2018-06-18, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingochsylt
Finns en livestream på facebook som sänder utanför akuten och försöker få till en intervju (No2crimes)

Den med Ralphie?
Citera
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desdenova
Har vi lite namn eller något annat? Är vi helt säkra på att det är Mekky och pojkarna?

Inget bekräftat än sålänge.. I och med att det hände på ett internetcafe så skulle det även kunna vara hackers men troligast är väl gängbråk.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Allmänheten löper extremt liten risk att skadas. Ingen anledning till oro utanför gängkretsar. Tredjeman ombedes om möjligt skyndsamt bege sig från platsen, alternativt ta skydd bakom solida föremål.

Det är farligt för dem som vittnar. Vittnen har en tendens att bli mördade.
Citera
2018-06-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Nej,
Jag vet.

Så Amir Mekky ska vara en av dom som blev lindrigt skadade. Folk skrev ju nämligen i början av tråden att han var död. Jag kunde inte se bröderna Mekky vid akuten men dom behöver ju inte vara i Malmö, men ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Vad kan man säga om skytten? Viss träning verkar han ha haft
👏👏👏

Dålig handling, men gällande skytten, stake hade han fan som vpgar med automatvapwn skotta ijäl fem personer i närheten av polishuset.

Elr, om man egentligen vänder på det så är tyvärr sveriges poliser inte så skickliga. Skulle detta hänt framför polisens ögon tror jag dem hade stått stilla och inväntat förstärkning, istället för att göra det dem är tränade till. Fega jävlar.
Citera
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
3 döda alltså, kan tom bli 4..
Var det inte två döda och 3 skadade?
Citera
2018-06-18, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Så Amir Mekky ska vara en av dom som blev lindrigt skadade. Folk skrev ju nämligen i början av tråden att han var död. Jag kunde inte se bröderna Mekky vid akuten men dom behöver ju inte vara i Malmö, men ändå.

Mekky är inte död nej.
Citera
2018-06-18, 23:42
Medlem
Karmans avatar
Citat:
2 är döda nu.
Den tredje var ju inte så jävla allvarligt skadad, 2 skott i buken och talbar?
Bukskott är bland det värsta man kan råka ut för. En långsam och plågsam död...
Citera
2018-06-18, 23:42
Medlem
Har varit på det internetcaféet över 300 gånger. Drivs av sliskiga araber. 85% av besökarna är MENA. 5% är svenska fyllon. 10% är reko svenskar.

En del gäng hänger där. Har överhört konversationer där det pratades om 10 kg transaktioner av kokain på hotell, vapensmuggling ifrån Holland och riktigt oskön kvinnosyn.

Absurt att detta händer så centralt. Pinsamt Sverige!
Citera
2018-06-18, 23:43
Medlem
Citat:
Den med Ralphie?

Maher Turkie
Citera
2018-06-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -EE-
Och som vanlig kommer Malmöpolisen snart sitta i media och vädja om vittnen..... Och ingen kommer att våga snacka..... Jo för då rövknullas dom av Malmöpolisen och slängs till vargarna när de är tömda på information.

Tyvärr är det så.

Finns redan ett vittnes namn i media och i tråden. En snabb googling och du vet en hel del om honom. Jag hade inte sovit bra inatt om mitt namn stått som hans i tidningarna.

Hela vittnes upplägget behöver göras om ifall personer som vet eller har sett något ska ställa upp.
Citera
2018-06-18, 23:44
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Vad kan man säga om skytten? Viss träning verkar han ha haft

Tänkte också det han verkar veta hur man stabilt håller kvar så att säga. Mycket övning eller en inhyrd torped?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in