2018-06-09, 20:29
Medlem
Det är mat. Och en påse bullar till skolavslutningen typ. Men det går under lyx just nu.
Citera
2018-06-09, 20:56
Medlem
patriss avatar
Skuldsaldo? vad menas med det? - på vanliga kontot? Annars skaffa volvokort. Du får valuta direkt (efter du har fått kortet. dvs kanske 3 dagar) sen kan du betala det nästa månad räntefritt. Ut och panta burkar och köp typ 1kg spaghetti och ketchup.
Citera
2018-06-09, 20:58
Medlem
Köp 2kg havregryn för 20spänn. Ett 24pack ägg för 50spänn och mjöl för 15kr, för att göra limpa. Futtigt, jag vet men det räcker till den 19e eller tills Dina pengar trillar in.

Ett jvla bra tips. Fattiglappen.com
Citera
2018-06-09, 21:05
Medlem
Memmajemmas avatar
Har du någon släkting, vän, granne som kan låna åt dig?

Eller så lägger du ut en annons på fejjan att du klippet häcken, rensar rabatt, handlar mat whatever för 1000kr kontant. Lovar att det finns någon i närheten/granne som säkert skulle behöva hjälp med något 👍🏻
Citera
2018-06-09, 21:07
Medlem
Men fråga föräldrar, syskon, vänner, kollegor, grannar osv. 1000kr ska väl inte vara så svårt att få ihop.
Citera
2018-06-09, 21:09
Medlem
Memmajemmas avatar
Eller så går du in på din lokala pizzeria. Frågar om du kan diska, torka bord, fylla kylskåp mm för en summa pengar. De jobbar ändå svart och är vana att sticka pengar under disken....
Citera
2018-06-09, 21:18
Medlem
Lär inte vinna på något då jag äger 30:-...
Ska kolla om jag kan få tjäna ihop några kronor nånstans. Har kidsen på heltid så är inte lös så mycket dock.
Citera
2018-06-09, 21:20
Medlem
Har en levande släkting men där e ekonomin sämre än här och det brukar vara jag som hjälper till efter förmåga. Jäkla skitsits...men tack för tips! Alltid bra å bolla lite.
Citera
2018-06-09, 21:20
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Ta cykeln till närmsta sjö, hav, å och fiska. Du kan även kolla med matbutiker om de har något kasserat att skänka dig.

Container diving kan ge bra mat för noll pengar utanför butiker efter stängningsdags.
Citera
2018-06-09, 21:21
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozozoz
Lär inte vinna på något då jag äger 30:-...
Ska kolla om jag kan få tjäna ihop några kronor nånstans. Har kidsen på heltid så är inte lös så mycket dock.

Vilken fattig jävel... var bor du? Om du bor i närheten så kan du hämta en 500ing av mig men det är för dina barns skull.
Citera
2018-06-09, 21:33
Medlem
Memmajemmas avatar
Fast man kan hamna i jävlig sits trots man sköter sig.

Jag lämnade ett ex för många år sedan. Flydde till skyddat boende. Den fan tömde mitt bankkonto och satte mig i skuld pga han köpte prylar med mitt kreditkort. Bostadslös och utan pengar fick jag starta från noll. Jag pantade burkar/flaskor, lånade pengar, tog skitjobb mm för att överleva. Snodde servetter, ketchup, peppar på Donken. Åt mest potatis och havregrynsgröt och plockade svamp i skogen.

Nu lever jag ett gott liv, bra boende och god ekonomi.

TS, kämpa på!! Ta något litet extrajobb och försök att tänka positivt på framtiden och gör smarta val. Bli ingen offerkofta! Det är det värsta du kan göra mot dig själv.
Citera
2018-06-09, 21:40
Medlem
Ett bra knep när det är tufft. Gå in på ICA och ha med dig en eller två Ica påsar som du fyller på med det du behöver för att sen bara passera kassorna som om du redan betalat för de. Det kommer inte att bli några som helst problem om du inte gör det flera gånger. Du kommer då att ha så du klarar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in