2018-06-12, 21:58
Medlem
RobertoSavianos avatar
Hmmm. De häktade är för mig två helt okända personer, måste kolla vidare på kopplingar.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2018-06-12 kl. 22:01.
Citera
2018-06-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
På bilden i expressen ser det definitivt ut som en neger som är gripen. Det finns några enstaka negrer och sandnegrer i baggeby, från obefintlig nivå har de ökat de senaste 5 åren. För övrigt finns det bara en massa skumma ryssar och folk med anknytning till det s.k. rysshuset. Det skulle inte förvåna mig om det var en neger som blivit lejd av ryssar för att göra det smutsiga jobbet.

Men Rysshuset är ju inte ryskt längre, det köptes ju av en tysk på auktion som Kronkalle hade??
Citera
2018-06-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Hmmm. De häktade är för mig två helt okända personer, måste kolla vidare på kopplingar.
Kan du maska namnen och lägga upp dem om du har häktningsframställan?
Citera
2018-06-13, 14:50
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explosive74
Det är ingen påstående än bara ren fakta, han har blåst många på pengar , och dessa är inga jobb pengar vi snackar om, det är knark pengar, från Malmö upp till Stockholm trakterna, hur vet jag? Jo, genom en bekant , precis som din bekant berättar till dig , så har jag bekanta som umgicks med honom ,och berättar , vet du nåt om vad han gjorde där uppe , varför stack han där uppe, nej det vet inte du, men det finns folk som vet vad han har gjort och vilka han umgicks med där uppe, han va en riktig stor skojare , sedan detta är en forum, och Svea är en yttrandefrihets land, jag kan väl utrycka mig hur jag vill , men som sagt ren fakta ,
Ok nu har du skrivit om LB och hans drogproblem och dem eventuella affärerna som kan vara kopplade till dem inte mindre än fyra gånger.

Så nu frågar jag dig i egenskap av att du och din polare verkar vara dom som kände LB bäst och längst i hela 20 år enligt dig själv här ibland oss övriga i tråden.

Vet du eller kände du till vilka olika underentreprenörer som var inhyrda av MVTB då det borde vara flera olika yrkeskategorier inom byggsvängen exempelvis vet du om ställningsföretaget CJM gruppen var inblandade med att resa ställningarna i början av projektet eller vilka som var ansvariga för det arbetet för det var ju då som problemen började för MVTB i och med att företaget som reste ställningarna inte skötte tillsynen av säkerheten för arbetarna och det fortsatta arbetet på bygget vilket resulterade i att MVTB blev utestänga ifrån bygget.
Citera
2018-06-15, 08:57
Medlem
Det som framkommit är att byggbolaget Prime Living inte betalar sina fakturor. Två bolag innan mvtb har också drabbats varav ett, Modular, tvingats i konkurs. När bolaget kursat slänger PLE till dem en löjeväckande kompensation. PLE har satt detta i system i en omfattning att förfarandet borde ingå i affärsplanen. MVTB stänger slutligen bygget och skickar hem gubbarna. PLE anlitar då en alban att slutföra byggprojektet (tillsammans med en yngre person med samma efternamn). Man undrar ju varför de väljer en problemlösare utan byggerfarenhet. PLE har troligen även satt albanen på att lösa skulden med mvtb. Detta resulterar i ett par skjutningar mot en fastighet, hot och en urkundsförfalskning. Rena vilda västern alltså. MVTB ger inte upp mot Goliat (PLE). Antingen är PLE med på allt eller så har de tappat kontrollen över Albanen. Jag tror på det senare. De har för mycket att förlora som börsnoterat bolag
Citera
2018-06-15, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggressive61
Det som framkommit är att byggbolaget Prime Living inte betalar sina fakturor. Två bolag innan mvtb har också drabbats varav ett, Modular, tvingats i konkurs. När bolaget kursat slänger PLE till dem en löjeväckande kompensation. PLE har satt detta i system i en omfattning att förfarandet borde ingå i affärsplanen. MVTB stänger slutligen bygget och skickar hem gubbarna. PLE anlitar då en alban att slutföra byggprojektet (tillsammans med en yngre person med samma efternamn). Man undrar ju varför de väljer en problemlösare utan byggerfarenhet. PLE har troligen även satt albanen på att lösa skulden med mvtb. Detta resulterar i ett par skjutningar mot en fastighet, hot och en urkundsförfalskning. Rena vilda västern alltså. MVTB ger inte upp mot Goliat (PLE). Antingen är PLE med på allt eller så har de tappat kontrollen över Albanen. Jag tror på det senare. De har för mycket att förlora som börsnoterat bolag
Låter som en trolig förklaring Men till dom inställda betalningarna kan det kanske finnas olika förklaringar Man frågar sig ändock hur ett börsnoterat bolag med viss framgång inte håller ordning Utan naivt ? låter utomstående ta hand om saken med medföljande tragedi Inget svar ännu på dacks frågor till explosive 74
Citera
2018-06-15, 11:39
Medlem
Du kan ju gissa varför han plötsligt dyker upp och sedan släcker ner. Om han skriver som han snackar så är sannolikheten stor att det är han som är Balkan-Elvis som PLE satt som problemlösare. Att han misskreditera LB så hårt antyder och så att han inte har rent mjöl i påsen. Det var det första jag tänkte när jag såg hans inlägg. Jag har suttit i flera byggmöten med LB och vet att han inte knarkade. Att ingen på FB kan bekräfta det stärker mitt påstående. Varför skulle han hålla på med smutsiga affärer om han inte behövde. Att han i ungdomen suttit för hasch är känt men vem har inte det? Senare verkar han ha slagit två voltor för misskött ekonomi. Jag gillade killen och tycker att det är tragiskt. RIP
Citera
2018-06-15, 11:56
Medlem
Citat:
Du kan ju gissa varför han plötsligt dyker upp och sedan släcker ner. Om han skriver som han snackar så är sannolikheten stor att det är han som är Balkan-Elvis som PLE satt som problemlösare. Att han misskreditera LB så hårt antyder och så att han inte har rent mjöl i påsen. Det var det första jag tänkte när jag såg hans inlägg. Jag har suttit i flera byggmöten med LB och vet att han inte knarkade. Att ingen på FB kan bekräfta det stärker mitt påstående. Varför skulle han hålla på med smutsiga affärer om han inte behövde. Att han i ungdomen suttit för hasch är känt men vem har inte det? Senare verkar han ha slagit två voltor för misskött ekonomi. Jag gillade killen och tycker att det är tragiskt. RIP
Tack det är uppenbart att du är insatt. Det finns något som jag reagerar på som du kanske kan hjälpa mig med Angående namn på dom namn jag fått b.la tjugo och femtiofyra år i samma familj Men är namnet albanskt ? Och är det Svensk klingande namnet på den andra killen som är häktad M.B ?
Senast redigerad av Machines 2018-06-15 kl. 12:01.
Citera
2018-06-15, 12:27
Medlem
Hur menar du? Tolkar som du menar LBs hemvist? Han var sambo med en kvinna i femtioårsåldern. Familjesituationen i övrigt är jag inte insatt i då jag träffade honom i arbetet. Är det någon som vet mer om henne? Det enda jag fått höra är att hon är den enda som håller käften. Sedan går hon under jorden. Verkar förstå spelets regler så det vore intressant att veta varför hon förekommer på Lexbase. Ledningen i PLE däremot läcker som ett såll. Redan i ett tidigt skede, långt innan avrättningen, ska LM Erik**on ha gått runt och sagt att den som gav honom urkundsförfalskningen var just tidigare nämnda alban. PLE-svennarna lär peka finger och göra vad de kan för att skydda sig själva.
Citera
2018-06-15, 12:55
Medlem
Citat:
Hur menar du? Tolkar som du menar LBs hemvist? Han var sambo med en kvinna i femtioårsåldern. Familjesituationen i övrigt är jag inte insatt i då jag träffade honom i arbetet. Är det någon som vet mer om henne? Det enda jag fått höra är att hon är den enda som håller käften. Sedan går hon under jorden. Verkar förstå spelets regler så det vore intressant att veta varför hon förekommer på Lexbase. Ledningen i PLE däremot läcker som ett såll. Redan i ett tidigt skede, långt innan avrättningen, ska LM Erik**on ha gått runt och sagt att den som gav honom urkundsförfalskningen var just tidigare nämnda alban. PLE-svennarna lär peka finger och göra vad de kan för att skydda sig själva.
Nej det var bara namnen på dom häktade och det verkar stämma vad jag fått höra Men precis som du regerade jag på explosive74 inlägg som enbart gick ut på att smutskasta och i fel riktning Hans sambo vet jag ingenting om förutom att hon tycks leva ett skötsamt liv Lexbase tycks man kunna hamna i även i tvistemål
Citera
2018-06-15, 13:49
Medlem
Spekulerar nu men albanen tror han är smart som anlitar två eller fler klappmongon från orten för att statuera exempel med LB som inte ens var firmatecknaren. Om albanen inte har något personligen otalt med LB, vill säga. Själv ser han naturligtvis till att ha alibi långt från avrättningsplatsen. Albanen ska ha figurerat på bygget redan under LBs tid så deras samröre kan man bara spekulera om. Bägge har tidigare verkat på västkusten men det har även Erik**on som tillhör PLE, så inte lätt att veta vem som är hönan. Det "roliga" är att ledningen i PLE omöjligt kan ha fattat att de leker med Balkans näst största psykopat. Och nu lär de inte bli av med honom. När de förstått vad han är kapabel till inser de nog att de ingått en pakt med jävulen. Frågan är om albanen behöver mula nån på PLE innan övriga fattar. Tror mig veta vem som ligger pyrt till. Han som snackar plenty more.
Citera
2018-06-15, 19:57
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Spekulerar nu men albanen tror han är smart som anlitar två eller fler klappmongon från orten för att statuera exempel med LB som inte ens var firmatecknaren. Om albanen inte har något personligen otalt med LB, vill säga. Själv ser han naturligtvis till att ha alibi långt från avrättningsplatsen. Albanen ska ha figurerat på bygget redan under LBs tid så deras samröre kan man bara spekulera om. Bägge har tidigare verkat på västkusten men det har även Erik**on som tillhör PLE, så inte lätt att veta vem som är hönan. Det "roliga" är att ledningen i PLE omöjligt kan ha fattat att de leker med Balkans näst största psykopat. Och nu lär de inte bli av med honom. När de förstått vad han är kapabel till inser de nog att de ingått en pakt med jävulen. Frågan är om albanen behöver mula nån på PLE innan övriga fattar. Tror mig veta vem som ligger pyrt till. Han som snackar plenty more.
Klappmongon är en bra sammanfattning av planerings-, utfall och avslutningsprocessen.
Bra att du medverkar till att få pusselbitar att falla på plats, till skillnad emot vissas ("explosive74") tomma svammel.

Att som PLE sannolikt tro på att man har vattentäta affärsplaner för "scam" av affärspartners bör inte stiga en åt huvudet.
Om man inte ens märker när man överträtt gränsen för sin egen totalkontroll för att man har lierat sig med djävulen, då har man gått runt med blindkäppen alldeles för länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in