Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 22:09
Medlem
McCarthy01s avatar
Började dricka lösvikste nu, efter att inte ha druckit det sen jag var barn. Fan vilken stor skillnad mot the i tepåsar. Vill minnas att det fanns teer av märket "Tetley" när jag var barn. Köpte nu Twinings Earl Grey lösvikt och det smakade gudagott i jämförelse med alla Liptons blaskiga tepåse-teer med olika frukt- och bärsmaker.
Citera
Igår, 22:13
Medlem
zombie-nations avatar
Oolong har verkligen trevlig tesmak. Testade denna för att se om jag tålde den, det gjorde jag inte.

Men när jag köpte smaksatt lösviktste fick jag alltid mycket smak. Men då gjorde jag oftast i kanna med mycket blad. Tycker det är godare med kort dragtid men mer te.
Citera
Idag, 09:23
Medlem
prokaryotkungens avatar
Lapsang Souchong är en riktig gammal favorit för mig.
Tyvärr genomgick den en förändring till det sämre för ~enligt mitt minne~ lite under 10 år sedan. Tydligen klarade den inte av EU:s krav på livsmedel innan eftersom teet är rökt över diverse eldar utan någon större kontroll.
Man kunde knappt få tag på teet alls en period. Sedan kom det tillbaka i en tamare och snällare utgåva.

Det är fortfarande gott, men inte samma.
Om jag får lust någon dag så ska jag testa olika tillverkare och se vilket som är mest som det gamla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in