2018-03-27, 21:56
Medlem
Hej, har varit trogen Apple-kund i flera år och aldrig har jag varit med om att varan funkat som den ska. Min iphone 6 plus har jag fått byta ut säkert 10 gånger. Min Macbook för över 16 000 får bara nya problem hela tiden. Mina earpods är kassa. Mitt Apple-id tror att någon försöker logga in på mitt konto från en annan stad, har kollat upp det där med apple support och de visste inte varför. (?) Vilka rättigheter har jag? Min macbook är köpt för lite över 6 månader sedan, så jag måste själv kunna bevisa att det är ursprungsfel på varan. Vad ska jag säga till supporten för att få ut så mycket som möjligt av detta? Kan inte lämna in produkter varenda månad för att få de lagade plus ett annat fel. Någon som kan detta, och vad jag ska säga till supporten för att få ut så mycket som möjligt?
Citera
2018-03-27, 22:31
Medlem
janwindahls avatar
Flyttar till rätt delforum.

Programvara: Mac OS --> Juridik
/Moderator
Citera
2018-03-27, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tankedrottningen
Min Macbook för över 16 000 får bara nya problem hela tiden. Mina earpods är kassa. Mitt Apple-id tror att någon försöker logga in på mitt konto från en annan stad, har kollat upp det där med apple support och de visste inte varför. (?)

Låter mest som handhavarfel.
Vad är det för problem som du upplever med din Macbook? Varför är dina earpods kassa?
Har du bytt lösenord på ditt Apple-ID?
Citera
2018-03-27, 22:46
Medlem
Det låter konstigt. Köpte du dem på AliExpress? Är det ett päron och inte ett äpple på baksidan?
Citera
2018-03-27, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tankedrottningen
Vilka rättigheter har jag? Min macbook är köpt för lite över 6 månader sedan, så jag måste själv kunna bevisa att det är ursprungsfel på varan.
Du har 1 års garanti från Apple så det är bara att lämna in så fixar dom den. Man kan även betala extra för 3års garanti inom 1år.
Citera
2018-03-30, 08:13
Medlem
Känns mest som en trolltråd detta, för kikar man på vilka trådstarter TS presterat tidigare så känns det inte så seriöst då tidigare trådstarter mest handlat om drogproblem....

Dessutom verkar det skapligt märkligt att säga sig vara trogen Apple-kunder i många år och samtidigt säga att inga produkter fungerat som TS tänkt sig utan påstås ha haft och fått problem och fel hela tiden, utan att ens förklara vilka fel etc. och sen det klassiska att bara skriva ett enda inlägg, trådstarten, sen tyst.

Apple-produkter kan givetvis krångla och gå sönder de med, men det är sannerligen osannolikt att en och samma person har en radda Apple-produkter som alla krånglar och går sönder.

Nåväl, om och när Apple-produkter krånglar så har Apple en rätt gedigen support etc och brukar vara väldigt hjälpsamma oavsett om garantin gått ut eller inte. Plus att man har 3 års reklamationsrätt.
Citera
2018-04-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Känns mest som en trolltråd detta, för kikar man på vilka trådstarter TS presterat tidigare så känns det inte så seriöst då tidigare trådstarter mest handlat om drogproblem....

Dessutom verkar det skapligt märkligt att säga sig vara trogen Apple-kunder i många år och samtidigt säga att inga produkter fungerat som TS tänkt sig utan påstås ha haft och fått problem och fel hela tiden, utan att ens förklara vilka fel etc. och sen det klassiska att bara skriva ett enda inlägg, trådstarten, sen tyst.

Apple-produkter kan givetvis krångla och gå sönder de med, men det är sannerligen osannolikt att en och samma person har en radda Apple-produkter som alla krånglar och går sönder.

Nåväl, om och när Apple-produkter krånglar så har Apple en rätt gedigen support etc och brukar vara väldigt hjälpsamma oavsett om garantin gått ut eller inte. Plus att man har 3 års reklamationsrätt.

Om jag förstått dig rätt - Om en människa brukar/brukat droger, så är allt förutom droger skitsnack och påhitt? - Utveckla gärna!

Är du intresserad, så kan jag skicka ett privat meddelande där det framgår exakt vilka fel varje produkt haft? Tråden hade blivit så lång och fylld med o relevant info om jag ska skriva ner det också.

Vill du, så kan jag även bifoga alla skadeanmälningar jag gjort, i och med att det är "sannerligen osannolikt" att det som skett, har skett.

Nåväl, jag har jag köpt de mesta genom återförsäljare till Apple, så de företagen har skött reparationer osv. Mitt problem med macbooken, som är köpt i en av deras butiker, omfattas inte av garantin. Skadan har heller inte orsakats av mig. Så på den punkten kan jag tyvärr inte heller hålla med dig.

Luktar lite biffer fitta kring dig hehe...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in