2023-03-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadochnikoff
Läs inlägget igen så kanske poletten ramlat ned .

Satt i en ZOE senast i helgen , de hade en på Volvo bredvid Daciorna .
Den var lika plastig och ynklig som jag mindes.
Två vuxna kan inte sitta fram utan att axlarna samtidigt tar i varandra och i dörrstolparna .

Inte en bil för en riktig man .

Smalaxlade betacuckar som aldrig utvecklade överkroppsmuskulatur under puberteten finner den nog rymlig, den har ju breda säten för att passa deras päronformade kroppar .

Du vet att bilen bara är något lite smalare än en vw passat etc?
Skiljer typ 10cm om jag minns rätt.
Vw passat, bmw 5 serie, volvo v70 / v90 etc borde rimligtvis också vara för små för dig då?

2 x André the giant i framsätena känns som en konstig referenspunkt.

Det låter snarare som ogenomtänkt mindervärdeskomplexsmörja bara för att få hata lite på nåt annat än dig själv för en stund, eller sitter du i en soffa på dumperflaket för att få plats medans nån annan kör?
Senast redigerad av wobbwobb 2023-03-17 kl. 14:33.
Citera
2023-03-17, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wobbwobb
Vw passat, bmw 5 serie, volvo v70 / v90 etc borde rimligtvis också vara för små för dig då?

Det låter snarare som ogenomtänkt mindervärdeskomplexsmörja bara för att få hata lite på nåt annat än dig själv för en stund, eller sitter du i en soffa på dumperflaket för att få plats medans nån annan kör?

Det finns så mycket att säga om ditt inlägg men... 10 cm när vi pratar bilar är mycket. Dessutom är formen på bilen ytterst relevant. Spårvidd, eller kanske bredaste avståndet på bilen (ofta i nivå med hjulhusen) är en sak, men hur bred är den högre upp? ZOE ser ju ut som ett jävla ägg! Har du bred röv och smala axlar sitter du kanske bra, men inte om du är normalbyggd
Citera
2023-03-17, 15:14
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Det finns så mycket att säga om ditt inlägg men... 10 cm när vi pratar bilar är mycket. Dessutom är formen på bilen ytterst relevant. Spårvidd, eller kanske bredaste avståndet på bilen (ofta i nivå med hjulhusen) är en sak, men hur bred är den högre upp? ZOE ser ju ut som ett jävla ägg! Har du bred röv och smala axlar sitter du kanske bra, men inte om du är normalbyggd
Fram är ZOE enormt rymlig, rymligare än en Bmw 5 serie.
Baksätet i ZOE är normalstort för klassen.
Och bagageutrymmet är störst bland småbilar.

ZOE är rymligast i klassen och har bättre utrymme än konkurrenterna, ex Peugeot e-208, Opel Corsa-e etc,,

Att påstå att ZOE är trång är ett bisarrt påstående som bara ZOE-fientliga aktörer kan påstå.
Citera
2023-03-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7

ZOE är rymligast i klassen och har bättre utrymme än konkurrenterna, ex Peugeot e-208, Opel Corsa-e etc,,

Att påstå att ZOE är trång är ett bisarrt påstående som bara ZOE-fientliga aktörer kan påstå.

Det enda detta inlägg säger är att du har figur som Barbapappa, grattis!
Citera
2023-03-17, 15:52
Medlem
Citat:

Den har vi hört förut babsan.

Endast en hjärntvättad Renaultfanatiker kan fantisera ihop något sådant, men kör på för fan
Citera
2023-03-17, 18:59
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
[/b]

Renault har väl läst denna tråden?

Allvarligt, så tror jag det förknippas för mycket med just en enda modell. De vill nog bredda sitt sortiment och få nya kunder som inte tänker småbil och långsam laddning i samma mening.

Jo, jag misstänker, lite som du är inne på, att varumärket Zoe förknippas med så mycket negativa associationer att Renault därför tagit beslutet att inte fortsätta med det.
Citera
2023-03-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wobbwobb

Det skiljer 15 cm i bredd i axelhöjd mellan min V70 och den ZOE vi provade i helgen .
Jag utgick ifrån att någon idiot skulle ifrågasätta vad jag sa så vi mätte .

15 cm är jättemycket skillnad när vi pratar om bilar och förklarar varför en normalt bredaxlad svensk inte ryms .

Den som tycker den är rymlig är klent byggd helt enkelt.

Beklagar att du kände dig så träffad och kränkt av min målande beskrivning av päronformade betacuckar , äger du en ZOE har du egentligen
lidit tillräckligt och borde inte behöva få verkligheten skriven på näsan .
Citera
2023-03-17, 20:54
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Jo, jag misstänker, lite som du är inne på, att varumärket Zoe förknippas med så mycket negativa associationer att Renault därför tagit beslutet att inte fortsätta med det.
Sanningen är snarare den att Renault har beslutat att ge sina nya modeller traditionella namn för att anknyta till sin historia, detta kommer även spegla sig i det nya designspråket som tydligt visar på likheter med dessa traditionstyngda modeller.
Först ut blir Renault 5, därefter Renault 4 och sen följer fler klassiska modeller.
Citera
2023-03-17, 20:57
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadochnikoff
Det skiljer 15 cm i bredd i axelhöjd mellan min V70 och den ZOE vi provade i helgen .
Jag utgick ifrån att någon idiot skulle ifrågasätta vad jag sa så vi mätte .

15 cm är jättemycket skillnad när vi pratar om bilar och förklarar varför en normalt bredaxlad svensk inte ryms .

Den som tycker den är rymlig är klent byggd helt enkelt.

Beklagar att du kände dig så träffad och kränkt av min målande beskrivning av päronformade betacuckar , äger du en ZOE har du egentligen
lidit tillräckligt och borde inte behöva få verkligheten skriven på näsan .
Dina mätmetoder är fullständigt irrelevanta ur ett verkligt perspektiv.
Jag och alla mina vänner sitter utmärkt i ZOE och fakta ljuger inte, ZOE är störst i småbilsklassen.
Citera
2023-03-17, 20:58
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Sanningen är snarare den att Renault har beslutat att ge sina nya modeller traditionella namn för att anknyta till sin historia, detta kommer även spegla sig i det nya designspråket som tydligt visar på likheter med dessa traditionstyngda modeller.
Först ut blir Renault 5, därefter Renault 4 och sen följer fler klassiska modeller.

Bra inte bara för namnet, men med detta beslut från Renault att glömma Zoe så kommer troligen även en mycket snyggare formgivning (personligen tycker jag att Zoe ser ut som en typisk bullig städtant-bil).
Citera
2023-03-17, 21:04
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Bra inte bara för namnet, men med detta beslut från Renault att glömma Zoe så kommer troligen även en mycket snyggare formgivning (personligen tycker jag att Zoe ser ut som en typisk bullig städtant-bil).
Man får tycka vad man vill om design, men jag tycker min röda ZOE är en av de snyggaste småbilarna på marknaden, med en karakteristisk strömlinjeformad formgivning, snygga detaljer och fina lampor.
Citera
2023-03-17, 21:05
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Bara i din egen fantasi .

Citat:
Trängre än exempelvis e-208 , BMW i3 eller Hyundai i10 , vilka bilar räknar du till "klassen"

Citat:
Större än i10 men mindre än i20 enligt tillverkarnas egna uppgifter

Citat:
Inte ett rätt där heller ....

Citat:
Eller vuxna människor med normal kroppsbyggnad .
Eller tillverkarnas egna måttuppgifter .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in