. Ni som skriver dessa inlägg bryr er inte ett skit om svenska familjer. Ni bryr er bara om er själva och alla som delar era åsikter.

Jag känner inte familjen men jag bor i Karlskrona och är bekant med både BO och hans fru. Har några gemensamma vänner men framförallt så är de rätt jagade av media här nere så det skrivs en hel del om dem.

För det första så märker man ju hur många inkompetenta skribenter som skrivit i denna tråd som tror att mångfald och mångkultur är samma sak. När frugan skrev att de jobbar med mångfald menar hon väl diskriminering och jämlikhet som hon skriver och pratar om hela tiden. Framförallt är det väl för HBT-personer och funktionsnedsatta som är i centrum. Deras barn eller nära släkting har någon grav funktionsnedsättning. Frugan är bisexuell och haft någon relation med en kvinna tidigare. Skulle säga att hon ändå har en balanserad syn på det där med tanke på att hon öppet kritiserat både HBT-vänstern och RFSL. Så no hard feeling där även om jag kan tycka att Pride blivit lite överdrivet.
När det kommer till mångkultur skulle jag snarare säga att de är emot mångkultur med tanke på att de båda kritiserat slöja och andra kulturella och religösa dumheter.

Så man kanske ska börja med att lägga ner och kritisera familjen när man inte har en aning om vilka de är överhuvudtaget. Blir liksom patetiskt.

Verkar som att BO är färdigopererad och kommer klara sig. Rejäl smäll han fick. De fick renovera hela ansiktet på honom. Jävligt dyrt för skattebetalarna. Kan man skicka räkningen till ”Palestina”?

Har också hört att GM ska ha lämnat landet. Någon som kan bekräfta det med säkra källor?

Det här med att GMs familj driver svart bilfirma är ganska intressant. Pappan har alltså drivit bilfirma ett bra tag (Marees bilar AB enligt FB) utan att ha ett registrerat bolag. I somras registrerades en enskild firma på GM (sonen) men något bolag går inte att hitta. Dags för skatteverket att göra ett litet besök kanske.

När det gäller själva händelsen i sig så stämmer det att pojkarna åkt från badplatsen i bil och blivit blockerade. En av pojkarna är 18 och körde. Resten är i yngre tonåren. Gänget ska ha försökt slita ut dem ur bilen då de hade fönstren nedrullade och de ska också ha slitit av ena pojkens halsband genom rutan. Så pojkarna har vad jag förstått suttit i bilen hela tiden tills pappa kom. Slaget mot BO kom i stort sett direkt när han kommit ur bilen och bett dem skingra sig. Slaget kom snett bakifrån så fanns inte en chans för BO att försvara sig i det läget. Så att GM hävdar nödvärn är ju en riktig skrattfest. Hoppas de spelar upp filmen i rättssalen så alla kan skratta åt honom. Vad jag förstår finns det även ytterligare en film från vittnen.

Nä, detta kan inte ge något annat än ett rejält fängelsestraff och utvisning som påföljd. Killen är ju för fan straffad för misshandel sen innan.
Citera
2018-08-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ungefär var såg du honom? En vän såg någon som ska likna honom gå förbi hans hus på Lindesnäs. Ett gäng som antagligen varit och badat.
Shell
Citera
2018-08-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaEric79
Kanske dags för lite riktig fakta?

Har läst den här extremt långa tråden som egentligen bara är en tråd för högerextrema att gotta sig i. Knappast mycket information om den faktiska händelsen.
Blir ärligt talat mörkrädd när jag läser dessa inlägg. Om ni inte ens kan försvara en svensk som blivit nedslagen bara för att han råkar vara moderat. Vilka är det då ni försvarar? Om ni får makten och ni ska skicka hem/döda alla som står till vänster om SD, hur många finns det kvar i Sverige då? Snacka om dubbelmoral. Ni som skriver dessa inlägg bryr er inte ett skit om svenska familjer. Ni bryr er bara om er själva och alla som delar era åsikter.

Jag känner inte familjen men jag bor i Karlskrona och är bekant med både BO och hans fru. Har några gemensamma vänner men framförallt så är de rätt jagade av media här nere så det skrivs en hel del om dem.

För det första så märker man ju hur många inkompetenta skribenter som skrivit i denna tråd som tror att mångfald och mångkultur är samma sak. När frugan skrev att de jobbar med mångfald menar hon väl diskriminering och jämlikhet som hon skriver och pratar om hela tiden. Framförallt är det väl för HBT-personer och funktionsnedsatta som är i centrum. Deras barn eller nära släkting har någon grav funktionsnedsättning. Frugan är bisexuell och haft någon relation med en kvinna tidigare. Skulle säga att hon ändå har en balanserad syn på det där med tanke på att hon öppet kritiserat både HBT-vänstern och RFSL. Så no hard feeling där även om jag kan tycka att Pride blivit lite överdrivet.
När det kommer till mångkultur skulle jag snarare säga att de är emot mångkultur med tanke på att de båda kritiserat slöja och andra kulturella och religösa dumheter.

Så man kanske ska börja med att lägga ner och kritisera familjen när man inte har en aning om vilka de är överhuvudtaget. Blir liksom patetiskt.

Verkar som att BO är färdigopererad och kommer klara sig. Rejäl smäll han fick. De fick renovera hela ansiktet på honom. Jävligt dyrt för skattebetalarna. Kan man skicka räkningen till ”Palestina”?

Har också hört att GM ska ha lämnat landet. Någon som kan bekräfta det med säkra källor?

Det här med att GMs familj driver svart bilfirma är ganska intressant. Pappan har alltså drivit bilfirma ett bra tag (Marees bilar AB enligt FB) utan att ha ett registrerat bolag. I somras registrerades en enskild firma på GM (sonen) men något bolag går inte att hitta. Dags för skatteverket att göra ett litet besök kanske.

När det gäller själva händelsen i sig så stämmer det att pojkarna åkt från badplatsen i bil och blivit blockerade. En av pojkarna är 18 och körde. Resten är i yngre tonåren. Gänget ska ha försökt slita ut dem ur bilen då de hade fönstren nedrullade och de ska också ha slitit av ena pojkens halsband genom rutan. Så pojkarna har vad jag förstått suttit i bilen hela tiden tills pappa kom. Slaget mot BO kom i stort sett direkt när han kommit ur bilen och bett dem skingra sig. Slaget kom snett bakifrån så fanns inte en chans för BO att försvara sig i det läget. Så att GM hävdar nödvärn är ju en riktig skrattfest. Hoppas de spelar upp filmen i rättssalen så alla kan skratta åt honom. Vad jag förstår finns det även ytterligare en film från vittnen.

Nä, detta kan inte ge något annat än ett rejält fängelsestraff och utvisning som påföljd. Killen är ju för fan straffad för misshandel sen innan.

Han är straffad för ofredande, inte misshandel vad jag kan se(även om händelsen är lik misshandel). Men på tal om något annat (om han inte lämnat Sverige) så bör MGM iaf inte jobba som fotbollsdomare(vilket verkar vara fallet), det verkar klart olämpligt. Det finns många nystartade konton här nu.. Sen bör en halvfet otränad gubbe se upp när det gäller invandrargäng..
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2018-08-07 kl. 23:03.
Citera
2018-08-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaEric79

Jag har hört att det markerade hände i slutet av misshandeln och att den berörda på pojken då gick ut ur bilen och slog till den MENA som drog av han halsbandet och att MENA pojkarna då backade undan och drog från platsen. Något du kan bekräfta är sant?
Citera
2018-08-07, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XDXDXDXD
Jag har hört att det markerade hände i slutet av misshandeln och att den berörda på pojken då gick ut ur bilen och slog till den MENA som drog av han halsbandet och att MENA pojkarna då backade undan och drog från platsen. Något du kan bekräfta är sant?

Låter osannolikt, de ringde ju pappa efter polisen inte svarat(enligt media). Skulle två pinnsmala tonåriga pojkar och deras knockade pappa satt sig upp mot ett gäng invandrare? Knappast. De flydde ju till och med efter de hittat GMs bil.
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2018-08-07 kl. 23:29.
Citera
2018-08-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Låter osannolikt, de ringde ju pappa efter polisen inte svarat(enligt media). Skulle två pinnsmala tonåriga pojkar och deras knockade pappa satt sig upp mot ett gäng invandrare? Knappast. De flydde ju till och med efter de hittar GMs bil.

Vet att det låter osannolikt, har hört det från osäkra källor och därför inte publicerat det tidigare men tänkte att om det nu stämmer är "LisaEric79" rätt person att bekräfta det.

Samtidigt känns det som att det skulle kunna ha hänt under stridens hetta. Men att den MENA som fick hedern kränkt inte slog tillbaka talar ju kraftigt emot det.
Citera
2018-08-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XDXDXDXD
Vet att det låter osannolikt, har hört det från osäkra källor och därför inte publicerat det tidigare men tänkte att om det nu stämmer är "LisaEric79" rätt person att bekräfta det.

Samtidigt känns det som att det skulle kunna ha hänt under stridens hetta. Men att den MENA som fick hedern kränkt inte slog tillbaka talar ju kraftigt emot det.

Ja, en retad arabisk invandrare flyr sällan, utan sätter snarare sig i klistret Som nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in