2018-07-05, 23:53
Medlem
Flashback fungerar precis som en människas hjärna och ni alla vet att det försiggår mycket i våra hjärnor att ibland vi själva ifrågasätter vår egen personlighet, karaktär, gärningar etc.. Och i flashback är du den person som du egentligen själv nekar - inte ger utrymme att få vara. I flashback är du den som skrämmer dig mest av allt, för tanken finns alltid där: TÄNK OM JAG VERKLIGEN FÖRVERKLIGAR DENNA PERSONLIGHET JAG SJÄLV NEKAR? Kanske är jag inte helt tydlig, formulerar det inte rätt. Men, i slutändan så tror jag att ingen vill vara den som de är på Fl.b.. Annars vore det skrämmande och man hade kanske inte överlevt en hel dag. Förmodligen hade man blivit skjuten eller hängt sig själv.
Citera
2018-07-09, 11:20
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag reagerade ju på de inlägg som du och gabrielle2 gjorde, som jag uppfattade som postmodernistiska, men du har förstås rätt i att TS ställde en helt annan fråga: sitter det officiella Sverige på Flashback och skriver det som de - och alla andra - egentligen tycker?

Det är en intressant teori, men jag tvivlar på att det är så. Författare, journalister, politiker och kulturskribenter har ofta en personlig stil som andra snabbt skulle känna igen om den dök upp på Flashback. Och det är inte så lätt att förställa sig som en del tror.

Så nej, jag tror inte att Kultursverige sitter här och skriver på kvällarna. Möjligen ett och annat inlägg i kulturforumet.

Däremot finns det förstås gott om politiska troll, både inhemska och de som jobbar åt främmande makt. Men dem räknar jag knappast till kultureliten.
Ja du Regulus! Till och med innebörden och skapelsen av " postmodernistisk" är en " sanning" skapad utav någon.
Vem sjutton vet att just det är ett sant påstående.
Det är bara ord och innebörden av ordet som även det skapats av sanningssägaren.
En person upplever den sanning den just nu befinner sig i. Så även du.
Ingen av oss besitter sanningen. Ingen annan kan påstå att sanningen är bestående.
Sanningen är relativ.
Huruvida de officiella i Sverige sitter här på Flashback eller inte är inte något du eller jag vet överhuvudtaget.
Jag struntar dessutom i vem som är vad här inne.
Det jag upplever av dig är inte sant och det du upplever av mig är inte sant.
Inte ens sanningen om mig själv kommer att vara sann resten av mitt liv.
Där jag är nu är sant för mig just nu.
Det jag upplever på Flashback idag behöver inte vara lika i morgon.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-07-09 kl. 11:57.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in