2018-06-23, 11:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetnurse
Trams.. du är anonym, det spelar med andra ord ingen som helst roll vad folk tycker om dig.
Vad någon "tycker" om mig bryr jag mig inte om.

Det är ju signaturen "togs" som klagar på att det är för låg nivå i tråden. Samtidigt som han fullständigt felaktigt beskyller mig för att vara "nazist". Ser du inte hyckleriet?

Så fort dessa tokvänster-hjon inte reder ut en diskussion så skall det direkt vrålas "rasist", "nazist" & liknande. Ynklig debatteknik.
Citera
2018-06-23, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad någon "tycker" om mig bryr jag mig inte om.

Det är ju signaturen "togs" som klagar på att det är för låg nivå i tråden. Samtidigt som han fullständigt felaktigt beskyller mig för att vara "nazist". Ser du inte hyckleriet?

Så fort dessa tokvänster-hjon inte reder ut en diskussion så skall det direkt vrålas "rasist", "nazist" & liknande. Ynklig debatteknik.

??? Jag kallade dig inte nazist från ingenstans, jag råkade skriva ”er” istället för ”NMRs” på ett ställe. Knappast så att jag inte hade slut på argument och vrålade nazist. Släpp det och prata om något relevant nångång.
Citera
2018-06-23, 11:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togs
??? Jag kallade dig inte nazist från ingenstans, jag råkade skriva ”er” istället för ”NMRs” på ett ställe. Knappast så att jag inte hade slut på argument och vrålade nazist. Släpp det och prata om något relevant nångång.
Jag hade släppt det, men det var någon annan som tog upp det igen.

Om du säger att det var en felskrivning så tror jag dig. Jag bara förklarade varför jag reagerade pga. att detta beteende är väldigt vanligt i debatter. Men, som sagt, jag släpper det & tar dig på ditt ord.
Citera
2018-06-23, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreakingLoops
Vad för spel sysslar de med i G&B? Rollspel, datorspel, brädspel? Varför är en spelförening sån stark indikator på att det är AFA?

Bok-cafet och G&B hade ett tag i princip samma personer i sina styrelser, jag lämnade G&B för att rekrytering bedrevs i lokalen skryt om aktioner skedde relativt öppet. Jag vet också attt de lugnat ner sig och att klagomål framförts högre upp i Sverok om att föreningen inte är politiskt obunden så det kan vara en anledning till att det minskat senare år. Men ja G&B var åtminstone ett tag synonymt med AFA.
Citera
2018-06-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Jag upprepar en fråga jag ställt tidigare i tråden:

VAD är det för vapen specifikt, man hittat i containern?
Är det en P226:a tillhörande polisuniformen, jaktgevär, hagelbössor, automatvapen, KSP, GRG, GRK eller PV-pjäser?
Har svårt att riktigt engagera mig fullt ut innan det är klarlagt om det verkligen ÄR ett vapenbeslag av någon vidare dignitet.
Visst är det skillnad på vapen och vapen rent straffmässigt. Det är dock lika obehagligt om det handlar om militära automatkarbiner som om det handlar om stulna jaktgevär eftersom vänsterextremister vill krossa samhället och mörda olika grupper som de finner obekväma i samhället. Det gäller alltifrån sverigevänner/konservativa/moderater/liberaler till intellektuella/författare/läkare/företagare osv. Vänsterextremister ska hållas långt borta från vapen, både legala och illegala liksom yrken där de kommer i kontakt med vapen som tex polis/militär.
Citera
2018-06-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Visst är det skillnad på vapen och vapen rent straffmässigt. Det är dock lika obehagligt om det handlar om militära automatkarbiner som om det handlar om stulna jaktgevär eftersom vänsterextremister vill krossa samhället och mörda olika grupper som de finner obekväma i samhället. Det gäller alltifrån sverigevänner/konservativa/moderater/liberaler till intellektuella/författare/läkare/företagare osv. Vänsterextremister ska hållas långt borta från vapen, både legala och illegala liksom yrken där de kommer i kontakt med vapen som tex polis/militär.
Faaaast samtidigt, när döda svensk vänster någon senast? Större hot att nazisterna som faktiskt till och från dödar folk har tillgång till vapen (tex nu senast när en ledarfigur inom NMR fick husis och satt på illegalt hagelgevär. SÄPO har ju även bekräftat flera gånger att vit makt-rörelsen har bra tillgång till legala vapen (jaktvapen främst)).
Citera
2018-06-23, 22:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Faaaast samtidigt, när döda svensk vänster någon senast? Större hot att nazisterna som faktiskt till och från dödar folk har tillgång till vapen (tex nu senast när en ledarfigur inom NMR fick husis och satt på illegalt hagelgevär. SÄPO har ju även bekräftat flera gånger att vit makt-rörelsen har bra tillgång till legala vapen (jaktvapen främst)).
Vad har legala vapen för relevans i en tråd om kommunister med illegala vapen & polisuniformer?
Citera
2018-06-23, 22:43
Medlem
Citat:
Både vänster och höger dödar människor ibland. Den stora skillnaden är att i Sverige så räknar Expo egen statistik och där förs alla mord som begås av de som de har i sina register in över "nazistmord". Någon motsvarande kartläggning sker inte om vänsterkanten helt enkelt eftersom det anses oseriöst att alltid tillskriva människors brottsliga handlingar till deras nuvarande eller tidigare politiska åsikter.

Exempelvis räknas ju Åkeshovsmannen som nazistdåd. Expo menar att det var ett nazistmord eftersom mannen på 80-talet hade varit aktiv i BSS. Nära 30 år senare är han psykiskt sjuk och går bärsärk vid Åkeshovs tunnelbana och dödar en person och åker in på dårhus. Personen hade dödade var en för honom främmande svensk gammal tant. SÅ DÄR håller Expo på, det går inte att ta påståenden om "40 nazistiska mord de senaste 30 åren på allvar".

Det går således inte att tala om högerextrema och vänsterextrema mord. Vänster har dock som uttalat mål att avrätta människor, det har inte högerextremisterna även om i vart fall jag misstänker att de skulle göra det.

Bothen har i alla fall fått tillbringa midsommar i häktet. Han åker på det här tror jag, åtminstone grovt vapenbrott. Frågan är om det räknas in över brott som diskvalificerar vederbörande för arbete inom förskola/grundskola? I så fall är hans karriär över knappt efter att den börjat.
Senast redigerad av DoktorPest 2018-06-23 kl. 22:45.
Citera
2018-06-23, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad har legala vapen för relevans i en tråd om kommunister med illegala vapen & polisuniformer?

Personen jag svarade babblade om legala vapen och jag svarade.

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Både vänster och höger dödar människor ibland. Den stora skillnaden är att i Sverige så räknar Expo egen statistik och där förs alla mord som begås av de som de har i sina register in över "nazistmord". Någon motsvarande kartläggning sker inte om vänsterkanten helt enkelt eftersom det anses oseriöst att alltid tillskriva människors brottsliga handlingar till deras nuvarande eller tidigare politiska åsikter.

Exempelvis räknas ju Åkeshovsmannen som nazistdåd. Expo menar att det var ett nazistmord eftersom mannen på 80-talet hade varit aktiv i BSS. Nära 30 år senare är han psykiskt sjuk och går bärsärk vid Åkeshovs tunnelbana och dödar en person och åker in på dårhus. Personen hade dödade var en för honom främmande svensk gammal tant. SÅ DÄR håller Expo på, det går inte att ta påståenden om "40 nazistiska mord de senaste 30 åren på allvar".

Det går således inte att tala om högerextrema och vänsterextrema mord. Vänster har dock som uttalat mål att avrätta människor, det har inte högerextremisterna även om i vart fall jag misstänker att de skulle göra det.

Bothen har i alla fall fått tillbringa midsommar i häktet. Han åker på det här tror jag, åtminstone grovt vapenbrott. Frågan är om det räknas in över brott som diskvalificerar vederbörande för arbete inom förskola/grundskola? I så fall är hans karriär över knappt efter att den börjat.

Berätta gärna om ett mord från vänstern och nej jag räknar inte ett mord av en nazist som inte har något med nazism att göra som nazistiska mord och lika lite är mord av någon vänster som är inte är kopplat till rörelsen ett ”vänstermord”. Jag menar alltså politiska mord då mordet antingen utförs mot meningsmotståndare, eller mordet utförs för att på något sätt stötta den egna rörelsen.

Var har vänstern sagt detta? NMR talar ju om att lyktstolparna inte kommer räcka till alla folkförrädare så hur kan du säga att högerextremister inte har som mål att avrätt folk?
Citera
2018-06-24, 00:45
Medlem
Citat:
Personen jag svarade babblade om legala vapen och jag svarade.
Berätta gärna om ett mord från vänstern och nej jag räknar inte ett mord av en nazist som inte har något med nazism att göra som nazistiska mord och lika lite är mord av någon vänster som är inte är kopplat till rörelsen ett ”vänstermord”. Jag menar alltså politiska mord då mordet antingen utförs mot meningsmotståndare, eller mordet utförs för att på något sätt stötta den egna rörelsen.
Mordet på Magnus Nordenmark är väl ett rätt känt politiskt vänstermord. Nordenmark mördades enbart för sina åsikter (vilken hans mördare felaktigt trodde han hade).
Citat:
Var har vänstern sagt detta? NMR talar ju om att lyktstolparna inte kommer räcka till alla folkförrädare så hur kan du säga att högerextremister inte har som mål att avrätt folk?
Ah, NMR har faktiskt sagt detta. De är dock de mest extrema av högerextremisterna. De andra håller ju inte på och talar om sådana saker.

Nåväl, David Bothen räknas definitivt in till extremvänstern. Frågan är dock om hans brott är politiskt eller bara allmänkriminellt. Jag tycker att man ska skilja på dessa två olika motiv och inte göra som med högerextremister - tillskriva politiska motiv i allt de gör.
Citera
2018-06-24, 12:29
Medlem
motarbetars avatar
Tror inte denna länkats i tråden https://www.expressen.se/gt/vansterman-soks-for-vapengomma/

Citat:
Ytterligare en man med tydliga band till den extrema vänstermiljön har häktats efter fyndet av flera automatvapen, polisuniformer och peruker i en container utanför Jönköping.

Mannen, som tidigare gripits "redo för strid" i samband med en antirasistisk demonstration, häktades i sin frånvaro och söks nu av polis.

– Jag har inga kommentarer, säger mannens advokat Maria Sturesson.

Citat:
Senare stod det klart att polisen i en container inne på området funnit flera automatvapen.

Nu har vi fått det bekräftat ännu en gång att det rör sig om automatvapen.

Citat:
Kopplingar till den autonoma vänstermiljön

Misstankarna riktades tidigt mot personer i och kring den autonoma vänstermiljön.

Mannen som är häktad i sin frånvaro har i tidigare polisförhör uppgett sig vara en "mönstermedborgare". Typiskt för vänsterblivna?

Citat:
I samband med en nazistdemonstration för ett par år sedan greps han, misstänkt för att ha blåst med en visselpipa några centimeter från en polismans öra och spjärnat emot vid gripandet. Då polisen gick igenom hans kläder på polisstationen uppdagades att han hade både ben- och armskydd på sig.

Citat:
"Var redo för strid"
– Det märktes att killen var redo för strid, att han inte bara var där för att titta, sa en av de ingripande poliserna i förhör och beskrev det som att den gripne demonstranten hade "skydd från fötter upp till lår samt från handled upp till axlar".

Citat:
Nu är mannen fortfarande på fri fot men häktades av Jönköpings tingsrätt i sin utevaro för grovt vapenbrott.

Han söks av polis. I och med beslutet att häkta honom finns det nu en möjlighet för åklagare att gå in med en internationell efterlysning av honom.

Är det bara jag som tvekar på att det handlar om att råna byns lokala ICA? Tror det kan bli livat om det visar sig att de hade politiska motiv, om nu MSM vågar trycka på den knappen innan valet.
Senast redigerad av motarbetar 2018-06-24 kl. 12:31.
Citera
2018-06-24, 12:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Nu har vi fått det bekräftat ännu en gång att det rör sig om automatvapen.
Dessutom fler än ett automatvapen.

Detta känns definitivt som något mycket större än ett planerat enkelt butiksrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in