2009-10-26, 20:53
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfly3
han har sagt det åt mig.

He he sitter ni på samma ställe (stillo)?
Citera
2009-10-26, 20:58
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
han har sagt det åt mig.

Nä nu minns jag.....det var ju du som var hans gamla älskarinna. Urk!
Hoppas du frisknat till nu
Citera
2009-10-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Nä nu minns jag.....det var ju du som var hans gamla älskarinna. Urk!
Hoppas du frisknat till nu
hahaha ,ja nu är det lugnt mina vänner och bekanta kan andas ut.det är konstigt det där hur man kan fastna i sånt där, men man ska inte gnälla heller även om det kan vara svårt att låta bli.
Citera
2009-10-26, 22:10
Medlem
BettyBoop80s avatar
Är här två stycken i tråden som har haft ihop det med Tito eller har jag fått fel för mig? Är där fler jag missat? Detta innebär alltså att han faktiskt får tag på villiga tjejer? Hur då? Vad har ni sett som jag absolut inte kan se hos honom? Inte ironiskt eller så utan en ärligt ställd fråga för jag undrar. För mig är han och har alltid varit otroligt avtändande. Är han trevligare och charmigare när man träffar honom eller? För han ge ett otroligt dåligt intryck i intervjuer och har alltid gjort.
Citera
2009-10-26, 22:14
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBoop80
Är här två stycken i tråden som har haft ihop det med Tito eller har jag fått fel för mig? Är där fler jag missat? Detta innebär alltså att han faktiskt får tag på villiga tjejer? Hur då? Vad har ni sett som jag absolut inte kan se hos honom? Inte ironiskt eller så utan en ärligt ställd fråga för jag undrar. För mig är han och har alltid varit otroligt avtändande. Är han trevligare och charmigare när man träffar honom eller? För han ge ett otroligt dåligt intryck i intervjuer och har alltid gjort.

Obegripligt att någon kan tända på den där dvärgen med ett ego lika stort som universum.
Men en del brallisar är nog mer lättlurade än andra och går på allt smörande.
Urk.....nu skulle jag vilja ha en spysmiley
Citera
2009-10-26, 22:16
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Jo, det är sant. Men påfallande ofta har domstolen överseende med "ändringar" i målsägandes berättelse. För att knyta an till aktuellt fall - dvs Titomålet - så hade ju till exempel domstolen överseende med att Monica Dahlström-Lannes bedrev privatspaning och sammanförde vittnena så att deras utsagor skulle vara samstämmiga. Tingsrätten noterade att hennes agerande var märkvärdigt, men det påverkade inte på något vis utfallet.

Absolut! Där är vi helt överens. Problemet har varit, att med tämligen lågt ställda beviskrav, så har förundersökningsarbetet blivit lidande. Detta har dock uppmärksammats av högsta domstolen i målen B 1013-09 och B 1867-09, där man konstaterat, att brister i förundersökningen skall falla tillbaka på åklagaren. Förhoppningsvis kommer detta att leda till en mycket större "robusthet" i förundersökningarna, vilket kommer att medföra mer materiellt riktiga domar.

Det har du helt rätt i! Men vad fanns det egentligen för stödbevisning mot Beltran?

För att klargöra än en gång, så försvarar jag på intet sätt Beltran som person. Han verkar vara ett praktsvin helt enkelt. Men faktum kvarstår ändå, att bevisningen mot honom knappast var blytung och skulle inte på långa vägar räcka vid till exempel ett tillgreppsbrott.

Monica Dahlström-Lannes är en jäkla hagga så där är vi överens att denna del borde strykas då hon har inte alla hästar i stallet.

Åter igen håller jag med dej att det var inte blytungt då han tömmer ofta eller så fort han får chansen den gode Tito.

Det var mycket vittnesuppgifter och observationer som Tito blev dömd för om jag nu minns rätt.

Sedan vägde väl barnflickans ord väldigt tungt och upplevdes väl av rätten som självupplevt.

Tito erkände väl massagen men nekade till att han satte på barnflickan.

Sedan var det någon som stack in huvudet genom dörren när själva akten pågick men han stängde dörren igen för att han inte ville störa.

Man kan bara konstatera att detta har han samlat ihop till genom åren som gått även om det är fel.
Citera
2009-10-26, 22:17
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Obegripligt att någon kan tända på den där dvärgen med ett ego lika stort som universum.
Men en del brallisar är nog mer lättlurade än andra och går på allt smörande.
Urk.....nu skulle jag vilja ha en spysmiley

Ja, det är klart. Han är ju känd, en del tycker kanske det är häftigt. Men är det värt att ens behöva ta i den lille läbbige slisken? Att säga att man varit med en kändis är väl inte så intressant? Men andra har kanske en annan syn än jag...
Citera
2009-10-26, 22:29
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ja, det är klart. Han är ju känd, en del tycker kanske det är häftigt. Men är det värt att ens behöva ta i den lille läbbige slisken? Att säga att man varit med en kändis är väl inte så intressant? Men andra har kanske en annan syn än jag...

Till och med Englas mördare Anders Eklund får tydligen tag i kvinnor så smaken är som baken.

Visst jag håller med dej, jag skulle inte ta i honom ens med en tång.
Citera
2009-10-26, 22:38
Medlem
Citat:
men nu känner jag att jag måste försvara mig . är det inte fler än två i tråden som har haft ihop det med honom,tycker jag har sett fler.Sedan kanske man kan misstänka att de nya som dykt upp på senare tiden också har en rellation till honom...
alltså han är egentligen jävligt trevlig, det låter ju skitkonstigt jag förstår det men det är faktiskt så att media-bilden av honom ger ungefär halva sanningen. om han inte känner sig hotad så är han hur gullig som helst men han får ju psykbryt när han blir stressad.men han var överlag den lugnaste av oss två och jag är inte särskillt vild av mig. det jag föll för hos honom var att jag tyckte att han var väldigt stilig, och han var ganska mycket äldre än mig så det var lite spännande också.han doftar väldigt gott sånt faller jag för,haha. det var väl lite kändisgrejen också men inte på det sättet att jag ville ligga med en kändis. han har väldigt mycket humor och han pratar hela tiden så det blir aldrig långtråkigt.om jag får säga det själv så skulle jag inte påstå att jag är en ytligperson för att jag föll för honom snarare tvärrt om. det jag älskade mest med honom var att jag upplevde honom som vädigt lugn (känns ganska komiskt nu) man kunde känna sig trygg med honom.
men visst det var ju dödsdömd redan från början...
(oj det där blev verkligen en flashback...)
Senast redigerad av Butterfly3 2009-10-26 kl. 22:46.
Citera
2009-10-26, 22:56
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
men nu känner jag att jag måste försvara mig . är det inte fler än två i tråden som har haft ihop det med honom,tycker jag har sett fler.Sedan kanske man kan misstänka att de nya som dykt upp på senare tiden också har en rellation till honom...
alltså han är egentligen jävligt trevlig, det låter ju skitkonstigt jag förstår det men det är faktiskt så att media-bilden av honom ger ungefär halva sanningen. om han inte känner sig hotad så är han hur gullig som helst men han får ju psykbryt när han blir stressad.men han var överlag den lugnaste av oss två och jag är inte särskillt vild av mig. det jag föll för hos honom var att jag tyckte att han var väldigt stilig, och han var ganska mycket äldre än mig så det var lite spännande också.han doftar väldigt gott sånt faller jag för,haha. det var väl lite kändisgrejen också men inte på det sättet att jag ville ligga med en kändis. han har väldigt mycket humor och han pratar hela tiden så det blir aldrig långtråkigt.om jag får säga det själv så skulle jag inte påstå att jag är en ytligperson för att jag föll för honom snarare tvärrt om. det jag älskade mest med honom var att jag upplevde honom som vädigt lugn (känns ganska komiskt nu) man kunde känna sig trygg med honom.
men visst det var ju dödsdömd redan från början...

Haha, javisst funderade jag på om ni är tokiga hela bunten men tänker att det finns säkert något jag inte ser . Därför jag frågade för jag undrar faktiskt hur han egentligen är. För han ger inget vidare intryck som sagt. Tack för svaret. Det är kanske fler än två, jag har bara sett dig och en till men jag har kanske missat någon. Intressant att höra att han har humor och är lugn, det är det sista jag skulle tro om honom efter den personen han visar upp i media. Jag förstår att anklagelserna mot honom gör honom stressad, särskilt om han ser sig som oskyldig (vilket han gör och kanske är även om det inte verkar så). Han hade vunnit på att tagga ner och vara mer av den personen offentligt med, då hade han kanske fått mer folk med sig istället för, som nu, få de flesta att tycka han får skylla sig själv eller nått. Jag känner att mina taggar går utåt så fort jag ser honom...det gör honom inte skyldig till anklagelserna och det vet jag. Men ändå tror jag att där ligger något i dem...inte speciellt schysst av mig att tro att han är skyldig till något sådant bara för att jag ogillar honom. (Vet inte om jag egentligen tror att han våldtagit barnflickan, men inte heller att var totalt ömsesidigt).

Som sagt tack för svaret, intressant. Du känner en annan sida av TB än vad de som bara ser honom i media gör, det tycker jag med ska fram även om jag aldrig tror att jag kommer tycka annat än att han är läskig.
Tycker dessutom att du verkar en vettig person som inte bara går till försvar utan även ser det negativa, TB har en del försvarare här som inte ger ett trovärdigt intryck, det gör du och den andra jag tänker på men inte minns namnet på.
Citera
2009-10-26, 23:27
Medlem
Citat:
Haha, javisst funderade jag på om ni är tokiga hela bunten men tänker att det finns säkert något jag inte ser . Därför jag frågade för jag undrar faktiskt hur han egentligen är. För han ger inget vidare intryck som sagt. Tack för svaret. Det är kanske fler än två, jag har bara sett dig och en till men jag har kanske missat någon. Intressant att höra att han har humor och är lugn, det är det sista jag skulle tro om honom efter den personen han visar upp i media. Jag förstår att anklagelserna mot honom gör honom stressad, särskilt om han ser sig som oskyldig (vilket han gör och kanske är även om det inte verkar så). Han hade vunnit på att tagga ner och vara mer av den personen offentligt med, då hade han kanske fått mer folk med sig istället för, som nu, få de flesta att tycka han får skylla sig själv eller nått. Jag känner att mina taggar går utåt så fort jag ser honom...det gör honom inte skyldig till anklagelserna och det vet jag. Men ändå tror jag att där ligger något i dem...inte speciellt schysst av mig att tro att han är skyldig till något sådant bara för att jag ogillar honom. (Vet inte om jag egentligen tror att han våldtagit barnflickan, men inte heller att var totalt ömsesidigt).

Som sagt tack för svaret, intressant. Du känner en annan sida av TB än vad de som bara ser honom i media gör, det tycker jag med ska fram även om jag aldrig tror att jag kommer tycka annat än att han är läskig.
Tycker dessutom att du verkar en vettig person som inte bara går till försvar utan även ser det negativa, TB har en del försvarare här som inte ger ett trovärdigt intryck, det gör du och den andra jag tänker på men inte minns namnet på.

oj va snäll du är, nu blir jag lite mallig,haha
jag förstår absolut om du tycker att han är läskig, om man läser tidningarna så går det ju faktiskt inte att få någon annan bild av honom.
det är ju förmodligen också så att jag har fått se en annan sida av honom just för att jag redan från början tyckte väldigt mycket om honom och då blir det heller inte svårt för honom att tycka om mig. jag tror alla människor är trevliga med folk man tycker om så även Tito.
jo, han har massa humor det är nog det första de som känner honom skulle säga. det märks jättemycket på honom om han mår dåligt för då skämtar han inte lika mycket. han driver faktiskt ganska mycket med sig själv också och brukar likna sig själv vid en pingvin (med kostymen).
men Tito förstår inte riktigt det här som man försöker förklara med att inte alltid ha taggarna utåt för att öka trovärdigheten för hans person. han har levt i en "värld" där det gäller att vara stark i alla lägen så han tror liksom att folk ska förstå honom bättre om han skriker högst men så är ju inte fallet.
ibland kan jag känna mig ganska besviken på mig själv för att jag har kallat mig för hans vän och ändå lämnat honom när han behöver vänner som mest, men samtidigt så orkar man inte stötta någon som inte vill förstå.
jag respekterar de vänner som fortfarande finns kvar hos honom och jag förstår om man bara inte orkar med honom. jag har dock tillräckligt mycket självinsikt att jag vet att mina åsikter kan variera lite från dag till dag också, det är fortfarande så att ibland har man en positivbild av honom och ibland minns man bara det man störde sig på och då bara gnäller man.
det som är lite svårt för mig är att jag träffade honom efter 1999 så jag kan ju inte svära på hur han var då. jag kan ju bara tala för den tiden då han var med mig och då har jag svårt att se att han skulle tvinga sig på någon, han är liksom så försiktig av sig.sedan är han inte lika smidig när det gäller annat.

föresten jag måste bara säga det att jag beundrar verkligen de som orkar vara ihop med "kändisar", så jävla dryga de är som jobbar 24 timmar om dygnet och har mobiler som ringer jämt!
Senast redigerad av Butterfly3 2009-10-26 kl. 23:43.
Citera
2009-10-27, 01:31
Medlem
Vilken/vilka anstalter har han suttit på?

Hoppas han lämnar landet efter muck. En gång våldtäcksman alltid våldtäcksman!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in