2018-07-04, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror ni pratar om olika saker. Du verkar prata om områden, den du citerar menar adresser.

Nej den han citerar pratar om områden just som mig och den han citerade ^^
Citera
2018-07-04, 09:27
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Södermalm har ju gamla anor i det avseendet. En gata uppkallad efter stadens sista bödel, smeknamn som knivsöder (Hornstull) o s v.

Nu skrattar jag ljudligt. Bott hela mitt liv på Söder och fattar att du inte har en susning om vad du pratar om.
Söder är fantastiskt som en stad i staden där söderbor känner söderbor. Barnen är allas barn.
Knivar brott mm är avskum utifrån som inte har respekt för de som bor där bara för att det är just Stockholm och City.
Nån skrev om glest med invandring och det är också skitprat.
Debatten blir mindre om man ser människan framför landet.
Citera
2018-07-04, 09:33
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nu skrattar jag ljudligt. Bott hela mitt liv på Söder och fattar att du inte har en susning om vad du pratar om.
Söder är fantastiskt som en stad i staden där söderbor känner söderbor. Barnen är allas barn.
Knivar brott mm är avskum utifrån som inte har respekt för de som bor där bara för att det är just Stockholm och City.
Kul för dig. Vad, mer exakt, av det jag skriver är oriktigt?

Enligt uppgift ska det röra sig om Bergsundsgstan.
Citera
2018-07-04, 12:27
Medlem
Citat:

Bergsundsgatan eller Bergsundstrand? Jag har sett poliser vid ett flertal tillfälle under vintern/våren vid en adress på Bergsundstrand/Verkstadsgatan. Som jag har förstått det så har grannar ringt polisen flera gånger då de har hört bråk.

Detta är ju givetvis bara en spekulation. Ingen som vet något mer?
Citera
2018-07-04, 12:40
Medlem
Willow1s avatar
Citat:

Vet att det bodde en skummis mitt emot Lasse i Parken som hade skulder knark. Men han åkte in och satt inne ett bra tag. De letade efter honom men hittade honom inte utan skrämde livet ur nya hyresgästen.
Så jag vet att det finns lite skit där. Vet också att det sålts svarta hyreskontrakt på Bergsundsstrand
Citera
2018-07-04, 14:12
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Bergsundsgatan eller Bergsundstrand? Jag har sett poliser vid ett flertal tillfälle under vintern/våren vid en adress på Bergsundstrand/Verkstadsgatan. Som jag har förstått det så har grannar ringt polisen flera gånger då de har hört bråk.

Detta är ju givetvis bara en spekulation. Ingen som vet något mer?
Bergsundsgatan är den adress jag fått. Troligen 9 eller 13.
Citera
2018-07-04, 15:48
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billienn
Japp, så antagligen är det två missbrukare det rör sig om.

Hur vet du det ?
Är det det kommer det ju bli massa i den här tråden...
Citera
2018-07-04, 18:48
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror ni pratar om olika saker. Du verkar prata om områden, den du citerar menar adresser.

På Magnus Ladulåsgatan 32 ligger det ett stödboende, med diverse sköna lirare som inte riktigt platsar i samhället.

//BB
Citera
2018-07-04, 21:18
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1

Det bor 130 000 på Södermalm, och det är verkligen ingen Bullerby där alla känner alla och tar hand om varandras barn. Om det verkligen är din subjektiva uppfattning, så är du att gratulera.

Angående mordet så verkar det verkligen vara locket på - inte ens den exakta platsen är alltså känd. Ser verkligen fram emot mer info. "Familjedrama", missbrukare eller oprovocerat våld som nått upp från den undre världen?
Citera
2018-07-04, 21:22
Medlem
Ja det finns ju många människor som bor på eller vistas på Söder i Stockholm utan att vara gravt narkotikamissbrukare , jag börjar undra hur det står till i huvudet på en del som skriver extremt klumpiga inlägg . tänk på att en kvinna är avliden mördad och visa aning att ni har någon sorts tankeverksamhet . folk får ingen lust berätta om händelsen då deras ev vän eller granne genast kränks helt utan vidare några timmar efter hon blivit mördad . ofattbart vilken dålig ton ni har många .
Citera
2018-07-04, 23:08
Medlem
Mordet skedde på Högalidsgatan, nummer vet jag inte.

Källa? Södermalmspolisen.
Citera
2018-07-05, 00:22
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
På Magnus Ladulåsgatan 32 ligger det ett stödboende, med diverse sköna lirare som inte riktigt platsar i samhället.

//BB

Ungkarls hotellet menar du! Sorgliga men rätt oförargliga personer. Det brukar inte stöka speciellt är rädda om sitt boende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in