2018-04-06, 22:17
Bannlyst
Jag såg det här meddelandet när jag skulle rapportera skiten ur en annan flashbackare: "Notera att inlägget redan är rapporterat för 0.02. Trådstart och forumval, 0.03. Trams och off-topic, 1.07. Alternativa konton. Vill du rapportera inlägget ändå?"

...och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Det var roligt att läsa, men finns det någon anledning att inte rapportera inlägget ändå?
Citera
2018-04-06, 22:20
Bannlyst
Nej
Citera
2018-04-06, 22:20
Medlem
ChristianXs avatar
Om du tänkt rapportera det enligt en annan regel än den som redan är rapporterad så kan det ju vara idé att göra det. Annars har det ingen effekt i sig. Om ett inlägg har en eller 10 rapporteringar för t ex 0.03 spelar ingen roll för oss. Det är inte så att man kan "massrapportera" ett inlägg och det tas om hand snabbare eller att det är större chans/risk att det raderas/varnas.
Citera
2018-04-06, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Om du tänkt rapportera det enligt en annan regel än den som redan är rapporterad så kan det ju vara idé att göra det. Annars har det ingen effekt i sig. Om ett inlägg har en eller 10 rapporteringar för t ex 0.03 spelar ingen roll för oss. Det är inte så att man kan "massrapportera" ett inlägg och det tas om hand snabbare eller att det är större chans/risk att det raderas/varnas.

Fast det kanske beror på de finurliga motiveringarna också, som jag antar att ni läser synnerligen noggrant. Vid nån 0.06 eller nått kanske en motivering kan föra uppmärksamheten på nått som en mod annars skulle behöva leta efter själv och då kanske missa.

Men med det sagt så rpar jag själv aldrig redan rapporterade inlägg och antar att de flesta gör likadant.

Att "rapportera skiten ur en annan flashbackare" låter annars som en sund inställning.
Citera
2018-04-06, 22:42
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Fast det kanske beror på de finurliga motiveringarna också, som jag antar att ni läser synnerligen noggrant. Vid nån 0.06 eller nått kanske en motivering kan föra uppmärksamheten på nått som en mod annars skulle behöva leta efter själv och då kanske missa.

Men med det sagt så rpar jag själv aldrig redan rapporterade inlägg och antar att de flesta gör likadant.

Att "rapportera skiten ur en annan flashbackare" låter annars som en sund inställning.
Det är ju ett avvägande man får göra när man rapporterar. Om man känner att man har någon riktigt begåvat som nog ingen annan tänkt på så är man givetvis välkommen att rapportera även om det är rapporterat innan. Det är bättre med en rapport för mycket än en för lite, och det är som sagt ingen ytterligare belastning för oss.
Citera
2018-04-06, 23:44
Medlem
logitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Om ett inlägg har en eller 10 rapporteringar för t ex 0.03 spelar ingen roll för oss. Det är inte så att man kan "massrapportera" ett inlägg och det tas om hand snabbare eller att det är större chans/risk att det raderas/varnas.

Till skillnad från hur det fungerar på Facebook, där är massrapportering det effektivaste sättet att ta bort ett inlägg.
Flashback är hederligare ...
Citera
2018-04-07, 01:13
Medlem
NotBads avatar
Varför kan man ens rapportera ett inlägg mer än en gång?
Citera
2018-04-07, 02:17
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Varför kan man ens rapportera ett inlägg mer än en gång?

Ibland kan det vara till stor hjälp. En del skriver ingen fritext i rapporterna medan andra både motiverar och länkar lämpliga trådar att sammanfoga den med eller länk till en annan tråd startad av en TS som visar att denne korspostar.

Alla rapporter är värdefulla så inget ont om de som rapporterar utan fritext, men det vore synd om en rapport utan vidare beskrivning satte stopp så att mer detaljerade som underlättar arbetet inte kommer fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in