Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
Sverige är skadat ja, rejält skadat. Frågan är inte om det kollapsar utan när. Men du har varken kunskap till eller intresse av att analysera det på djupet. För dig räcker det med dina uttjatade haranger om 'patriarkat' och 'normer'. Du förutsätter att männen ska komma och fixa till det bara du tjatar/lockar och hotar mycket nog. Precis som du alltid gjort. Men, det blir inte så denna gången förstår du.. Du inser det inte ens själv för att du är fången i ditt affekt och offerkoftan är så varm och skön där den distanserar dig från dina egna tillkortakommanden. Sorgligt men sant.
Feminismen och dess aktivister har stort ansvar i tjurrusningen mot fördärvet.. Du tillhör dem. Du bäddade, du får ligga i det.
Nej det är inte Sverige som nation som är "skadat" eller vår tids risk för kollaps överhuvudtaget.
Ingen av er snubbar som dillar om "skadat" Sverige snart på fallrepet till sin undergång/ "tjurrusningen mot fördärvet", har överhuvudtaget presenterat någon form av analys värt namnet. Så ni kan ju börja där, tack.
HUR exakt tjurrusar Sverige mot fördärvet enligt dig?
Vi leder miljöpolitiskt, vi har en stark ekonomi, vi är välansedda av övirga världen, vi ä itne krigshotade, vi ha ingen större konflikt med något annat land i världen just nu...etc etc. så?
Berätta!
För ja! JAG kan definitivt se en
TJUR rusning mot fördärvet i världen idag...just nu lett av huvudtjuren himself Trump, den siste i en hel lång räcka av just tjurar helt fokuserade på sig själva och sin egen makt, jepp ! det kan jag se.
Men vet du, jag tror knappast Trump kalla sig för varken svensk, kvinna eller feminist.