2020-11-30, 10:54
Medlem
Forstod det. Menade att de tjänsterna var bast for att kunna diskutera om pa Flashback

Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Du behöver ladda ner den på USB sticka

Appen kan vara problematisk om man har för många länder, enkel fix dock

Tack, visste inte det gick och sidoladda den pa smart tv.

Vad ar fixen, ta bort kanalgrupper från langbortistan pa spellistan/dashboard eller ngt annat?
2020-11-30, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
Forstod det. Menade att de tjänsterna var bast for att kunna diskutera om pa Flashback

Tack, visste inte det gick och sidoladda den pa smart tv.

Vad ar fixen, ta bort kanalgrupper från langbortistan pa spellistan/dashboard eller ngt annat?

Yep ta bort några länder är fixen
2020-11-30, 14:55
Medlem
Du kan ta bort länder med tex http://m3u4u.com

Max 10000 kanaler, vod försvinner. Tjänsten är gratis
2020-11-30, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms

Om VOD försvinner om man använder den tjänsten så är det väl bättre man ber sin säljare plocka bort de länder man inte vill ha?
2020-11-30, 17:47
Medlem
Finns det någon internetleverantör som rekommenderas (eller inte fungerar så bra) för IPTV? Har för mig för ett tag sen att det strulade för Bahnhof-kunder. Funderar på att skaffaTelias bredband, men de kanske är kända för "tjalla" på de som använder lite fuffensgrejer på nätet?
2020-11-30, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frityrfrisyr
Finns det någon internetleverantör som rekommenderas (eller inte fungerar så bra) för IPTV? Har för mig för ett tag sen att det strulade för Bahnhof-kunder. Funderar på att skaffaTelias bredband, men de kanske är kända för "tjalla" på de som använder lite fuffensgrejer på nätet?

Jag kör med Bahnhof och det funkar bra. 👍🏻

Men det kan skilja var i landet man bor.
Telia brukar inte heller vara problem för iptv.

Skaffa ett internetabonnemang utan bindningstid ifall det skulle börja strula.
2020-11-30, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Jag kör med Bahnhof och det funkar bra. 👍🏻

Men det kan skilja var i landet man bor.
Telia brukar inte heller vara problem för iptv.

Skaffa ett internetabonnemang utan bindningstid ifall det skulle börja strula.
Okej, skönt att det fungerar bra med Bahnhof! Måste ha varit ett eller två år sen jag läste om andra som hade problem med dem.
Jag funderar på att binda upp mig 12 mån på Telias 500/500 Mbit för 299 kr/mån, men kanske är dumt OM IPTV:n kan strula då, men borde gå bra.
2020-12-01, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms

100% De erbjuder aven gratis EPG data och kanal logotyper. Förut nar jag använde hade de bara US/Canada/UK men nu har de lagt till andra lander också.

Ar du inne i deras Discord forressten? Vore kul att tjota lite om du ar.
2020-12-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frityrfrisyr
Okej, skönt att det fungerar bra med Bahnhof! Måste ha varit ett eller två år sen jag läste om andra som hade problem med dem.
Jag funderar på att binda upp mig 12 mån på Telias 500/500 Mbit för 299 kr/mån, men kanske är dumt OM IPTV:n kan strula då, men borde gå bra.

Jag valde att hoppa på Telias 500/500 i 12 månader för 299kr.
Telenor hade samma erbjudande, utan bindningstid. Jag fick dock hela tiden felmeddelande vid beställning online, så gav upp.

Bara hoppas Telia rullar på utan problem.
2020-12-02, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stanger82
Jag valde att hoppa på Telias 500/500 i 12 månader för 299kr.
Telenor hade samma erbjudande, utan bindningstid. Jag fick dock hela tiden felmeddelande vid beställning online, så gav upp.

Bara hoppas Telia rullar på utan problem.
Aha, missade Telenors erbjudande, lät ju bra. Jag bangade Telia pga bindningstiden. Bredband 2 och Th1ng (Allteles nät?) har lirat bra ihop med IPTV iaf.
2020-12-02, 18:37
Medlem
Dum fråga här men brukar läsa på leverantörernas hemsidor att skriver att de har sina servrar utomlands så inga svenska myndigheter kan göra något.

Men visst syftar de alltså bara servrarna som håller igång hemsidan då, va? Som jag förstår det agerar väl många (de flesta? alla?) av dem bara medlare så när de ska sätta upp ett abonnemang åt en svensk kund så kontaktar de väl bara någon större verksamhet som sitter på alla jävla kanaler och som får distribuera det till kunden.
2020-12-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Dum fråga här men brukar läsa på leverantörernas hemsidor att skriver att de har sina servrar utomlands så inga svenska myndigheter kan göra något.

Men visst syftar de alltså bara servrarna som håller igång hemsidan då, va? Som jag förstår det agerar väl många (de flesta? alla?) av dem bara medlare så när de ska sätta upp ett abonnemang åt en svensk kund så kontaktar de väl bara någon större verksamhet som sitter på alla jävla kanaler och som får distribuera det till kunden.
Sevrarna till iptv-tjänsterna menar dom antagligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in