Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Är jag ett skämt? Håll dig till topic istället för att slänga runt personangrepp! Det är systemet som är ett skämt där denna grabben blir tvungen att ljuga för att få stanna och få en chans i livet.

Så att kalla någon pajas är inte ett personangrepp...? 🤔 Schysst logik där... #detärbaraoknärvigördet

Bara för att mannen ljög om sin ålder så är han inte en "grabb". Han är en man. Att han ljög för att av ekonomiska skäl få bo här med bidrag är bedrägeri som hsn helt och hållet valt själv - inte blivit tvingat till av svenska myndigheter. Saknar man asylskäl så saknar man asylskäl - och skall således inte få asyl - och det är av en anledning.
Citera
2018-06-06, 21:12
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Så att kalla någon pajas är inte ett personangrepp...? 🤔 Schysst logik där... #detärbaraoknärvigördet

Bara för att mannen ljög om sin ålder så är han inte en "grabb". Han är en man. Att han ljög för att av ekonomiska skäl få bo här med bidrag är bedrägeri som hsn helt och hållet valt själv - inte blivit tvingat till av svenska myndigheter. Saknar man asylskäl så saknar man asylskäl - och skall således inte få asyl - och det är av en anledning.
Du vet inte av vilka skäl han vill bo här lägg av grabben Han kanske bli diskriminerad eller till och med riskerar att bli dödad/skadad i hans hemland.
Citera
2018-06-06, 21:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det är ju sant din pajas!!! Dom har inget val än att ljuga och det är myndigheternas fel
Hahaha, hazarer från Iran ljuger om att dom har flytt från Afghanistan. Dom ljuger även om sin ålder för att kunna komma hit & leva på bidrag, dessutom begår han brott. Vems fel är detta?..... Givetvis svenskens fel.
Citera
2018-06-06, 21:21
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hahaha, hazarer från Iran ljuger om att dom har flytt från Afghanistan. Dom ljuger även om sin ålder för att kunna komma hit & leva på bidrag, dessutom begår han brott. Vems fel är detta?..... Givetvis svenskens fel.
Det får stå för dig!
Citera
2018-06-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ditt inlägg var bara ett angrep på mig! Det är stor skillnad om jag kallar någon pajas t.ex och skriver ett vettigt inlägg.

Fast du skrev inte ett vettigt inlägg.. men ok.. 🤗 jag förstår vad du menar. Först personangrepp följt av inlägg är alltså ok -då vet jag det:

Ditt praktmongo, det är upp till den vuxna mannen att bevisa att han skall beviljas asyl pga hot eller liknande. Det har han inte kunnat - därför fick han avslag. Det brukar de flesta vuxna karlar från Iran få eftersom det räknas som rätt ok där. Om det råder fattigdom och brist på jobb där - har ingen betydelse för att söka asyl.

Om du sitter på bevis som motbevisar myndigheternas beslutsunderlag för asyl från Iran, så får du väl lämna det till dem istället för att sitta här och pipa som en råtta. "Att få en bättre chans" är inte tillräkligt som asylskäl.
Citera
2018-06-07, 12:21
Medlem
AreYouBacks avatar
Kan man inte se skillnaden på en människa som antingen är 16 eller 26? Jag kan fan se skillnanden på en elefant med 10 års differens. Men migrationsmyndigheterna består av kvinnor som inte vill se skillnaden, det är problemet.
Citera
2018-06-07, 14:01
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Det är ju sant din pajas!!! Dom har inget val än att ljuga och det är myndigheternas fel

Ja S/MP och Alliansens fel med andra ord.

Han har inget i Sverige att göra. Att hans familj velat skicka ut sin brottsliga son som ankarbarn för att hela familjen skall ta sig hit är nog snarare hans familjs fel. Hur många asylländer passerade han på vägen till Sverige ? och varför ?

Han är bevisligen en brottsling med brottsligt DNA sådana vill vi inte veta av mer i Sverige det är upp till hans eget land att ta hand om. Du är nog den största rasisten av alla som tror att invandrare är så korkade att de alltid behöver en "Vit människas" hjälp för att klara av sina liv. Enligt dig så är dessa "Behövande" i behov av den vita människan för att överleva. DET kallar jag rasism om något. Du skall ge fan i att idiotförklara folk från andra länder och tro att de behöver den vita människans hjälp i allt de företar sig. De är människor som kan ta egna beslut och ta hand om sig själva.
Citera
2018-06-07, 14:33
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Ja S/MP och Alliansens fel med andra ord.

Han har inget i Sverige att göra. Att hans familj velat skicka ut sin brottsliga son som ankarbarn för att hela familjen skall ta sig hit är nog snarare hans familjs fel. Hur många asylländer passerade han på vägen till Sverige ? och varför ?

Han är bevisligen en brottsling med brottsligt DNA sådana vill vi inte veta av mer i Sverige det är upp till hans eget land att ta hand om. Du är nog den största rasisten av alla som tror att invandrare är så korkade att de alltid behöver en "Vit människas" hjälp för att klara av sina liv. Enligt dig så är dessa "Behövande" i behov av den vita människan för att överleva. DET kallar jag rasism om något. Du skall ge fan i att idiotförklara folk från andra länder och tro att de behöver den vita människans hjälp i allt de företar sig. De är människor som kan ta egna beslut och ta hand om sig själva.

Du verkar inte vara riktigt frisk, grabben är i behov av trygghet färgen på den som ger det till han spelar ingen roll Han är väl hazarer dom har inget eget land din torsk och blir inte bra behandlade i Iran.
Citera
2018-06-07, 14:58
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Du vet inte av vilka skäl han vill bo här lägg av grabben Han kanske bli diskriminerad eller till och med riskerar att bli dödad/skadad i hans hemland.

Citat:
Du verkar inte vara riktigt frisk, grabben är i behov av trygghet färgen på den som ger det till han spelar ingen roll Han är väl hazarer dom har inget eget land din torsk och blir inte bra behandlade i Iran.

Svenska småtjejer blir inte bra behandlade av hazarer här i Sverige. Många blir våldtagna.
Svenska pensionärer blir illa behandlade i Sverige. Låga pensioner och bostadstillägg för staten lägger hellre miljarder på hazarer.

Den här grabben är i stort behov av en biljett ut ifrån detta landet. Han tillför ingenting.
Han har inga godtagbara asylskäl för att stanna. Han är ett kräk som ska ut ur landet.

Följ gärna med skäggbarnet och hjälp honom i sitt nya land. Ge honom tryggheten där.
Det är just du som vill ge honom detta. Behandla honom väl när ni kommit fram.
Vem vet, ni kanske fattar tycke för varandra och du kan då erbjuda din röv till denne hazar.
Citera
2018-06-07, 21:41
Medlem
ratanax2s avatar
Är det verkligen ingen som kan se problemet ? Det är vi, folket som är världen mest uppkopplade människor, vi tar ut all frustration på nätet istället för att ta tag i problemen, fattas bara att folk glömmer rösta på grund av sina uppkopplade robotliv.
Citera
2018-06-08, 02:31
Medlem
Pletheneiss avatar
"Hazarar blir illa behandlade av Iran och iranier"...
Det citerade är en lögn, då sanningen är det omvända, iranier och Iran blir illa behandlade av hazarer.

Hazarer har lite sympati från min sida. Redan under mina föräldrars ungdomsår i Iran fanns migranter bestående av hazarer som migrerat till Iran av olika orsaker (detta gäller främst 1970-80 talet). Dessa hazarer begick inte bara brott, utan våldtog även persiska kvinnor och barn. Både pojkar och flickor blev särskilt utsatta av våldtäkter. Detta är alltså sådant som min mamma och pappa kunde berätta för mig för kanske 10-15 år sedan när jag var i tonåren. Då trodde jag att de överdrev, men de kunde förklara väldigt detaljerat hur lokalsamhället i Iran var rädda och i många fall kände avsky för dessa våldtäktsbenägna hazarflyktingar.

Idag, kan jag se exakt samma mönster upprepas fast i Sverige. Allt mina föräldrar berättat för mig om deras erfarenheter de hade av hazarer i Iran under deras ungdomsår i Iran (1970-80 talet) sker idag i Sverige.

Barnvåldtäkter, både mot pojkar och flickor sker i allt större utsträckning i Sverige där afghaner är oerhört överrepresenterade. Bache Bazi är ju i princip en kulturell praxis i Afghanistan, det vill säga, sexuellt umgänge mellan pojkar och män. VICE gjorde en dokumentär om Afghanska polis - och militär där det uppenbarades ganska snabbt och tydligt hur till och med polischefer hade egna pojk-sexslavar i ägo.

Detta folk är väldigt udda, sällan skådat ett sådan bakåtsträvande folk. De våldtar till och med djur. Finns ju ett par kända mediafall där hästar och andra djur blivit sexuellt förgripna av gärningsmän från Afghanistan.

Med all denna fakta förstår jag verkligen inte varför folk engagerar sig så flitigt för att behålla alla dessa hazarer (afghaner) i Sverige.

Hur integrerar man en person som är uppvuxen i en kultur där våldtäkt är kulturell praxis?

Värt att notera: I princip alla afghaner ägnar sig åt samma våldtäktskultur (bache bazi), detta gäller alltså inte bara hazarer!
Senast redigerad av Pletheneis 2018-06-08 kl. 02:36.
Citera
2018-06-08, 12:58
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Kan man inte se skillnaden på en människa som antingen är 16 eller 26? Jag kan fan se skillnanden på en elefant med 10 års differens. Men migrationsmyndigheterna består av kvinnor som inte vill se skillnaden, det är problemet.

Migrationsverket borde anställa kompetent personal från Systembolaget. De som jobbat länge där måste vara experter på att bedöma ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in