Citat:
Ursprungligen postat av
Ruskigbuss
I dessa tider vill man inte gärna gå in i lokala viruscentralen och handla mat, inte minst för att det verkar vara värmestuga för ortens alla pensionärer som vacklar runt på gravens rand och uppmanar en att döda dem.
Så, för det egna samvetet och den egna hälsans skull - tänkte jag börja handla online.
Men, vilken butik är bäst? Inte nödvändigtvis billigast, även om det inte gör något - utan har bäst utbud och rimliga priser, samt - givetvis - finns där jag bor.
Faktorer som påverkar är alltså
- Finns den i västra delarna av Stockholm? (i mitt fall, om ni bor på andra orter får ni väl bedöma den som är närmast er)
- Rimliga priser?
- Hemsida - annars blir det jobbigt att handla
- Levererar de eller skall man hämta i skåp utanför
- Hur långt i förväg måste man handla?
Jag använder mig av
https://www.hemkop.se/ och deras hemleverans.
Om de är bäst vet jag inte eftersom jag bara har använt mig av dem men jag är nöjd. Hyfsat sortiment och vanliga "hemköp-priser" på varorna. En leveransavgift tillkommer på 29-79 kr beroende på valt tidsintervall. Vid köp under 700,00 kr tillkommer även en serviceavgift på 49,00 kr.
Västra Stockholm är stort men jag kollade hur det ser ut i postnummerområde 16245:
Nästa lediga tid för hemkörning är nu på lördag.
Knappa in ditt postnummer på deras hemsida så ser du om och när de kan leverera.