2020-04-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Hej!

Är helt novis när det gäller detta.
Vet inte om man får ställa dessa frågor, men jag frågar ju inte efter vilken operatör man ska välja.

Vad ska man tänka/titta på när man väljer operatör?
Jag vill ha tillgång till någon form av support, det vet jag. Men är det något annat man ska titta efter?
Jag antar att lite grand är det att man får vad man betalar för.

Jag har just nu apple-tv och tänkte testa tjänsten genom den, för att senare köpa en box eventuellt.
Det finns en del boxar. Vad ska man tänka på när man ska välja box?

Det finns ju lite krav du ska ha innan du bestämmer dig.

Säljarens snabbhet med svar.
Man märker rätt snabbt på hur en person skriver om den är seriös eller inte.
Ett bra utbud, både på kanaler och på VOD/serier.
Stabil tjänst.
Bra pris.

Apple TV 4/4K funkar med IPTV.
Appen iPlaytv är den bästa till Apple TV.

Ska du köpa en box så rekommenderar jag alla kunder Formuler Z8.

Ingen box som slår den i nuläget.
Värd varenda krona av de 1400 kr den kostar. 👍🏻
Den har alla finesser såsom inspelning, timeshift, catch-up funktion, 4K mm mm.
2020-04-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mopbivers
Hur ställer sig btcx med att de skicka direkt till återförsäljarnas btcplånböcker? vet att de blockerar darknetplånböcker från genomföra transaktionen men iptv kanske är en annan sak?

Inga problem där.
Finns även https://safello.com/sv/

Att skaffa en Bitcoin-wallet är ju inte så bökigt om man vill slippa avgifterna som hemsidor som Btcx och Safello tar. 👍🏻
2020-04-15, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Det finns ju lite krav du ska ha innan du bestämmer dig.

Säljarens snabbhet med svar.
Man märker rätt snabbt på hur en person skriver om den är seriös eller inte.
Ett bra utbud, både på kanaler och på VOD/serier.
Stabil tjänst.
Bra pris.

Apple TV 4/4K funkar med IPTV.
Appen iPlaytv är den bästa till Apple TV.

Ska du köpa en box så rekommenderar jag alla kunder Formuler Z8.

Ingen box som slår den i nuläget.
Värd varenda krona av de 1400 kr den kostar. 👍🏻
Den har alla finesser såsom inspelning, timeshift, catch-up funktion, 4K mm mm.

Tack för svar.

När du skriver säljare, menar du då om man köper via hemsidor?
Jag har sett något om återförsäljare, men jag har inte riktigt förstått det där.

Jag har tittat runt lite och på vissa hemsidor så står det att det inte fungerar med Telia som ISP.
Jag har just nu Telia, men funderar på att byta senare.
Är det mycket krångel med IPTV om man har Telia som ISP?

Det var bra funktioner på den boxen.
En fråga om inspelning.
Läser på olika leverantörers sidor att man inte får spela in en kanal och se på en annan kanal.
Hur fungerar det. Får man spela in på en kanal om man inte tittar på en annan under tiden?

Och kan man spela in på en kanal och se på en annan samtidigt med den boxen?
Om det är möjligt, kan då skaffa ett extra abonnemang för att ha två strömmar?

Ber om ursäkt för om det är konstiga frågor. Men som sagt jag är helt novis inom detta.
2020-04-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Tack för svar.

När du skriver säljare, menar du då om man köper via hemsidor?
Jag har sett något om återförsäljare, men jag har inte riktigt förstått det där.

Jag har tittat runt lite och på vissa hemsidor så står det att det inte fungerar med Telia som ISP.
Jag har just nu Telia, men funderar på att byta senare.
Är det mycket krångel med IPTV om man har Telia som ISP?

Det var bra funktioner på den boxen.
En fråga om inspelning.
Läser på olika leverantörers sidor att man inte får spela in en kanal och se på en annan kanal.
Hur fungerar det. Får man spela in på en kanal om man inte tittar på en annan under tiden?

Och kan man spela in på en kanal och se på en annan samtidigt med den boxen?
Om det är möjligt, kan då skaffa ett extra abonnemang för att ha två strömmar?

Ber om ursäkt för om det är konstiga frågor. Men som sagt jag är helt novis inom detta.

Exakt.. De stora leverantörerna har återförsäljare.

Telia funkar med bra IPTV.

Att spela in på en kanal samtidigt som du kollar på en annan räknas som att du använder två anslutningar.
I så fall får man köpa till en extra anslutning. 👍🏻

Frågar man inget så får man inget veta 😉👍🏻
2020-04-16, 19:30
Medlem
Hur fungerar IPTV och leverantörer? Verkar vara mycket "black market" eller liknande? som ändå tar runt 200 kr för en jädra massa kanaler, och som inte verkar ha någon hemsida eller liknande. Det känns lite som bitcoin, darkweb och dylikt. Känns ganska osäkert på något vis?
Oavsett vad, hur fungerar det i praktiken? Menar kan man jämföra det med t.ex webhotel eller vad är det som kostar för de som säljer egentligen?
2020-04-16, 23:38
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiz
Hur fungerar IPTV och leverantörer? Verkar vara mycket "black market" eller liknande? som ändå tar runt 200 kr för en jädra massa kanaler, och som inte verkar ha någon hemsida eller liknande. Det känns lite som bitcoin, darkweb och dylikt. Känns ganska osäkert på något vis?
Oavsett vad, hur fungerar det i praktiken? Menar kan man jämföra det med t.ex webhotel eller vad är det som kostar för de som säljer egentligen?

Går väl att jämföra branschen med dom gamla hederliga piratkorten förr i tiden. Dom gröna brickorna man sköt in i sin mottagare. Fast nu har dom kostnader på servrar och sina källor till kanalerna istället.
2020-04-16, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiz

Klart att betalningen sker via Bitcoins. Både för säljarens och köparens säkerhet. Inte krångligt att skaffa sig en Bitcoin-wallet.

Vill man Swisha så kan man använda sig av Safello.
https://safello.com/sv/
eller
https://bt.cx/sv/express/

Då Swishar kunden till någon av de ovan nämnda företag, sen för dom över den summan i Bitcoins till min Bitcoin-wallet.

Enorma summor det kostar att driva en stor IPTV-leverantör.
Inte som ett webbhotell direkt.. 😁
2020-04-17, 07:09
Medlem
Citat:
Du har inte tillräckligt med antal inlägg för att kunna skicka pm. (50st)

Det du gör är inte tillåtet här i denna tråden. Får inte fiska efter tips i PM enligt moderatorerna.

Sorry, inne här för sällan så har helt bommat de riktlinjerna.

Du verkar ha koll på läget så frågar direkt i tråden:
Kör iptv på min samsung via smart iptv-appen. Många filmer går inte köra, ljudet funkar inte och undertexter går inte få fram vad jag kan se.

Är det värt att skaffa sig en box och fungerar det mycket bättre? Läst i tråden om tvip 605 och formuler z8. Är det de främsta alternativen för en som inte är så tekniskt bevandrad?

Tycker den sistnämnda verkar ha ett snyggt interface och är överskådlig.
2020-04-17, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alx87
Sorry, inne här för sällan så har helt bommat de riktlinjerna.

Du verkar ha koll på läget så frågar direkt i tråden:
Kör iptv på min samsung via smart iptv-appen. Många filmer går inte köra, ljudet funkar inte och undertexter går inte få fram vad jag kan se.

Är det värt att skaffa sig en box och fungerar det mycket bättre? Läst i tråden om tvip 605 och formuler z8. Är det de främsta alternativen för en som inte är så tekniskt bevandrad?

Tycker den sistnämnda verkar ha ett snyggt interface och är överskådlig.

SmartIPTV-appen är inte bättre än så.

Du har helt rätt att box är betydligt bättre.
Där funkar alla filmer och texter felfritt.

Precis som du skriver är Z8an det vassaste du kan ha.
Kör själv med den. 👍🏻
Ge inte mer än 1500kr för en Z8.
Går att hitta för 1400 kr.
2020-04-17, 09:18
Medlem
Citat:
SmartIPTV-appen är inte bättre än så.

Du har helt rätt att box är betydligt bättre.
Där funkar alla filmer och texter felfritt.

Precis som du skriver är Z8an det vassaste du kan ha.
Kör själv med den. 👍🏻
Ge inte mer än 1500kr för en Z8.
Går att hitta för 1400 kr.

Jag får leta lite på nätet helt enkelt.

Jag har ett abonnemang som går ut i juni. Men den sidan jag köpte det ifrån har ”lagt ner” vad jag kan se. Går det köpa en box och få igång den utan deras hjälp är frågan?

Hur är det med VPN, behöver man ha det?
2020-04-17, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alx87
Jag får leta lite på nätet helt enkelt.

Jag har ett abonnemang som går ut i juni. Men den sidan jag köpte det ifrån har ”lagt ner” vad jag kan se. Går det köpa en box och få igång den utan deras hjälp är frågan?

Hur är det med VPN, behöver man ha det?

Om du inte får tag i den leverantören så är det ju inte möjligt att få Z8ans idnumner aktiverat så du kan köra portalläge.

Men om du fått din m3u-länk av dom innan så går det att få igång ditt abonnemang.
2020-04-17, 09:43
Medlem
Citat:
Om du inte får tag i den leverantören så är det ju inte möjligt att få Z8ans idnumner aktiverat så du kan köra portalläge.

Men om du fått din m3u-länk av dom innan så går det att få igång ditt abonnemang.

Jag hade sparat ner någon länk jag fått sedan tidigare för att köra iptv på mobilen. Kan det räcka för att få igång det?

http://kundportal.ml:20...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in