Citat:
Ursprungligen postat av
InnerstInne
Puckad kommentar.
Tillskriv inte personer det de inte har publicerat. Det är på grund av labila människors våldsbenägenhet polisen bär skjutvapen. I trånga utrymmen med en anfallande, sannolikt beväpnad, dåre finns det inga andra metoder till hands än ett välriktat skott. Alltså uppfyllde polisens pistol sitt syfte och polisen skall inte avfärdas som en "hen-polis".
Polisen bör använda sina skjutvapen i mycket större uträckning i yrkesutövningen än idag.
Det är ju ett sätt å tänka på. Jag tänkte så här när jag insåg hur puckad din kommentar är. Läste ditt inlägg
I trånga utrymmen med anfallande, sannolikt beväpnad, dåre finns det.... Stop där! Dåre? Jag trodde ordet som skulle komma där va
polis. Jag känner mer att det är 30-åringens hemmaplan/bostad, risken för missbruk/psykos eller liknande finns. En psykotisk eller psykiskt sjuk person, tex nån som är paranoid schizofren som hamnar i ett trängt läge är livsfarlig och måste hanteras på ett speciellt sätt. Inte med bly. Det här handlar om rent jävla amatörmässigt horarbete från polisens sida. Men vem vet, dom rädda grisarna är antagligen så svaga och rädda av sig som personer och när en sån karaktär möter en paranoid schizofren med kniv vinner den veka polisen med pistol 98/100 gånger 😇😈
On Topic: Situationen både kunde och borde garanterat hanterats på ett annorlunda sätt.