2018-05-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Tack
Det låter ju som om han haft med sig en anhörig i bilen.. Den blodiga kvinnan skulle jag tro.

Jag möttes av en anhörig till den skjutne som bad om hjälp med att flytta ut personen från bilen. En del personer började kolla efter puls och jag avrådde alla att flytta personen. Sedan kom ambulansen.”

(Ur länken ovan)

Förmodligen den blodiga kvinnan som min vän såg.
Citera
2018-05-20, 22:30
Medlem
Ägaren till bilen verkar vara Chilenare. 50 år. Men har en son vid samma namn som är 32 år och som enligt facebook gått "livets hårda skola"
Citera
2018-05-20, 22:30
Medlem
Catings avatar
Fick också flashen om att BO är bekräftat avliden. Stod det 35-års åldern?

Svarar mig själv..
GP skriver
När polisen kom till platsen hittades en man i 35-årsåldern skjuten till döds med flera skott.”
Senast redigerad av Cating 2018-05-20 kl. 22:40.
Citera
2018-05-20, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Guldheden är ok än så länge men skiten börjar smyga in.
Detta på grund av just många äldre som ersätts av spännande element via allmännyttans internköer.

Jag känner att jag förmodligen aldrig kommer vilja bo i allmännnyttans område/lägenheter igen.
De har ju till och med tagit bort inkomstkraven helt, så det räcker att du är 18 år.
Hyran kan lika gärna betalas av IS eller så.
Instämmer i dessa observationer. Området var väldigt lugnt, men har förändrats med oroväckande hög hastighet de senaste åren, i takt med att de äldre har försvunnit och ersatts med nyinflyttade som inte sällan har utomeuropeiskt påbrå.

Guldheden börjar mer och mer att likna de andra ändhållplatserna för spårvagnarna i Göteborg.
Citera
2018-05-20, 22:44
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Är ett mycket lugnt område, mest pensionärer. Automatvapen på Syster Estrids gata är unheard of.

Har bott här i flera år och tycker att pensionärer blir färre och färre, och att yngre har flyttat in....

Men visst, det är ett lugnt område generellt och hoppas att det så kommer att förbli...
Citera
2018-05-20, 22:49
Medlem
godboys avatar
Tydligen sannolikt gäng- kriminalitet. https://www.expressen.se/gt/skottlossning-en-person-skjuten/
Självsannering m a o. Dock olyckligt om oskyldiga kommer emellan.
Citera
2018-05-20, 22:49
Medlem
Polisen uppger att "i nuläget tyder allt på att skjutningen är relaterad till gängkriminalitet".
Så förvånande! Undrar om den helikopter som låg och cirkulerade över biskop strax efter skjutningen är relaterad till denna händelse?
Citera
2018-05-20, 22:56
Medlem
Spit it out, who is our man?

den svarta kriminella marknaden domineras av 15-20 åringar nu för tiden. Förr gick dem i skolan medans de äldre 30-45 års åldern var maffian. Sedan kom en ny tid och man rekryterade barnen som dödade deras äldre ledare för att få respekt.

20 år senare:
Dem flesta ii den åldern (30års) sitter inlåsta, har skyddad ID, elr blivit mördade? Så, vem är denna aom blivit kvar på gatan?
Citera
2018-05-20, 22:57
Medlem
På aftonbladet beskrivs två gärningsmän som bärandes av ”mörka kläder”. JA MEN DET VAR JU GIVANDE!
Senast redigerad av ppppppppppppppp 2018-05-20 kl. 22:58. Anledning: korrigering
Citera
2018-05-20, 23:01
Medlem
Har den där gängledaren från Boskapsgården kommit ut från fängelset ännu? Han skulle väl släppas närsomhelst.
Citera
2018-05-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Har den där gängledaren från Boskapsgården kommit ut från fängelset ännu? Han skulle väl släppas närsomhelst.

Funderar på detta med. Och han och den andre som är ledande där är ju inte kompisar. Då han skall ha beordrat skjutningen mot den som sitter inne mot dess kusiner. Så det lär ju bli en hel del skjutningar denna sommar
Citera
2018-05-20, 23:08
Medlem
Hummm..s avatar
Hittar inte BOs facebook. Det finns hur många som helst med det namnet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in