Citat:
Ursprungligen postat av Inline
Hur hade du tänkt dig att Golfströmmen skulle balansera för en smältande polaris och metanläckande havsbottnar och Sibiriska tundror? För övrigt är väl inte återkopplingen något som tystats ned? Problemet är att man fortfarande hetskt debatterar växthuseffektens vara eller inte vara, dess påverkan på miljön samt eventuella effekter på vårt klimat. Återkopplingen är en effekt som (eventuellt) FÖLJER av växthuseffekten. Att låta återkopplingen ta en alltför stor del av debatten skulle inte vara produktivt i detta läge, även om man givetvis måste ha den i bakhuvudet.
Med mkt tur kan vi få balans på en stannad golfström och upphettningen, fast det verkar som det senare vinner dessvärre, vilka ska överleva det?
Den Återkopplingen debatteras aldrig.
Någon hetsk debatt om klimatproblemen kommer tycker jag inte det är längre, när man synar de få motståndarna, för problemet är all ny koldioxid som aldrig funnits förr.
Jag mejlade den professor emeritus som talat som solcykler och trädringar, han håller med mig fast han tas fram som motståndare i debatter