2019-11-28, 15:38
Medlem
Köpte en TVIP 605 I veckan men upplever att Vods har problem med stuttering. Filmerna flyter inte riktigt på.

Testat HDMI Auto frame rate men utan resultat. Någon med något förslag?
2019-11-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Då har du med andra ord inte så bra utbud på de Nordiska kanalerna och svensktextade VOD/serier. 😉
Jag har då alla svenska kanaler, saknar då ingen.
Filmer och serier med svensk text finns visst i VOD dock inte samtliga men bra många 😉
2019-11-28, 22:43
Medlem
Citat:
Då har du med andra ord inte så bra utbud på de Nordiska kanalerna och svensktextade VOD/serier. 😉

Jo det är ett bra vod utbud både för vuxna och för barn
Senast redigerad av No.32 2019-11-28 kl. 22:44. Anledning: Felskrivning
2019-11-29, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.32
Jo det är ett bra vod utbud både för vuxna och för barn

Det är ju en tolkningsfråga.. 😉

Vad du tycker är bra är ju inte säkert att jag håller med om och vice versa.
Men bra du är nöjd. 👍🏼
2019-11-29, 07:25
Medlem
Citat:
Det är ju en tolkningsfråga.. 😉

Vad du tycker är bra är ju inte säkert att jag håller med om och vice versa.
Men bra du är nöjd. 👍🏼
Kineserna säljer också den populäraste nordiska servern med fullt utbud av svenska kanaler och vod. Samma portal adress och samma kanaler. Det är bara att söka. Priset är också bara halva av priset på den svenska marknaden.
Senast redigerad av clubsms 2019-11-29 kl. 07:27.
2019-11-29, 08:17
Medlem
Dags att köra IPTV i sovrummet med. Då jag ej har box där, och helst slipper, så har jag provat appen Smart IPTV. Inte helt nöjd med den. Kan ej välja alla undertexter och ljudspår.
Finns knappt några appar till min LG-tv heller.

Vad hade ni kört på för lösning för att få det så likt som min TVIP605, men då helst slippa box.
2019-11-29, 09:08
Medlem
Hej.
Använder mig av Bredband2 500/100 har jag
Och till IPTV använder jag mig av Extreme IPTV PRO. Och Nvidia Shield
Oftast när det är stora matcher på Viasat eller Cmore.
Så händer det att jag får upp.
Error 403 HTTP.
Vad kan det vara som orsakar det
2019-11-29, 09:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stanger82
Dags att köra IPTV i sovrummet med. Då jag ej har box där, och helst slipper, så har jag provat appen Smart IPTV. Inte helt nöjd med den. Kan ej välja alla undertexter och ljudspår.

Vad hade ni kört på för lösning för att få det så likt som min TVIP605, men då helst slippa box.

Amazon Firestick
2019-11-29, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Amazon Firestick

Tackar! Ser vi om vi hittar någon bra Black Friday-deal.
2019-11-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stanger82

Är du säker?
Jag kör Smart IPTV, visserligen i en samsung, och där kan jag välja på alla ljudspår och undertexter.

Har en annan fråga ang smart IPTV också.
Man kan ju inte köra två uppkopplingar på samma abonnemang eller vad man ska kalla det. Men om man använder tvn till annat, typ netflix, vågar man ge sig på att streama på datorn då?
Är lite orolig för att appen ska ge sig på att uppdatera informationen från servern till programguiden eller något annat sådant fjantigt och att man då ska bli utestängd.
2019-11-29, 20:58
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Är du säker?
Jag kör Smart IPTV, visserligen i en samsung, och där kan jag välja på alla ljudspår och undertexter.

Har en annan fråga ang smart IPTV också.
Man kan ju inte köra två uppkopplingar på samma abonnemang eller vad man ska kalla det. Men om man använder tvn till annat, typ netflix, vågar man ge sig på att streama på datorn då?
Är lite orolig för att appen ska ge sig på att uppdatera informationen från servern till programguiden eller något annat sådant fjantigt och att man då ska bli utestängd.

Det är skillnad på appen mellan Samsung och LG tv:s. Olika versioner av appen. Går att läsa på deras hemsida. Har varit strul med subtitles på den appen sedan urminnes tider, på vissa versioner går det inte alls. Det gäller versioner som installeras direkt på smart TVs. Men på vissa kan det funka. Beroende på vilken modell av tv du har.

Det där med att streama på datorn ska vara lugnt men du måste vara 100% på att appen inte går igång på TVn. Det är lite risky. Man blir, som du verkar veta, ganska omgående bannad om det ser ut som du försöker kolla på två ställen samtidigt.
2019-11-29, 21:08
Medlem
[quote=Temp.User|69453521]Är du säker?
Jag kör Smart IPTV, visserligen i en samsung, och där kan jag välja på alla ljudspår och undertexter./QUOTE]

Ja, har testat allt. Verkar dock vara med just LG och den appen. Läste fler som hade samma problem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in