2015-02-17, 06:07
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manifesto
kod 1000 är som sagt tidigare att förbereda för utrymning, sen finns det även kod 99 vilket innebär att ett barn är borttappat.. då skall personalen ställa sig vid dörrarna och hålla utkik efter barn som springer ut själva eller bärs iväg av en person som verkar misstänkt
Du menar ifall personen ifråga går ut med en säck som sprattlar eller liknande?
Citera
2015-02-17, 20:21
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltoker
Kod 1000 är inte en direkt utrymning, utan är det en utrymning får även kunderveta det också.

Du har rätt. Det är ett tag sedan jag slutade där. Det är förbered utrymning givetvis.

Eftersom vi är inne på det här spåret så poppade kod 5 upp i hjärnan på mig. Jag vill minnas att det är akut sjukdomsfall. Det finns även en speciell kod för brand, som jag inte kommer på just nu.
Citera
2015-02-17, 20:27
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Du menar ifall personen ifråga går ut med en säck som sprattlar eller liknande?

Skratta på du, men när jag jobbade på ikea så förekom det, om än mycket mycket sällan att obehöriga försökte hämta ut barn som inte var deras från lekhörnan. Detta lyckades dock inte en enda gång, då kontrollen på vem som lämnas ut till vem lyckligtvis är mycket rigorös.
Citera
2017-04-22, 14:04
Medlem
jj_6s avatar
Just nu kod 1000 på ikea borlänge. Vad kan det vara?
Citera
2017-04-22, 14:20
Medlem
jj_6s avatar
Varuhuset utryms brandkåren har anlänt. Tekniskt fel enligt utrop i högtalare.
Citera
2017-04-23, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jj_6
Just nu kod 1000 på ikea borlänge. Vad kan det vara?

det har ju förklarats minst tre gånger i den här tråden, som tar ca 2 min att läsa igenom.
Citera
2017-04-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panes
japp kamprad kommer.

Vad jag hört så är väl kodordet för Kampradbesök något i stil med "pappa kommer"?
Citera
2017-04-23, 20:18
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finn1
Vad jag hört så är väl kodordet för Kampradbesök något i stil med "pappa kommer"?
Vet att man brukar gå ut med koden "Purell" när han varit där och det är dags att återgå till det normala.
Citera
2017-04-23, 20:39
Medlem
"Kattarina till kassan" på ett lokalt COOP betydde "zigienare i butiken, alla på rast och på golvet ut håll koll på dem"
Citera
2017-04-24, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
"Kattarina till kassan" på ett lokalt COOP betydde "zigienare i butiken, alla på rast och på golvet ut håll koll på dem"

Tal om zigienar kod så de butiker jag har varit på så har de haft tre snabba knapptryck på direkttelefonen som betyder ut på golvet och invertera (Romer/snattare i farten)
Citera
2017-04-24, 18:11
Medlem
Fnatte till badrum, Fnatte till badrum.

Det hörde jag på Ikea 1998 - vet inte varför jag skratta helt hysteriskt, men det gjorde jag.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in