2018-05-13, 11:14
Medlem
JBernards avatar
För mig som mindre insatt drar man samtliga kryptovalutor över en kam, utom kanske Bitcoin och någon mer, alla andra ör ointressanta. Vilka sysslar med Bitcoin? Tekniknördar och den vanliga delen av befolkningen som tror dom ska bli rika utan ansträngning, samt kriminella som insett fördelarna med anonyma transaktioner. Naturligtvis kommer systemet att crasha, en eller två valutor kommer att överleva och kontrolleras av t ex Fed eller någon annat kontrollorgan för att företag skall våga använda dessa.
Citera
2018-05-13, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSimpleton
Wow

De flesta projekten från Silicon Valley och Kina alltså, källa på den?
IOTA? Du skojar med mig nu? Ethereum har överlägset störst inflytande i företagsvärlden via EEA
Samma åskådare? Du vet att dessa event nästan dubblar deltagare varje år, trots att priserna ofta ligger på skyhöga nivåer.
Och sen när blev ETH en valuta? Och när har de försökt få företag att "använda valutan"?

Svider i mina ögon

Påstår aldrig att de har försökt få företag att använda Ether. Det jag säger är att den ALDRIG kommer användas av större företag och att valutan i sig är ren spekulation. ETH, eller Ether som den heter används främst vid skapande av dApps inom Ethereums nätverk. Genom att utvecklare måste betala i Ether för att distribuera applikationer så fungerar det som en sorts kvalitetskontroll. Det är även detta som vi "investerare" spekulerar i när vi handlar Ethereum.

EEA som du nämner är ett samarbete mellan Ethereum Foundation och företag. Vilket i princip innebär att man hjälper företagen att komma igång med tekniken och att utveckla egna blockkedjor. Det i sin tur är så klart bra för Ethereum Foundation, men detta i sig gör ju varken eller för Ether, valutan.

Som jag redan sagt, och jag vet att du och många andra knappast håller med, i MITT tyckte så gör definitivt Bitcoin Foundation och Ethereum Foundation bra saker för väldigt många företag. Men i grund och botten handlar det om att de här företagen (Microsoft, Accenture mm...) kommer att komma igång och skapa egna blockkedjor som i slutändan INTE kommer ha någon relevans alls till "grundarna" av tekniken, i mitt exempel Bitcoin och Ethereum.

Jag tycker personligen att IOTA Foundation gör otroligt bra saker, likt Bitcoin och Ethereum. Här handlar det nog mer om att deras norske grundare är rätt stor i käften och att valutan under hösten var kraftigt överskattad när den nådde 6 dollar, vilket i sig hade att göra med att Bitcoin snabbt rusade till 20 000$ men den kopplingen ser av någon anledning ingen. Du och andra får gärna utveckla vad ni INTE gillar med IOTA, tycker mest att man hör negativa saker.
Citera
2018-06-26, 21:21
Medlem
Vad tror du Iota står i om 2-5 år? Jag är fett sugen på att handla för 100 tusen men har väntat nu ett tag för att se vad som händer nu under sommaren, ja va väldigt nära att lägga pengarna när den stog i 2,6$ och det är jag väldigt glad att jag inte gjorde 😅 nu är den på 0.9 $ och hoppas den går ner till 0.5$ innan slutet av augusti då tänkte jag investera isåfall. Själv har jag bettat halva mitt liv på sport och är van vid stora förluster så det hade inte drabbat mig så mycket om jag skulle losa allt men jag har haft sjuk bra känsla senaste 10 månaderna på just Iota och hoppas och tror att den en dag är värd en förmögenhet 🤑🤑🤑
Citera
2018-06-27, 09:23
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Påstår aldrig att de har försökt få företag att använda Ether. Det jag säger är att den ALDRIG kommer användas av större företag och att valutan i sig är ren spekulation. ETH, eller Ether som den heter används främst vid skapande av dApps inom Ethereums nätverk. Genom att utvecklare måste betala i Ether för att distribuera applikationer så fungerar det som en sorts kvalitetskontroll. Det är även detta som vi "investerare" spekulerar i när vi handlar Ethereum.

EEA som du nämner är ett samarbete mellan Ethereum Foundation och företag. Vilket i princip innebär att man hjälper företagen att komma igång med tekniken och att utveckla egna blockkedjor. Det i sin tur är så klart bra för Ethereum Foundation, men detta i sig gör ju varken eller för Ether, valutan.

Som jag redan sagt, och jag vet att du och många andra knappast håller med, i MITT tyckte så gör definitivt Bitcoin Foundation och Ethereum Foundation bra saker för väldigt många företag. Men i grund och botten handlar det om att de här företagen (Microsoft, Accenture mm...) kommer att komma igång och skapa egna blockkedjor som i slutändan INTE kommer ha någon relevans alls till "grundarna" av tekniken, i mitt exempel Bitcoin och Ethereum.

Jag tycker personligen att IOTA Foundation gör otroligt bra saker, likt Bitcoin och Ethereum. Här handlar det nog mer om att deras norske grundare är rätt stor i käften och att valutan under hösten var kraftigt överskattad när den nådde 6 dollar, vilket i sig hade att göra med att Bitcoin snabbt rusade till 20 000$ men den kopplingen ser av någon anledning ingen. Du och andra får gärna utveckla vad ni INTE gillar med IOTA, tycker mest att man hör negativa saker.
Har du provat att fråga någon som faktiskt har någon form av erfarenhet kring det du sitter och drömmer ihop här ovan? Annars är du välkommen att fråga på.

Citat:
Ursprungligen postat av KryptoIsTheFuture
Vad tror du Iota står i om 2-5 år?
Det borde vara värt extremt mycket mindre än idag. Fundamentalt ska det nämligen ned mot ~0. Det finns dock två andra vägar:

1) Att IOTA helt plötsligt utvecklas till något värdefullt. Det är extremt otippat eftersom det inte är speciellt nära, och de har inte direkt några stjärnor som utvecklar konceptet.

2) De har likt Ripple varit helt fenomenala på att locka dumma pengar att köpa, helt oavsett fundamental potential. Vi har haft några turer då marknaden blivit orimligt het. Får vi någon till sådan våg kan det sticka igen; det finns väldigt mycket dumma pengar i världen.
Citera
2018-06-27, 14:00
Medlem
Jag är tacksam för ett snabbt och välformulerat svar, jag hoppas den går to the moon 🚀 som dom säger 😀
Citera
2018-07-03, 19:23
Medlem
Många av dessa shitcoins kommer försvinna ja. Dom coins som har en "selling point", dvs en unik funktion som tillför ett värde kommer finnas kvar. Dom coins som är rena kopior och inte tillför något nytt alls kommer försvinna med tiden.

Zcash, Monero tror jag kommer finnas kvar på lång sikt, detta även om Bitcoin och Etherum med tiden också kommer få samma privacy funktioner som dessa har idag som sin "selling point".

Litecoin är ju en ren kopia på Bitcoin, men där är användarbasen så pass stor att det finns momentum.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in