2018-05-19, 01:45
Medlem
Vad jag läst så byggs det så få lägenheter pga alla regler och all standard som ska in.
Önskar de slängde upp enkla hem men "vanliga" kök och badrum.. Nu ska allt det senaste in och hyran hamna på 10000+

https://www.youtube.com/watch?v=N6f_sayw0mM

Borde importera fler kineser istället.

Tar oss ÅR och åter ÅR att bygga något.. Det ska vara möten efter möten men folk som redan bor i miljonvillor.
Citera
2018-05-19, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
När man ser mängderna av negroida avelskossor i Borlänge med sina barnvagnar och ytterligare 6-7 små skrikande lakritstroll i släptåg, inte sällan med nya fina cyklar, allt naturligtvis finansierat av bidrag så blir man ju inte direkt förvånad. Det skulle behöva byggas ett helt nytt Tjärna Ängar med enbart 10 rums lägenheter för att göra dessa horder nöjda. Negerplågan kommer att belasta Borlänge för en mycket lång tid framöver, såväl ekonomiskt som socialt.

De kommer aldrig bli nöjda. Det ingår i deras strategi att vara missnöjda och ha olika behov som vi andra ska fixa åt dom. Gökungar som sakta tar död på sina fosterföräldrar.
Citera
2018-05-19, 05:06
Medlem
Roliga är "raketforskare" som kommer med råd att skaffa mindre antal barn. Dom skiter i era argument, dom föder så många dom bara kan och struntar i om det finns plats. Skulle det bli gatan så fortsätter dom ändå, det är del av deras kultur.
Citera
2018-05-19, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Roliga är "raketforskare" som kommer med råd att skaffa mindre antal barn. Dom skiter i era argument, dom föder så många dom bara kan och struntar i om det finns plats. Skulle det bli gatan så fortsätter dom ändå, det är del av deras kultur.

Precis så. Vi är så sjukt naiva i detta land att vi verkligen tror, på fullaste allvar, att alla ska lyssna på våra forskare. Alla ska älska Sverige och alla ska vilja komma hit så fort det blir krig.
Citera
2018-05-19, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Den kommun de bor i får skjuta till pengar! Eller så får TV4 dra igång något program där man kan swisha pengar. Tänk på vilka trauman dessa människor har haft och flytt ifrån krig och förtryck! Öppna era hjärtan.

Pirat kriget på 2005-talet eller?
Citera
2018-05-19, 06:25
Bannlyst
Snart kommer skattechocken ifrån helvete. Dom rödgröna i Stockholm har redan rövknullat sin befolkning, man har chockhöjt kommunaltskatten och höjt parkeringsavgifterna. Så är det när VPK, S och MP skall styra en stad, då gör dom allt för att jävlas med den lilla människa.

Sedan göder man grupper som inte gör ett jävla skit som bara ärt en belastning för samhället.
Citera
2018-05-19, 08:53
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerpiente
Antingen är du ironisk eller så är du dum som en flaska. Börja swisha pengar du vetja. Eller varför inte låta dessa "stackare" vi hos dig? Varför måste alla flyktingar jämt komma till Sverige för att det ska förutsätta trygghet? Kan de inte få trygghet någonstans närmare deras hemtrakter?
Jag har inte plats , det får någon annan lösa. Varför skulle jag skjuta in pengar när det finns skattepengar att tas så Somailierna får det bra. Varför skulle jag som privatperson behöva lösa det? Är du dum på riktigt eller är du tappad som liten? Det är givetvis så att skattebetalarna ska få betala detta, det är därför vi betalar skatt ditt pucko. Öppna ditt hjärta! Var inte så hjärtlös, tänk på den lille drunknande pojken Ali!!! Du som är orsaken till att han dog, din illvilja att inte vilja hjälpa stackars folk ifrån hemska länder. Så öppna upp ditt hem nu och sluta be andra att göra det.
Senast redigerad av Banangurkazz 2018-05-19 kl. 08:56.
Citera
2018-05-19, 09:16
Medlem
Citat:
Jag har inte plats , det får någon annan lösa. Varför skulle jag skjuta in pengar när det finns skattepengar att tas så Somailierna får det bra. Varför skulle jag som privatperson behöva lösa det? Är du dum på riktigt eller är du tappad som liten? Det är givetvis så att skattebetalarna ska få betala detta, det är därför vi betalar skatt ditt pucko. Öppna ditt hjärta! Var inte så hjärtlös, tänk på den lille drunknande pojken Ali!!! Du som är orsaken till att han dog, din illvilja att inte vilja hjälpa stackars folk ifrån hemska länder. Så öppna upp ditt hem nu och sluta be andra att göra det.
Har du inte plats på grund av att du har bostaden full med flyktingar? Skattepengar är just det som inte finns hur mycket som helst av. 15 miljarder köptes värdelöst amerikanskt Patriot, S400 för 1.5 miljard är bland världens effektivaste. Fattigpensionärer fick bara ett par futtiga hundringar mer medan svenska kronans värde rasar. Det finns ingen som helst garanti att kronan inte fortsätter rasa och någon större ökning för fattigpensionärerna lär inte bli av. Dom flesta andra västländer sitter också rejält i skiten, det skall inte stickas under stol. Men nu gäller det Sverige som tagit emot mest flyktingar och sveriges styre idiotiskt tror EU kommer lösa problemet.
Citera
2018-05-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ja det är folk på Flashbacks fel att pojken drunknade!? Hans farsa som drog ut han på öppet hav i en jolle utan flytväst har absolut inget ansvar i detta!
Citera
2018-05-19, 17:21
Medlem
Jacobssteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars3000
Ja det är folk på Flashbacks fel att pojken drunknade!? Hans farsa som drog ut han på öppet hav i en jolle utan flytväst har absolut inget ansvar i detta!
Men nu vare int den lille gossens farcha. Det var mammas nya kille. Å han gjorde precis som alla andra djur i vår fauna, han slängde helt sonika avkomman i vattnet, då det ej var hans.
Citera
2018-05-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanneMotpoohl
Bra sammanfattning! Tyvärr är Borlängeborna hjärntvättade sen moderlivet i sossegoja om att allah ska med och att den här typen av muslimskt skräp och negrer är Sveriges räddning etc. Filmen "Trevligt folk" torde vara nåt av det mest förljugna som producerats sen Pol Pots dagar och nu börjar verkligheten krypa fram från under stenen.

Då får du inte glömma SSU:s slogan, "Jalla Jalla, välfärd åt alla!" eller mer snarlikt Välfärd åt muslimerna som är S:s köpta valstöd. För varje skattehöjning så vet du vart pengarna går. Till ett enormt svart slukhål känt som islam.
Citera
2018-05-20, 00:07
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:

Det är ok att vara utvecklingsstörd men ska du trolla så lär du nog vara lite mindre uppenbar.
Somalierna på Tjärna ängar lobbar hela tiden för att de är offer, det är bara att ta bananbåten tillbaka till Mogadishu så de kan bo i stora rymliga lägenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in