Citat:
Ursprungligen postat av
Simmaellersjunk
Och vad är det för hotell? Sådana man betalar för per timme i "Rotlichtviertel"? Jag har aldrig någonsin haft problem med att betala med kort på hotell i Tyskland. Om TS, som jobbar statligt, halar fram en bunt euro-sedlar när han/hon ska pröjsa hotellvistelsen så framstår nog han/hon som en bonnläpp.....
Problemet är väl att just kontanter inte funkar för deposition. Själv brukar jag (för privatresor) använda hotels.com, och betala hotellrummen i förväg. Ändå vill hotellen ha mina kreditkort för att dra en "slip" för eventuella uttag ur minibaren och/eller roomservice. (Något jag mycket sällan använder).
Sist (förra sommaren) drogs det €150 när jag checkade in, två veckor efter hemkomst annullerades uttaget av hotellet. Tycker egentligen att förfarandet är ett jäkla otyg, trots att jag har pengar.
(Ungefär det där att
bensinbolagen börjat dra tusenlappar på kortet när man tankar, "för säkerhets skull)
Rekommenderar TS att skaffa ett kreditkort, OKQ8-bank har ett bra gratiskort, som ger 0,3% tillbaka i cashback.