2018-06-11, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
3 st häktade i 25 årsåldern idag någon som har namnen?

Nyfiken jag med.
Citera
2018-06-13, 01:22
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeequeen
Många här som uttrycker sig om områden de ej har koll på.
Dessa yttersta hus är bostadsrätter. Längre bort finns hyreshus som MKB har. Inget jättedåligt område. Det är dock skillnad mellan de som bor i bostadsrätterna och de som hyr. Inte ofta det händer kriminella händelser i detta område samt Ellstorp som finns på andra sidan Sallerupsvägen. Och det finns inte alls en massa invandrare från Afrika där. Händer inte särskilt mycket på studenthemmet heller. Du har uppenbarligen noll koll på detta område.
Jag har bättre koll än dig och resten av idioterna i tråden tillsammans. Ni är hjärndöda.

Till andra läsare en bit bort ligger Willys parkering det är hej kom och hjälp mig hela dagarna. Massivt med invandrare. Basketplanen i kvarteret brevid är bara "migrantbarn" som spelar basket på. Tror knappt jag sett en svensk där någonsinn.

Edit: Dessutom var det jugge som råkade illa ut. Dvs exakt precis som jag skrev i min beskrivning.
Senast redigerad av KognitivDissonans 2018-06-13 kl. 01:25.
Citera
2018-06-14, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Jag har bättre koll än dig och resten av idioterna i tråden tillsammans. Ni är hjärndöda.

Till andra läsare en bit bort ligger Willys parkering det är hej kom och hjälp mig hela dagarna. Massivt med invandrare. Basketplanen i kvarteret brevid är bara "migrantbarn" som spelar basket på. Tror knappt jag sett en svensk där någonsinn.

Edit: Dessutom var det jugge som råkade illa ut. Dvs exakt precis som jag skrev i min beskrivning.
Yeah, du har säkert besökt willys men demonstrerar bara därmed din okunnighet gällande området. Det kanske förvånar dig att willys tar emot fler besökare än vad det bor i ett par höghus bredvid. Kontroversiellt, jag vet. Personen som du besvarar ger en bra beskrivning om området. Kan tillägga att ett av de stora husen är ett servicehus men nästan bara en massa gamlingar (ett par små ettor hyrs ut till studenter). Lugnt område.

Att en jugge råkade illa ut bevisar inget av det du skriver. Wow. På nivån att idag såg jag en svensk så då är alla här svenskar. Du borde nog lämna tänkandet åt mer kompetenta individer och återgå till att slänga upp varor på ICA-hyllan.
Citera
2018-06-14, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans

Du har ju ingen koll alls!
Många invandrare vid willys? Människor från hela malmö handlar på willys, om du pratar om tiggare så finns dom vid varje mataffär även i Limhamn, du tror inte att det bara är katrinelund området som handlar där, för då finns det ingen mening att ens argumentera mot dig.
Och var dessa dagarna ser du ett gäng svenska ungar som spelar basket? Kanske på förskolan men ingen annanstans.
Citera
2018-07-17, 23:20
Medlem
Två misstänkta i detta ärende är mördade, Omar Kaka och Zaki Ensam. Något mer lär hända.

Om Zaki i Sydsvenskan:
Citat:
Måndag 16 juli, cirka 21.15. Rosengård.
Offer: En 23-årig man dör efter en skjutning på von Rosens väg i närheten av Rosengårds centrum. Enligt uppgift till Sydsvenskan ska offret blivit skjuten i huvudet med flera skott.
Den mördade mannen har tidigare varit anhållen misstänkt för människorov i juni tidigare i år. Åklagaren lyckades inte ta fram tillräckligt starka bevisning för häktning och mannen släpptes.
Han greps och anhölls även för mordet på Nydala 3 juli, men avskrevs senare i utredningen.
Citera
2018-07-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hunchohoudini
Två misstänkta i detta ärende är mördade, Omar Kaka och Zaki Ensam. Något mer lär hända.
Om Zaki i Sydsvenskan:

Vem var den 3-dje anhållne?
Vem var den 4-de killen, som beskrevs av ett flertal vittnen som bodde i husen runt där kidnappingen skedde på Katrinelund?
Citera
2018-07-18, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Vem var den 3-dje anhållne?
Vem var den 4-de killen, som beskrevs av ett flertal vittnen som bodde i husen runt där kidnappingen skedde på Katrinelund?

Har någon fupen för kidnappningen
Citera
2018-07-18, 15:37
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryForeigner
Har någon fupen för kidnappningen

Inget åtal - ingen fup tillgänglig. Tur man inte är nyfiken
Citera
2018-08-17, 18:05
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2018-08-17/kidnappningshaktad-skyller-pistol-pa-mordoffer

Någon som kan kopiera innehållet i artikeln?

Antar att någon blivit åtalad i ärendet.
Citera
2018-08-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Någon som kan kopiera innehållet i artikeln?

Några citat:

Citat:
Katrinelund. En ung man, 21, var kidnappad.

mannens identitet gjorde att alarmnivån hissades ... nära anhörig till en 35-årig man med ett grundmurat rykte i Malmös undre värld som en mäktig spelare – särskilt i narkotikahandeln.

...risk för hämnd.

Några timmar efter det första larmet slog tre poliser till mot en lägenhet på Docentgatan och grep en 26-årig man.

I lägenheten låg en ombyggd startpistol med ammunition.

I följande förhör lämnade han versionen att han varit på gång att köpa en pistol av en anonym man och bara lagt av den hos sin särbo.

misstänkt för grovt vapenbrott

26-åringen erkände innehavet och kunde därmed enkelt hållas häktad

26-åringen och ytterligare två personer misstänks för inblandning i kidnappningen, en utredning som ännu inte är slutförd.

Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Antar att någon blivit åtalad i ärendet.

troligen inte, står att utredningen inte är slutförd.
Citera
2019-10-31, 23:58
Medlem
3 av 4 döda nu.
Citera
2019-11-01, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q---
3 av 4 döda nu.

Omar Kaka
Zaki Ensam