2020-02-08, 01:13
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Och nu i natt strular tjänsten (N1) igen. Märkte för en timme sen att det inte gick att byta kanal. Testade allt vanligt felsökningsmög men inget hjälper. Router och internetaccess är kollade och omstartade, check. Startat om och t.o.m.återställr boxen
(TVIP605).

Nu står boxen bara och laddar utan att någon händer och det är inte handhavandefel eller dålig uppkoppling/router eftersom jag precis som häromdagen har uppkoppling på alla andra enheter hemma.

Dessutom så verkar säljaren inte vilja svara. Tidigare har h*n svarat inom 30 min men nu är det tre dygn sedan jag skickade det senaste mailet.

/#LOUDmouth#
Inga kanaler fungerar för mig heller. Får bara upp felmeddelanden som "Playlist is Empty! The last local copy will be used" och "Error opening channel"
2020-02-08, 01:17
Medlem
Verkar vara servern som ligger nere, funkar inte på varken tv eller mobil, oavsett vilka appar man testar...
2020-02-08, 01:31
Medlem
Browndawgs avatar
Det är stendött här också, sedan ca 00:30. Brakade bara ihop.

Får felmeddelande "No name channel" och "URL 1 Error". Inga kanaler i listan.

Trodde först det var appen som jävlades men när vi är flera stycken med olika hårdvara så verkar det vara nåt allvarligare.
2020-02-08, 01:44
Medlem
Browndawgs avatar
https://www.technadu.com/europol-busts-large-pirate-iptv-network-bulgaria/91711/amp/

Stor bust av Europol i Bulgarien. Dom tog ned ett nätverk med 30 000 subscribers.

Men det hände ju i torsdags redan.
2020-02-08, 07:11
Medlem
deadhead.s avatar
Nu är allt up n running igen.
2020-02-08, 07:51
Medlem
Citat:
Och nu i natt strular tjänsten (N1) igen. Märkte för en timme sen att det inte gick att byta kanal. Testade allt vanligt felsökningsmög men inget hjälper. Router och internetaccess är kollade och omstartade, check. Startat om och t.o.m.återställr boxen
(TVIP605).

Nu står boxen bara och laddar utan att någon händer och det är inte handhavandefel eller dålig uppkoppling/router eftersom jag precis som häromdagen har uppkoppling på alla andra enheter hemma.

Dessutom så verkar säljaren inte vilja svara. Tidigare har h*n svarat inom 30 min men nu är det tre dygn sedan jag skickade det senaste mailet.

/#LOUDmouth#

Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Inga kanaler fungerar för mig heller. Får bara upp felmeddelanden som "Playlist is Empty! The last local copy will be used" och "Error opening channel"

Citat:
Ursprungligen postat av somenboll
Verkar vara servern som ligger nere, funkar inte på varken tv eller mobil, oavsett vilka appar man testar...

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är stendött här också, sedan ca 00:30. Brakade bara ihop.

Får felmeddelande "No name channel" och "URL 1 Error". Inga kanaler i listan.

Trodde först det var appen som jävlades men när vi är flera stycken med olika hårdvara så verkar det vara nåt allvarligare.

"Server down, but we have people on it right now.

All was fixed during the night. Please restart your router if you still has problems."
2020-02-08, 09:07
Medlem
Browndawgs avatar
Toppen att det löste sig så relativt fort ändå. De flesta sov nog under tiden det hände
2020-02-08, 09:50
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
(TVIP605).

/#LOUDmouth#
Nu har jag iofs inte samma leverantör som dig, men mitt SVT1 har inte fungerat på flera dagar nu, varken på Sweden, Scandinavia eller Nordic.
2020-02-08, 09:52
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Nu har jag iofs inte samma leverantör som dig, men mitt SVT1 har inte fungerat på flera dagar nu, varken på Sweden, Scandinavia eller Nordic.
Jag kollade då på SVT1 hela kvällen igår utan problem
2020-02-08, 10:00
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag kollade då på SVT1 hela kvällen igår utan problem
Kanske bara är fel på källan hos min leverantör? För min del spelar det ingen roll, utan det är fugan som vill se på den kanalen.
2020-02-08, 21:47
Medlem
Nastyboobs avatar
Nån mer än jag som har fått vissa kanaler nedsläckta senaste veckan?
Ginx tv har vart svart på både vanliga och FHD ett tag nu. Några fler kanaler som ligger nere med men kommer inte på vilka på rak arm just nu. (N*****P***)
2020-02-08, 22:49
Medlem
Har problem med att mina FHD kanaler bara buffrar hela tiden och det gäller alla. Finns vissa HD kanaler som oxå buffrar. Men speciellt cmore fotboll där kan man knappt titta på vanlig cmore!
Haft detta problem sen leverantören byte server!
Någon som känner igen detta eller har nåt tips att kanske fixa det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in