Citat:
Ursprungligen postat av
ReiseReise
Det är bara folk som spenderar alldeles för mycket tid på Flashback som ens får tanken av att AfS skulle vara en maktfaktor. Typisk bortkoppling från verkligheten.
AfS har just nu runt 20% i FB opinionpoll, ungefär lika mycket som SvP hade i en motsvarande tråd 2014. De fick vadå? 5000 röster?
Inte en jävel bryr sig om AfS, ingen har ens hört talats om dem, så jämför dem inte med Ny Demokrati som blev en jättehit av två etablerade skojare, både bland media, politiker, kulturmöten och nöjen.
Endast på FB nämns AfS, och kanske någon artikel på Samnytt (en dödfödd sida som bara hardcore Avpixlat följare läser). Folk här ger partiet alldeles för mycket uppmärksamhet i motsvarighet till vad partiet egentligen förtjänar. Jag skulle gissa på att partiet får 1,5-2% max, och detta betraktar jag som väldigt optimistiskt.
Skulle AfS mot alla odds få 4%+ så skulle det vara jävligt intressant att få se hur de hanterar den situationen. Nya partiet som skaffar sig många stolar och når riksdagen slutar aldrig bra. Det blir oftast kaos direkt eftersom ingen egentligen är med på vad som faktiskt gäller och man har svårt att samarbeta eftersom man saknar konkreta tankar, en fastställd gemenskap och en prövad organisation.
AFS nämns en del på Fria Tider också, som har några hundra tusen unika besökare varje månad.
Och Kasselstrand har faktiskt en tydlig målsättning, till skillnad från exempelvis MED som spretar väldigt mycket. Kasselstrand har ju varit med ett tag och kommer knappast lägga sig ner - samtidigt kommer invandringsproblemen bara öka , så de kan fortsätta attrahera väljare.
Men nej jag tror inte heller de kommer in i Riksdagen. 2% kanske de får.
NyD hade en massa pengar, kändisar och medieuppmärksamhet. AFS får nog inte så mycket mer nu på ett tag.