Citat:
Ursprungligen postat av
Furuvikarn
Jag fick oxå hem min Z8 idag. Har inte hållt på så mycket med den ännu. Men den kommer inte ersätta min Nvidia med Tivimate i vardags rummet. Menyerna är ganska lika på Tivimate och mytvonline2 . Tycker inte om fjärrkontrollen där vinner Nvidias lilla fjärr överlägset. Snabbare kanalbyten med nvidian oxå
Jag säger inte att Z8:an är dålig, för det är den inte! Men Nvidian med Tivimate är så mycket trevligare.
Och mer sambovänlig än Nvidian är den inte heller enligt sambon 😉
Firesticken med Tivimate blir oxå kvar i sovrummet (den har oxå en liten smidig fjärr)
Z8:an får ett nytt hem i morgon 😂😂
Va f-n, när precis
allt/alla börjat peka i riktning mot en Z8a så kommer plötsligt du som hävdar att Nvidia Shield (och även Firestick?) ger en bättre upplevelse tillsammans med Tivimate appen? ;-) Du tycker t.o.m. att du får en snabbare mer responsiv upplevelse med Shield vs Z8a? Nu känner jag mig lite förvillad igen....
Klarar Nvidia Shield med Tivimate verkligen allt som Z8an gör? Även tex inspelning och catch-up samt felfritt med VOD eller man behöver meckla med extern spelare? Minns den sedan inställningen eller man behöver manuellt kicka igång den externa spelaren, din sambo gnäller inte över det? ;-) Inte inspelningar på ett smidigt sätt ännu, eller?
En fördel med Shield vs Z8a är att man kan använda den för betydligt mer än bara iptv, det är jag medveten om men jag hade fått för mig att Z8an är strået vassare för iptv.