2018-05-22, 10:57
Medlem
AX64s avatar
Borde inte dessa siffror vara ganska missvisande då de kommer från Hyresgästföreningen? Vi vet alla att utlänningar är överrepresenterade när det kommer till att hyra bostäder, och att svenskar är det när det kommer till att ha ett köpt boende.
Citera
2018-05-22, 11:27
Medlem
Helt perfekt verktyg, jag är förvånad över att det får finnas till! Tog en koll på min egna hemstad, och det stämmer helt, de blatte-infekterade områdena är illröda och resten är blå som en sommarhimmel.
Citera
2018-05-22, 11:34
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Helt perfekt verktyg, jag är förvånad över att det får finnas till! Tog en koll på min egna hemstad, och det stämmer helt, de blatte-infekterade områdena är illröda och resten är blå som en sommarhimmel.

Hur tänker du nu? Ska man alltså inte få publicera statistik?
Citera
2018-05-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Hur tänker du nu? Ska man alltså inte få publicera statistik?

Vi bor I Sverige, vad tror du? Fakta och statistik är förbjudet här om det på något sätt kan användas på ett sätt staten inte gillar.
Citera
2018-05-22, 11:42
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Vi bor I Sverige, vad tror du? Fakta och statistik är förbjudet här om det på något sätt kan användas på ett sätt staten inte gillar.

Jaha, trodde du var dödsallvarlig.

Tycker det är klockrent att lansera nya tjänster som utmanar PK-Sverige på detta sätt. Det är ett bra sätt att upplysa om och belysa de problem vi har och behöver lösa jävligt snart. Vet inte hur många gånger jag varit inne på Lexbase till exempel. Känns som att det är ren rutin nu varje gång någon ny flyttar till området.
Citera
2018-05-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Jaha, trodde du var dödsallvarlig.

Tycker det är klockrent att lansera nya tjänster som utmanar PK-Sverige på detta sätt. Det är ett bra sätt att upplysa om och belysa de problem vi har och behöver lösa jävligt snart. Vet inte hur många gånger jag varit inne på Lexbase till exempel. Känns som att det är ren rutin nu varje gång någon ny flyttar till området.

Jag är allvarlig, jag förväntar mig helt en bajsstorm angående detta när vänsterpacket hittar det här verktyget, och att de kommer försöka stänga ner funktionen.
Senast redigerad av Achie 2018-05-22 kl. 12:20.
Citera
2018-05-22, 11:50
Medlem
Eckiumbums avatar
Det är nog bäst att passa på att studera kartorna man de finns tillgängliga, det här kommer kritiseras hårt för "svartmålning" av utsatta områden.

Ser ett antal lämpliga ställen att bygga murar. Vi skulle kanske kunna få hjälp av israelisk expertis med det praktiska.

Intressant också att svenskarna verkar bita sig fast längs kusterna. på andra sidan bottenviken så håller sig väl de sista svensktalande bygderna längs kusten också.
Citera
2018-05-22, 11:59
Bannlyst
Journalisterna favorit ommråde, har så klart minst mångfald.

Enligt rapporten så kan vissa stadsdelar i storstäderna ses som problemområden på grund sin bristande mångfald. Södermalm i Stockhom, Majorna i Göteborg och innerstaden i Malmö lyfts upp

Det är sorlig hipsterna på Söder inte få smaka mångkultur.

– De har platserna har en mångfaldsnivå som liknar den i till exempel Vaggeryd eller Pajala.

https://www.svt.se/nyheter/ny-undersokning-boendesegregationen-minskar-i-sverige
Citera
2018-05-22, 12:06
Medlem
Pershagen76s avatar
Vi har två arabfamiljer på gatan (religion vet jag inget om), deras hus skulle jag tro är värda 9m-11m. Jag ser absolut inga problem att ha dem på min gata.
Citera
2018-05-22, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Vi har två arabfamiljer på gatan (religion vet jag inget om), deras hus skulle jag tro är värda 9m-11m. Jag ser absolut inga problem att ha dem på min gata.

Vi har en på min mammas gata. Två veckor efter att de flyttade in så försökte de göra inbrott i hennes hus.
Citera
2018-05-22, 12:25
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Jag är allvarlig, jag förväntar mig helt en bajsstorm angående detta när vänsterpacket hittar det här verktyget, och att de kommer försöka stänga ner funktionen.

Äh, det vore nog mer rasistiskt att gå igång på detta än att inte göra det. Hela SCB kunde kritiseras om man nu är på stridshumör (vilket vänsterpacket förvisso alltid är). Möjligen ser de detta som ett bra instrument för att visa oss att vi är ett väldigt blandat folk redan och att det därför är omfamning istället för utstötning som gäller framåt.

Personligen kommer jag använda informationen till att undvika dåliga fastighetsaffärer, dvs. undvika köp i områden som uppenbart håller på att degraderas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in