2020-03-04, 20:14
Medlem
Jag fick oxå hem min Z8 idag. Har inte hållt på så mycket med den ännu. Men den kommer inte ersätta min Nvidia med Tivimate i vardags rummet. Menyerna är ganska lika på Tivimate och mytvonline2 . Tycker inte om fjärrkontrollen där vinner Nvidias lilla fjärr överlägset. Snabbare kanalbyten med nvidian oxå
Jag säger inte att Z8:an är dålig, för det är den inte! Men Nvidian med Tivimate är så mycket trevligare.
Och mer sambovänlig än Nvidian är den inte heller enligt sambon 😉

Firesticken med Tivimate blir oxå kvar i sovrummet (den har oxå en liten smidig fjärr)
Z8:an får ett nytt hem i morgon 😂😂
2020-03-04, 20:18
Medlem
426Hemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Hade du så stora problem med lagg på Tvip 605?

Finns lite funktioner att lära sig på Z8an 😉

Hadde bara lagg på 4K filmerna,inte annars
2020-03-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furuvikarn
Jag fick oxå hem min Z8 idag. Har inte hållt på så mycket med den ännu. Men den kommer inte ersätta min Nvidia med Tivimate i vardags rummet. Menyerna är ganska lika på Tivimate och mytvonline2 . Tycker inte om fjärrkontrollen där vinner Nvidias lilla fjärr överlägset. Snabbare kanalbyten med nvidian oxå
Jag säger inte att Z8:an är dålig, för det är den inte! Men Nvidian med Tivimate är så mycket trevligare.

Firesticken med Tivimate blir oxå kvar i sovrummet (den har oxå en liten smidig fjärr)

Funkar Tivimate felfritt till VOD?
Fjärren är större än Nvidias men har rätt knappar man behöver. 👍🏼

Du har lärt upp sambon bra 😉👍🏼👍🏼
2020-03-04, 20:58
Medlem
Citat:
Funkar Tivimate felfritt till VOD?
Fjärren är större än Nvidias men har rätt knappar man behöver. 👍🏼

Du har lärt upp sambon bra 😉👍🏼👍🏼

Tivimate funkar alldeles utmärkt med Vod. Har inge lagg alls. 😀 Kör med extern spelare på Vod

Sambon har haft det jobbigt en tid, men sen Tivimate är hon nöjd. Sen utvecklas Tivimate hela tiden och blir bara bättre och bättre, ser ut som en kopia av mytvonline2.😉
2020-03-04, 21:09
Medlem
Första gången jag hör någon som e ”besviken” på Tvip 605 och inte får det att fungera felfritt med lagg osv?!

Vad gäller formuler z8 kan den väl inte vara så jäkla mkt sämre än Shield?!🤔
Alla prisar den till skyarna deluxe...
2020-03-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerofsweden1
Första gången jag hör någon som e ”besviken” på Tvip 605 och inte får det att fungera felfritt med lagg osv?!

Nej, det är den absolut inte.
Har blixtsnabba kanalbyten på min Z8.
Tivimate behöver en extern app för att spela upp VOD felfritt.
Har själv en Nvidia Shield i sovrummet och jag testade Tivimate för några månader sen.

Får kanske ge den en chans igen. 👍🏼
Senast redigerad av instagam 2020-03-04 kl. 21:30.
2020-03-04, 21:14
Medlem
Citat:
Tivimate funkar alldeles utmärkt med Vod. Har inge lagg alls. 😀 Kör med extern spelare på Vod

Sambon har haft det jobbigt en tid, men sen Tivimate är hon nöjd. Sen utvecklas Tivimate hela tiden och blir bara bättre och bättre, ser ut som en kopia av mytvonline2.😉

Inte testat IMplayer?

https://www.reddit.com/r/iMPlayer?utm_medium=android_app&utm_source=share

Ska väl vara en rätt hyfsad kopia av Mytvonline2.
2020-03-04, 21:32
Medlem
Citat:
Inte testat IMplayer?

https://www.reddit.com/r/iMPlayer?utm_medium=android_app&utm_source=share

Ska väl vara en rätt hyfsad kopia av Mytvonline2.

Satt och läste om den häromdagen. Kanske ska prova på firesticken. Gumman blir väl tokig om jag ändrar igen 😂😂
2020-03-04, 22:22
Medlem
426Hemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerofsweden1

Jag är inte besviken på 615 då jag har haft den ett par år,men fick inte till det med 4K filmerna,annars så fungerade det fint,jag har 100/10 Mbit,så det kan vara att Z8 kan hantera det bättre bara.
2020-03-04, 22:32
Medlem
Citat:
Satt och läste om den häromdagen. Kanske ska prova på firesticken. Gumman blir väl tokig om jag ändrar igen 😂😂

Då får hon ju köra på Tivimate och du på IMplayer 👍🏼😉
2020-03-05, 07:50
Medlem
Citat:

Va f-n, när precis allt/alla börjat peka i riktning mot en Z8a så kommer plötsligt du som hävdar att Nvidia Shield (och även Firestick?) ger en bättre upplevelse tillsammans med Tivimate appen? ;-) Du tycker t.o.m. att du får en snabbare mer responsiv upplevelse med Shield vs Z8a? Nu känner jag mig lite förvillad igen....

Klarar Nvidia Shield med Tivimate verkligen allt som Z8an gör? Även tex inspelning och catch-up samt felfritt med VOD eller man behöver meckla med extern spelare? Minns den sedan inställningen eller man behöver manuellt kicka igång den externa spelaren, din sambo gnäller inte över det? ;-) Inte inspelningar på ett smidigt sätt ännu, eller?

En fördel med Shield vs Z8a är att man kan använda den för betydligt mer än bara iptv, det är jag medveten om men jag hade fått för mig att Z8an är strået vassare för iptv.
Senast redigerad av mastodon111 2020-03-05 kl. 08:03.
2020-03-05, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Va f-n, när precis allt/alla börjat peka i riktning mot en Z8a så kommer plötsligt du som hävdar att Nvidia Shield (och även Firestick?) ger en bättre upplevelse tillsammans med Tivimate appen? ;-) Du tycker t.o.m. att du får en snabbare mer responsiv upplevelse med Shield vs Z8a? Nu känner jag mig lite förvillad igen....

Klarar Nvidia Shield med Tivimate verkligen allt som Z8an gör? Även tex inspelning och catch-up samt felfritt med VOD eller man behöver meckla med extern spelare?

Inte inspelningar på ett smidigt sätt ännu, eller?

Tivimate behöver extern spelare för VOD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in