Har ett renoveringsobjekt på gång, en Hyosung SF -50 Prima (2000)
Moppen fick ingen gnista ur tändstiftet, felsökte tändningen (rengöring av tändplattan, tändspole, CDI, tändkabel/tändhatten, pickup samt mätning av volten ur kablarna in till cdi boxen) etc.
Konstaterade att tändspolen var paj på den så jag bytte den. Nu får man gnista ur tändstiftet men inte kontinuerligt...
Misstänker att kondensatorn i cdi boxen inte fungerar som den ska då man ser att tändstiftet endast gnistar efter några kickstarter och roterar man svänghjulet så pickupen skickar signal då skickar cdi:n ut till tändspolen (skumt) och ut ur tändstiftet en gnista, som sagt tror det är CDI boxen men hittar tyvärr inte original CDI till mopeden. Original cdi sitter inkopplad med 6 stift, en 4 kabelkontakt och en 2 kabelkontakt (tändningslåset, pickupsignal, AC matning från tändplatta, kabel till tändspolen och 2st jord kablar). Funkar denna?
https://www.twostroke.se/stylepro-cdi-ostrypt-3
Förutsatt att den nya CDI boxen är för (AC) system vilket min moped är och boxen även är två taktare vilket min också är borde det väl fungera om kablarna är rätt kopplade?
(Kan även tillägga att mopeden stått i 7 år)
Skulle verkligen uppskatta hjälpen!