2020-12-25, 15:53
Medlem
Abbss avatar
Använder Iplay på apple tv med iptv. Hittar inte sök-funktionen någonstans? Alltså för att söka efter en specifik tv kanal. Någon som vet hur man gör?
2020-12-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbs
Använder Iplay på apple tv med iptv. Hittar inte sök-funktionen någonstans? Alltså för att söka efter en specifik tv kanal. Någon som vet hur man gör?

Dubbelklicka på play/pause knappen på fjärren.
2020-12-25, 16:53
Medlem
Pqps avatar
Tja, jag har börjat bli intresserad av IPTV då jag tycker det känns surt att betala 400 spänn i månaden till Viaplay för att kolla på fotboll med kass bildkvalitet. Jag är dock helt grön på detta, i vilken ände börjar jag? Enda kravet är att jag vill ha kanaler som sänder premier League och champions league.
2020-12-25, 17:04
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
For 60+ ar nog Formuler och TVIP eller MAG256/322/324 (med äldre blockeringsfri mjukvara) bättre an Xiaomi, Firestick och liknande.

Alla de har en TV liknande fjarrkontroll, ett gränssnitt som liknar gamla satellit boxar och dekodrar och man behöver inte ladda ner några appar eller skriva in krångliga användarnamn/losenord eller m3u länkar, utan bara en portal address och nar man sätter pa boxarna sa gar de in i live TV direkt.
Det blev en Xiaomi Mi Stick, var nersatt till 269 spänn.
Det tog 10-12 minuter så var allt färdigt och sen kunde jag kolla på iptv igen.
2020-12-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Tja, jag har börjat bli intresserad av IPTV då jag tycker det känns surt att betala 400 spänn i månaden till Viaplay för att kolla på fotboll med kass bildkvalitet. Jag är dock helt grön på detta, i vilken ände börjar jag? Enda kravet är att jag vill ha kanaler som sänder premier League och champions league.

Vad har du tänkt använda för att spela upp iptv på?

Har du tex en Apple TV 4/4K?

Sen letar du upp en säljare som du frågar efter en testlänk.
Då ser du hur det funkar.

Köp inget av någon som känns minsta oseriös.
Slå inte till med ett 12 månaders abonnemang direkt.
Testa på säljaren och tjänsten innan du köper för långt.
2020-12-25, 18:10
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Det blev en Xiaomi Mi Stick, var nersatt till 269 spänn.
Det tog 10-12 minuter så var allt färdigt och sen kunde jag kolla på iptv igen.

269kr och 50 spänn för Tivimate så är man hemma. Det är ganska oslagbart just nu när det gäller valuta för pengarna. (Om man inte kollar mycket 4K).
2020-12-25, 19:30
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
269kr och 50 spänn för Tivimate så är man hemma. Det är ganska oslagbart just nu när det gäller valuta för pengarna. (Om man inte kollar mycket 4K).
Har testat Tivimate och gillar den inte alls, så jag kör vidare med IPTV Extreme Pro.
Annars så är jag mer än nöjd med Mi stick'en.
2020-12-25, 19:36
Medlem
hellu

Jag har ett märkligt problem med min formuler z8 box.
Efter ett tags inaktivitet med att byta kanal, eller om jag stänger av boxen för natten.
Så är jag tvungen att gå in och koppla ifrån min leverantör och sen koppla på den igen. för att få signal igen.
De räcker med att jag sitter och tittar på en tvkanal 1 timme eller nåt eller ser ett tvavsnitt. Så måste jag göra denna procedur varje gång.
Den tappar signalen helt enkelt.
Nån som haft liknade problem?
2020-12-25, 20:10
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vad har du tänkt använda för att spela upp iptv på?

Har du tex en Apple TV 4/4K?

Sen letar du upp en säljare som du frågar efter en testlänk.
Då ser du hur det funkar.

Köp inget av någon som känns minsta oseriös.
Slå inte till med ett 12 månaders abonnemang direkt.
Testa på säljaren och tjänsten innan du köper för långt.

Som jag nämnde är jag HELT grön, jag vet inte vad jag behöver för att kunna skaffa IPTV ens.
2020-12-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weaklar
hellu

Jag har ett märkligt problem med min formuler z8 box.
Efter ett tags inaktivitet med att byta kanal, eller om jag stänger av boxen för natten.
Så är jag tvungen att gå in och koppla ifrån min leverantör och sen koppla på den igen. för att få signal igen.
De räcker med att jag sitter och tittar på en tvkanal 1 timme eller nåt eller ser ett tvavsnitt. Så måste jag göra denna procedur varje gång.
Den tappar signalen helt enkelt.
Nån som haft liknade problem?

Står mycket om det på Formulers forum.

Fråga din säljare efter en m3u-länk och ta username och password från den och logga in via xtream codes inlogg istället för vanliga portal-inloggningen.
2020-12-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Står mycket om det på Formulers forum.

Fråga din säljare efter en m3u-länk och ta username och password från den och logga in via xtream codes inlogg istället för vanliga portal-inloggningen.

tack ska kika på de
2020-12-25, 21:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp

För det första måste du ha Internet, sen en vanlig TV eller en Smart TV, den vanliga TV:n gör du om till en Smart TV via en mediaspelare (S605, Mag, Formular Fire Stick etc ) Smart TV:n måste du ladda ner en app med IPTV i namnet tror jag. Sen söker du IPTV på Internet och då får du upp en massa som erbjuder IPTV och där måste du vara smartare än smart så du inte åker på en bedragare. Så ta en testversion först och sen kan du bestämma dig men först ta inte längre än 3 mån är du nöjd kan du ju fortsätta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in